TROUBLE GIRL - CHAPTER 62



TVÅ ÅR SENARE!
Jag suckade, och bäddade sängen för minst femte gången idag. Antonio hade lärt sig att klättra upp där och stöka till. Samtidigt kokade maten på pannan, och jag var i stort behov av en dusch. Det var smulor när jag gick på golvet, trots att jag hade dammsugit för en halvtimme sen. Antaligen hade han tagit en kaka från vardagsrumsbordet. Jag tog dom för att lägga in dom i skåpet. "Antonio!" Jag ställde mig i köket för ordna med maten, och dukade samtidigt fram två tallrikar. Mjölk och sånt. Sedan skulle jag få min son att sova så jag kunde ta ett avslappnade bad.


Han åt sakta, han hade bruna ögon och en mörk hy som jag älskade. Han bar sin favoritkeps som han hade fått av pappa. Med det en adidaskofta och byxor. Precis som alltid. Han hade varit så lugn när han var yngre, nu var han vild och hopplös ibland. Men han var perfekt och underbar, hade redan världens respekt till både mig och sin pappa. Kändes helt sjukt att han kommer ut snart, om två veckor för att vara exakt.


Badet var precis som jag tänkt det, och välbehövligt. Jag saknade Delano för att vara ärlig, och Justin med. Justin och jag hade under dom senaste två åren varit ett riktigt on/off par. Vi hade aldrig riktigt gjort slut, men vi pratade knappt alls och när han var på turne så hade ingen av oss tid. Jag hade knappt någon tid över med både Antonio och ett jobb, vilket var bartender. Jag hade alltid tyckt att det verkade intressant.. Det var dessutom bara ett jobb för tillfället, och gav mig bra betalt. Jag undrar hur det skulle bli imorgon, när han skulle komma hem till Alfredo och ja hit hem. Han hade bott här ett år, sedan började det bli strulet. Så det senaste året hade inte riktigt allt varit så bra mellan oss, även om jag ville det. Men vi fick väl se hur det skulle bli nu, om vi någonsin skulle kunna bli oss igen. Så som vi en gång var. Kanske hade hans mamma fått som hon ville nu.. Men jag kunde inte tänka mig att det skulle bli perfekt om två veckor, bara för att Justin är hemma och Delano. Jag kunde inte se mitt liv i någon slags lungt liv, då det alltid var problem här eller där. Tillslut var jag tvungen att avbryta badet och mina tankar, då Antonio snart skulle vakna och då skulle det vara liv igen.


När Antonio vaknade var han lite varm och hängig, så vi bestämde oss för att bara kolla på en film. Han ville se bilar, så den fick det bli! Vi myste oss in under täcket tillsammans,och då kunde man ju nästan tänka. Varför behöver jag en man när jag har min son? Mitt i filmen började han prata om något, jag försökte hänga med. "Älskling, snart kommer pappa hem. Ska det bli roligt?" jag drog fingrarna genom hans hår och pussade han på hans svettiga panna. "Mmm, han har sagt att vi ska göra vad jag än vill." "Ja." skrattade jag och han log mot mig. "När kommer justin då? Jag saknar Justin." Jag tog colan från bordet så han kunde dricka den, och suckade. "Han kommer nog och hälsar på dig snart gubben."


Första året hade varit tufft på sitt eget sätt, trots att jag hade Justin. Varje gång jag var osminkad och visade mig ute hade jag "Rökt på och tagit droger." Det var hemskt. Justin sa åt mig att sluta läsa tidningarna, men det gick inte. Efter ett tag slutade det, då dom insåg att jag inte var rolig längre.


Innan jag somnade pratade jag med både Lucy och Melissa. Båda två frågade om Justin och Delano. Men jag visste inte riktigt vad jag skulle svara dem, eftersom att jag knappt visste något själv. Precis innan jag somnade fick jag ett sms av ett namn som fick mitt hjärta att hoppa dubbelslag, Justin. Saknar dig. Två ord som nästan kunde få mig att tappa andan.

 


Var det som ni hade tänkt er 2 år framåt? :) 




Kommentarer
Postat av: Johanna

GRYMT! MERA! :D

2012-07-11 @ 10:08:50
URL: http://byjjohannaa.blogg.se
Postat av: elena

super bra

2012-07-11 @ 16:53:39

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0