TROUBLE GIRL - CHAPTER 55





Baby plans.
Påvägen hem till Delano pratade jag med Melissa. Det hade verkligen varit ett tag sedan, jag saknade både min Amilia och Alexa. Mina två favorittjejer. Hon skulle komma och hälsa på om några veckor, och sedan stanna ett tag. Iallafall tills Antonio var född.
Jag klev in utan att knacka och hittade honom i vardagsrumssoffan. Jag satte mig på andra sidan vid hans fötter. "Tror du att vi kan bo här? Trots att vi inte är tillsammans." Han satte sig upp och satte sig emot mig. Våra fötter blev sammanlänkade i mitten utav soffan, det kändes inte konstigt med tanke på att vi alltid gjort så. Tillsammans eller inte. "Såklart ni ska bo här." Jag log mot honom. "Bra. Jag tror du kommer bli en perfekt pappa.." Han skrattade åt mig. "Du och Justin får vara här tillsammans hur mycket ni vill, men bara att han inte tror att han bestämmer över barnet för då dödar jag honom." Det förvånade mig att Delano var så förstående och sa att Justin fick komma. "Det skulle han aldrig göra. Du vet att du alltid kommer vara den jag vänder mig till först. Jag trodde verkligen att jag bara kunde älska dig, men jag var för ung.." Han lutade sig fram för att krama mig. "Jag vet gumman, jag inser det nu också. När du var borta" han lutade sig tillbaka i soffan "så letade Justin efter dig dag som natt och han såg hela tiden till att jag hade det bra. Jag insåg vilken bra kille han var, och att han förtjänar dig. Justin har ett tryggare liv än vad jag har, det kommer passa Antonio perfekt. Ni kan flytta hit om ni vill, alla tre tillsammans." Jag kände mig nära tårögd när han pratade, men jag höll mig. "Jag-" Jag rynkade pannan och kände en klump i halsen. "Jag vet inte om Justin skulle någonsin kunna flytta hit."
*
Jag skulle sova hos Alfredo, för han var bortrest så jag och Justin skulle vara ensamma. Vi behövde prata, innan han åkte tillbaka till LA. "Hej älskling." sa han och pussade mig när jag klev in. Han hade på sig en svart t-shirt och mjukisar. Jag log och klev in, han tog min väska som jag hade med mig och la in den i sovrummet. "jag har gjort mat till oss. Köttfärssås och spagetti." skrattade han och ledde mig in i köket. Såfort jag klev in där blev jag helt stum, och min mun var säkert öppen. Han hade tänt ljus i hela köket, och dukat upp romantiskt på vardagsrums bordet med stora kuddar som stolar. Det var stora lyktor på golvet och hyllorna, och ljus, blommor och lukten den var underbar. Det var som om han hade blandat alla mina favoriter lukter i ett. Och på bordet stod maten och jordgubbar, choklad, dricka och jag vet inte vad. "Gillar du det?" viskade han i mitt öra, vilket gav mig rysningar. "Ingen har någonsin gjort något sånt här till mig förut, tack Justin." sa jag och vände mig om för att krama om honom länge. Tillslut tog han min hand och ledde mig till min plats, och leendet kunde verkligen inte döljas på mina läppar. "Smaklig måltid." Maten han hade gjort såg verkligen god ut, och han hällde upp cola i mitt glas. Han drack också cola, fast jag sa åt honom att jag var gravid och inte han. "Bestämde ni allting med Delano?" frågade han och stoppade mat i munnen. "Mmm.." Jag tog en paus, "han vill att vi ska flytta till lägenheten." Han satte nästan maten i halsen trots att han lyckades gömma det bra. "Jag-" Jag avbröt honom. "Jag vet att du inte vill flytta hit, jag sa det åt honom." Han visste nog inte vad han skulle säga, så han tog min hand över bordet men jag kollade bara ner i maten. "Jag vill att du ska flytta med mig till mitt hus i LA." Jag tittade skärrat upp mot honom. "Jag vet inte Justin.." "Jag menar inte nu, kanske om ett år om du är redo." Jag försökte le. "Vi får ta det sen. Men jag hoppas att du kan sålänge vara så mycket som möjligt här hos Alfredo och hos mig.." Han suckade och släppte min hand så vi kunde äta igen. "Jag måste åka iväg imorgon, jag kommer vara borta ett par veckor. Kommer och hälsar på ibland, men iallafall en månad." Jag såg ledsen ut men försökte hålla leendet ändå. "Jag kommer sakna dig."
Baby plans.
Påvägen hem till Delano pratade jag med Melissa. Det hade verkligen varit ett tag sedan, jag saknade både min Amilia och Alexa. Mina två favorittjejer. Hon skulle komma och hälsa på om några veckor, och sedan stanna ett tag. Iallafall tills Antonio var född.

