Unbroken - episode 42

När Jazzy slutligen hade somnat på golvet kunde Justin bära in henne i sin egna säng som hon hade här i Kanada.
"Imorgon är konserten som jag tänkte ha som avslut, vill du följa med med Jazzy?"
"Vad är det för dum fråga? Såklart vi vill"
Han skrattade lite men blev sedan seriös och strök mig över kinden "Jag är rädd Alison, att du ska tröttna på mig en dag.. att du kommer inse hur tråkig och vanlig jag är egentligen. Jag är rädd för att du ska lämna mig"
Jag flyttade mig närmare honom och då kunde vi lika väl legat under samma täckte så skulle vi ha kunnat lega ännu tätare.
"Sluta nu, jag vet redan hur du är Justin. Unik och speciel, talangfull, rolig och underbar. Jag kommer aldrig tröttna på dig, jag ser något nytt hos dig varje dag vilket får mig att älska dig trots att det egentligen inte är möjligt. Jag ska inte lämna dig Bieber"
Jag pressade mina läppar mot hans och jag kände mig nykär, trots att jag älskat denna kille i över två år.
-
Jag och Justin satt i köket och pratade om hans lillebror Jaxon, som var nästan två år äldre än Jazzy. Det var ganska tyst hemma, Jazzy lekte på övervåningen men hon var aldrig såhär tyst.
"Tänker vi på samma sak?" frågade han plötsligt.
Jag nickade och reste mig upp, vi gick båda upp och jag såg direkt henne i sovrummet med en stor tuschpenna i handen framför våran tapet.
"Jazmyn!"
Jag gick fram till väggen där hon ritat stora röda streck, ringar och allt möjligt. "Mamma, kolla vad jag gjorde!"
"Jag ser det, får man göra såhär?"
Jag tog pennan från hennes hand och Justin såg chockat på väggen, sedan tog han Jazmyn i famnen och gick till hennes rum. Jag suckade och kunde höra hur Justin läxade upp henne. "Jazmyn, du vet mycket väl att man inte gör så här ellerhur? Om man vill rita så får man ta ett papper men inte rita på väggen, du inser väl att vi måste riva bort hela tapeten nu?"
Hon tittade ner i golvet, jag hade ställt mig i dörröppningen och tittade på när Justin hade placerat henne på en stol medans han själv satt på knä på ´golvet.
"Inte en gång till, okej?"
Hon nickade och dom gav varandra en kram, sedan rusade hon till mig och jag lyfte upp henne i famnen "Förlåt mamma, det var inte meningen" jag log mot henne och pussade henne på pannan innan jag tog ner henne på golvet och hon fick rusa iväg för att göra något annat.
"Jag fixar det"
Jag skakade på huvudet, "Nej låt det va, vi ska ändå inte stanna här föralltid" sedan gick jag ut till gården för att koppla av.
En stund senare kom Justin ut med Jazmyn, hon hade med sig en docka som hon tog med till sandlådan där hon brukade göra sandkakor.
"Du verkar stressad"
Justin slog sig ner brevid mig på en annan solstol och jag lutade bak huvudet.
"Jag har fortfarande inte släppt turnen helt, det tar några dagar innan jag kan slå mig ner ordentligt"
"Vill du att mormor och morfar ska ta Jazmyn en dag eller två? Du oroar dig för henne hela tiden så det är inte bra för dig. Du behöver lite lugn och ro"
"Inte ikväll, du har konsert"
"Eller du kanske vill att vi båda ska försvinna ett tag?.."
Jag kollade på honom och slog till honom lite "Sluta säga så Justin! Jag älskar dig och jag vill inte att du ska åka någonstans. Jag mår bäst när jag har er båda i min närhet"
Han hann inte säga något innan Jazmyn kom framför oss i gräsmattan och höll massa sand i handen.
"Kolla mamma vad jag har, en kaka som jag bakat till dig. Vill du smaka?"
Jag nickade och log stort, sedan satte hon sig i mitt knä. Jag låtasas åt "kakan" hon hade gjort och hon skrattade åt mig. "Pappa vill också ha" Hon hoppade över till Justin som också fick ta del utav hennes kaka.
-
Efter en stund på gården och lite färg på mig själv så gick jag in till köket. Vi hade inte hunnit fylla på kylskåpet ännu så vi kunde lika bra passa på att göra det nu.
"Vi åker och handlar Justin!" jag ropade högt så han skulle höra det enda ut, vilket han verkade göra för han kom in från balkongdörren.
"Visst, men låt mig ta en dusch först. Klar om tio minuter"
Han försvann upp och jag satte mig vid köksbordet, jag kunde höra Jazzy's röst på altanen så det var ingen fara med henne. Hon sjöng på baby, vilket var urgulligt. Jag skrev ner på en lista med allting som behövdes, ibland fick jag checka i kylskåpet men vi hade verkligen inte alls mycket förutom mjölk och smör.
"Justin Bieber handlar, vilken intressant artikel" suckade jag och slog igen bildörren med Jazzy på ena höften och Justin kom efter.
Det var tre stycken papparazzis som stod och fotade oss lite längre bort, man fick verkligen aldrig en lugn stund. "Försök att inte tänka på det". Men jag kunde se att även han var irriterad.
Det var nog mest för att vi var tillbaka i Kanada, Justin hade köpt en hus, wooooow. Dom vet ju själva att han hade en familj så jag förstod inte vitsen med att varenda skvallerblaska skulle skriva om det. Jazzy i tidningen var det värsta jag visste.
Justin tog en vagn till oss och vi la Jazzy så hon kunde sitta där, Justin körde och pussade på henne då och då. Inne var det normala människor som också fotade oss, men jag tog det lugnt och försökte att inte bry mig. Ingen frågade iallafall om att ta kort, skönt nog.
"Vad ska vi äta ikväll?" frågade jag samtidigt som jag plockade in massvis i vagnen.
"Mamma bjuder oss på mat efter konserten"
Jag nickade och vi forsatte handla, jag tog ett kort på Jazzy och Justin när hon var i vagnen som han la upp på instagram.

När Jazzy slutligen hade somnat på golvet kunde Justin bära in henne i sin egna säng som hon hade här i Kanada.
"Imorgon är konserten som jag tänkte ha som avslut, vill du följa med med Jazzy?"
"Vad är det för dum fråga? Såklart vi vill"
Han skrattade lite men blev sedan seriös och strök mig över kinden "Jag är rädd Alison, att du ska tröttna på mig en dag.. att du kommer inse hur tråkig och vanlig jag är egentligen. Jag är rädd för att du ska lämna mig"
Jag flyttade mig närmare honom och då kunde vi lika väl legat under samma täckte så skulle vi ha kunnat lega ännu tätare.
"Sluta nu, jag vet redan hur du är Justin. Unik och speciel, talangfull, rolig och underbar. Jag kommer aldrig tröttna på dig, jag ser något nytt hos dig varje dag vilket får mig att älska dig trots att det egentligen inte är möjligt. Jag ska inte lämna dig Bieber"
Jag pressade mina läppar mot hans och jag kände mig nykär, trots att jag älskat denna kille i över två år.

-

Jag och Justin satt i köket och pratade om hans lillebror Jaxon, som var nästan två år äldre än Jazzy. Det var ganska tyst hemma, Jazzy lekte på övervåningen men hon var aldrig såhär tyst.
"Tänker vi på samma sak?" frågade han plötsligt.
Jag nickade och reste mig upp, vi gick båda upp och jag såg direkt henne i sovrummet med en stor tuschpenna i handen framför våran tapet.
"Jazmyn!"
Jag gick fram till väggen där hon ritat stora röda streck, ringar och allt möjligt. "Mamma, kolla vad jag gjorde!"
"Jag ser det, får man göra såhär?"
Jag tog pennan från hennes hand och Justin såg chockat på väggen, sedan tog han Jazmyn i famnen och gick till hennes rum. Jag suckade och kunde höra hur Justin läxade upp henne. "Jazmyn, du vet mycket väl att man inte gör så här ellerhur? Om man vill rita så får man ta ett papper men inte rita på väggen, du inser väl att vi måste riva bort hela tapeten nu?"