Jag klev in utan att knacka och hittade honom i vardagsrumssoffan. Jag satte mig på andra sidan vid hans fötter. "Tror du att vi kan bo här? Trots att vi inte är tillsammans." Han satte sig upp och satte sig emot mig. Våra fötter blev sammanlänkade i mitten utav soffan, det kändes inte konstigt med tanke på att vi alltid gjort så. Tillsammans eller inte. "Såklart ni ska bo här." Jag log mot honom. "Bra. Jag tror du kommer bli en perfekt pappa.." Han skrattade åt mig. "Du och Justin får vara här tillsammans hur mycket ni vill, men bara att han inte tror att han bestämmer över barnet för då dödar jag honom." Det förvånade mig att Delano var så förstående och sa att Justin fick komma. "Det skulle han aldrig göra. Du vet att du alltid kommer vara den jag vänder mig till först. Jag trodde verkligen att jag bara kunde älska dig, men jag var för ung.." Han lutade sig fram för att krama mig. "Jag vet gumman, jag inser det nu också. När du var borta" han lutade sig tillbaka i soffan "så letade Justin efter dig dag som natt och han såg hela tiden till att jag hade det bra. Jag insåg vilken bra kille han var, och att han förtjänar dig. Justin har ett tryggare liv än vad jag har, det kommer passa Antonio perfekt. Ni kan flytta hit om ni vill, alla tre tillsammans." Jag kände mig nära tårögd när han pratade, men jag höll mig. "Jag-" Jag rynkade pannan och kände en klump i halsen. "Jag vet inte om Justin skulle någonsin kunna flytta hit."

*

Jag skulle sova hos Alfredo, för han var bortrest så jag och Justin skulle vara ensamma. Vi behövde prata, innan han åkte tillbaka till LA. "Hej älskling." sa han och pussade mig när jag klev in. Han hade på sig en svart t-shirt och mjukisar. Jag log och klev in, han tog min väska som jag hade med mig och la in den i sovrummet. "jag har gjort mat till oss. Köttfärssås och spagetti." skrattade han och ledde mig in i köket. Såfort jag klev in där blev jag helt stum, och min mun var säkert öppen. Han hade tänt ljus i hela köket, och dukat upp romantiskt på vardagsrums bordet med stora kuddar som stolar. Det var stora lyktor på golvet och hyllorna, och ljus, blommor och lukten den var underbar. Det var som om han hade blandat alla mina favoriter lukter i ett. Och på bordet stod maten och jordgubbar, choklad, dricka och jag vet inte vad. "Gillar du det?" viskade han i mitt öra, vilket gav mig rysningar. "Ingen har någonsin gjort något sånt här till mig förut, tack Justin." sa jag och vände mig om för att krama om honom länge. Tillslut tog han min hand och ledde mig till min plats, och leendet kunde verkligen inte döljas på mina läppar. "Smaklig måltid." Maten han hade gjort såg verkligen god ut, och han hällde upp cola i mitt glas. Han drack också cola, fast jag sa åt honom att jag var gravid och inte han. "Bestämde ni allting med Delano?" frågade han och stoppade mat i munnen. "Mmm.." Jag tog en paus, "han vill att vi ska flytta till lägenheten." Han satte nästan maten i halsen trots att han lyckades gömma det bra. "Jag-" Jag avbröt honom. "Jag vet att du inte vill flytta hit, jag sa det åt honom." Han visste nog inte vad han skulle säga, så han tog min hand över bordet men jag kollade bara ner i maten. "Jag vill att du ska flytta med mig till mitt hus i LA." Jag tittade skärrat upp mot honom. "Jag vet inte Justin.." "Jag menar inte nu, kanske om ett år om du är redo." Jag försökte le. "Vi får ta det sen. Men jag hoppas att du kan sålänge vara så mycket som möjligt här hos Alfredo och hos mig.." Han suckade och släppte min hand så vi kunde äta igen. "Jag måste åka iväg imorgon, jag kommer vara borta ett par veckor. Kommer och hälsar på ibland, men iallafall en månad." Jag såg ledsen ut men försökte hålla leendet ändå. "Jag kommer sakna dig."



Nästa chapter kommer det hända något, tror ni kan gissa vad ;)

Påtal om Believe, vilka är era favorit låtar?
Min absoluta favorit är Be Alright, älskade den sen jag hörde den för första gången. <3
Älskar som sagt alla lugna låtar som han gjort.. (hej minns inte vad någon hette?) Fick hjärnstopp och minns inga namn längre haha.. Men gillar också Maria, och Beauty and Beast eller vad den hette. Saknar dock låten med LMFAO, någon som vet vad som hände med den? :( 




Kommentarer
Postat av: Emma

Superbra kapitel!



Åh, jag älskade alla låtar, men dom jag gillar mest är nog Fall, Be Alright och Maria.

2012-06-18 @ 22:51:11

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0