Hon tittade ner i golvet, jag hade ställt mig i dörröppningen och tittade på när Justin hade placerat henne på en stol medans han själv satt på knä på ´golvet.
"Inte en gång till, okej?"
Hon nickade och dom gav varandra en kram, sedan rusade hon till mig och jag lyfte upp henne i famnen "Förlåt mamma, det var inte meningen" jag log mot henne och pussade henne på pannan innan jag tog ner henne på golvet och hon fick rusa iväg för att göra något annat.
"Jag fixar det"
Jag skakade på huvudet, "Nej låt det va, vi ska ändå inte stanna här föralltid" sedan gick jag ut till gården för att koppla av.

En stund senare kom Justin ut med Jazmyn, hon hade med sig en docka som hon tog med till sandlådan där hon brukade göra sandkakor.
"Du verkar stressad"
Justin slog sig ner brevid mig på en annan solstol och jag lutade bak huvudet.
"Jag har fortfarande inte släppt turnen helt, det tar några dagar innan jag kan slå mig ner ordentligt"
"Vill du att mormor och morfar ska ta Jazmyn en dag eller två? Du oroar dig för henne hela tiden så det är inte bra för dig. Du behöver lite lugn och ro"
"Inte ikväll, du har konsert"
"Eller du kanske vill att vi båda ska försvinna ett tag?.."
Jag kollade på honom och slog till honom lite "Sluta säga så Justin! Jag älskar dig och jag vill inte att du ska åka någonstans. Jag mår bäst när jag har er båda i min närhet"
Han hann inte säga något innan Jazmyn kom framför oss i gräsmattan och höll massa sand i handen.

"Kolla mamma vad jag har, en kaka som jag bakat till dig. Vill du smaka?"
Jag nickade och log stort, sedan satte hon sig i mitt knä. Jag låtasas åt "kakan" hon hade gjort och hon skrattade åt mig. "Pappa vill också ha" Hon hoppade över till Justin som också fick ta del utav hennes kaka.

-

Efter en stund på gården och lite färg på mig själv så gick jag in till köket. Vi hade inte hunnit fylla på kylskåpet ännu så vi kunde lika bra passa på att göra det nu.
"Vi åker och handlar Justin!" jag ropade högt så han skulle höra det enda ut, vilket han verkade göra för han kom in från balkongdörren.
"Visst, men låt mig ta en dusch först. Klar om tio minuter"
Han försvann upp och jag satte mig vid köksbordet, jag kunde höra Jazzy's röst på altanen så det var ingen fara med henne. Hon sjöng på baby, vilket var urgulligt. Jag skrev ner på en lista med allting som behövdes, ibland fick jag checka i kylskåpet men vi hade verkligen inte alls mycket förutom mjölk och smör.

"Justin Bieber handlar, vilken intressant artikel" suckade jag och slog igen bildörren med Jazzy på ena höften och Justin kom efter.
Det var tre stycken papparazzis som stod och fotade oss lite längre bort, man fick verkligen aldrig en lugn stund. "Försök att inte tänka på det". Men jag kunde se att även han var irriterad.
Det var nog mest för att vi var tillbaka i Kanada, Justin hade köpt en hus, wooooow. Dom vet ju själva att han hade en familj så jag förstod inte vitsen med att varenda skvallerblaska skulle skriva om det. Jazzy i tidningen var det värsta jag visste.

Justin tog en vagn till oss och vi la Jazzy så hon kunde sitta där, Justin körde och pussade på henne då och då. Inne var det normala människor som också fotade oss, men jag tog det lugnt och försökte att inte bry mig. Ingen frågade iallafall om att ta kort, skönt nog.
"Vad ska vi äta ikväll?" frågade jag samtidigt som jag plockade in massvis i vagnen.
"Mamma bjuder oss på mat efter konserten"
Jag nickade och vi forsatte handla, jag tog ett kort på Jazzy och Justin när hon var i vagnen som han la upp på instagram.

Hade inte tillgång till dator under helgen :/
men här har ni! En till kommer runt 11-tiden :) Kommentera

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så bra! Mer tack! ;)

2012-01-08 @ 20:58:55
Postat av: Felizia

Sjukt bra! :D

2012-01-08 @ 21:33:19
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-08 @ 23:34:48
Postat av: Anonym

Skulle det inte komma en vid elva?

2012-01-09 @ 00:00:14

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0