Unbroken - episode 39

(Aria och Emily, Emily till höger.)

Justin hade ett jobb att sköta, så på dagarna fick jag och Jazzy underhålla oss själva. Emily kom och hälsade på, hon var väldigt fast för Jazzy. Det var iofs alla, bara man såg in i hennes chokladbruna ögon så var man fast.
"Så Aria dejtar din kusin?" sa Emily chockat.
Jag hade berättat hela historien till henne, hur hon sedan med Olli åkt tillsammans hem direkt när filmen slutat.
"Ärligt Emily så trodde jag att om någon utav mina vänner skulle dejta honom så skulle det vara du.. du är mycket finare än henne" sa jag och suckade.
Hon skrattade "men vet du vad?"
"Nej, vad?" hon såg glad ut.
"Du kan ta Jake"
Hon såg ut att fundera lite "nej lägg av" utbrast hon.
"Seriöst, ni skulle verkligen passa. Ska jag ringa hit honom? Eller ännu bättre, vi går alla på bio"
Hon såg väldigt osäker ut, men hon hade alltid tyckt Jake var snygg.
"Komigen, vänta jag smsar honom nu"
Jake ;)
Vad vill du? ;)
Följ med på bio, med mig, Justin och min snygga tjejkompis ;)
Snygga? Kan jag lita på dig?
Jag skulle inte tveka ifall om jag var kille iallafall ;)
Jaja, visst! :)
"Så"
"Gick han med på det?"
Jag nickade och Jazzy brast ut i gråt så jag fick ta henne i famnen för att mata henne. Hon var hungrig redan vid denna tiden.
"Vart ska lilltjejen vara då?"
"Justins mamma vill nog ha henne, mamma ska på middag ikväll"
"Ikväll? Vad ska jag ha på mig?" frågade hon oroligt.
Jag skrattade åt henne och forsatte amma Jazzy "tänk inte på det för mycket, då märker han av det. Han gillar tjejer med självförtroende, inte för mycket men inte blyga tjejer"
"Okej"
Babyyyyy
När Emily åkt hem för att fixa sig hade jag tråkigt, jag ville leka med Jazzy på golvet men hon somnade så det var inte mycket till sällskap. Jag gillade ändå att hålla i henne bara och kolla på henne, men hon hade somnat i sängen så då ville jag inte väcka upp henne bara för att få hålla i henne.
Är hemma snart, jag lovar. Puss, älskar dig
-
Emily hade verkligen fixat sig, inte alls som jag var van att se henne. Jake gav henne en kram när dom träffades och hon blev alldeles röd.
"Så vad vill ni se?"
Justin hade sina armar runt min midja och såklart det fanns folk som fotade oss som vanligt. Men tillskillnad från ett år sedan nästan så brydde jag mig inte lika mycket. Det var bara när dom var väldigt påträngande.
"Det spelar ingen roll"
Tillslut hamnade vi på paranormal acitivity 3, jag var väldigt rädd och pressade mig allt vad jag kunde mot Justin. Han smekte min kind eller någonting, men mest tror jag att han uppskattade att Jake hade en annan tjej. Då fick han äntligen klart för sig att det inte är något mellan oss två.
I mitten utav filmen kunde man se Emily och Jake kyssas, så det gick ju ganska bra för dom iallafall. Jag och Justin gjorde därimot ingenting med tanke på alla kameror, men jag låg nästan på honom som förut när jag varit på bio med honom och Oliver.
När vi kom ut från bion smsade Jake och så helt plötsligt log han stort "Oliver är här"
"Vart?" suckade jag.
"Han skulle komma hit, men jag sa ingenting om dig"
Jag kollade ner på mina kläder, ingenting som jag borde ha haft när jag träffade Oliver. Jeans och en stickad tröja, men den var ändå lite genomskinlig för man kunde se min bh igenom.
"Jake" sa Olli och dom hälsade.
"Hej Oliver" sa jag och himlade med ögonen.
Han kollade chockat på mig och sedan på mina kläder "hej kusin"
Han kramade mig också, så kollade jag vem han var här med. Nämligen hans ex Nathalie och sedan en till utav hans kompisar.
"Hej Natta"
Hon log stort när hon såg mig och vi möttes också i en kram "vad längesedan man såg dig då!"
"Ja"
Jag hade spionerat på dom när dom var tillsammans, men det hade varit närmare två år sedan.
"Jag visste inte att du dejtade Justin Bieber" sa hon och gav Justin också en kram, han gjorde det precis som om vore ett fan, vilket hon tydligen var men inget galet.
Oliver kollade hela tiden på mig med en varnade blick, han ville väl inte att jag skulle berätta till Nathalie om Aria, eller tvärtom.
Tillochmed Emily kollade på hans blickar och höll sig nära Jake, som inte hade någonting emot det. Alla pratade en stund med varandra innan vi skulle bege oss åt olika håll. Det dröjde inte länge innan jag fick ett sms.
Du håller käften.

Justin hade ett jobb att sköta, så på dagarna fick jag och Jazzy underhålla oss själva. Emily kom och hälsade på, hon var väldigt fast för Jazzy. Det var iofs alla, bara man såg in i hennes chokladbruna ögon så var man fast.
"Så Aria dejtar din kusin?" sa Emily chockat.

Jag hade berättat hela historien till henne, hur hon sedan med Olli åkt tillsammans hem direkt när filmen slutat.
"Ärligt Emily så trodde jag att om någon utav mina vänner skulle dejta honom så skulle det vara du.. du är mycket finare än henne" sa jag och suckade.
Hon skrattade "men vet du vad?"
"Nej, vad?" hon såg glad ut.
"Du kan ta Jake"
Hon såg ut att fundera lite "nej lägg av" utbrast hon.
"Seriöst, ni skulle verkligen passa. Ska jag ringa hit honom? Eller ännu bättre, vi går alla på bio"
Hon såg väldigt osäker ut, men hon hade alltid tyckt Jake var snygg.
"Komigen, vänta jag smsar honom nu"

Jake ;)


Vad vill du? ;)


Följ med på bio, med mig, Justin och min snygga tjejkompis ;)


Snygga? Kan jag lita på dig?


Jag skulle inte tveka ifall om jag var kille iallafall ;)


Jaja, visst! :)

"Så"
"Gick han med på det?"
Jag nickade och Jazzy brast ut i gråt så jag fick ta henne i famnen för att mata henne. Hon var hungrig redan vid denna tiden.
"Vart ska lilltjejen vara då?"
"Justins mamma vill nog ha henne, mamma ska på middag ikväll"
"Ikväll? Vad ska jag ha på mig?" frågade hon oroligt.
Jag skrattade åt henne och forsatte amma Jazzy "tänk inte på det för mycket, då märker han av det. Han gillar tjejer med självförtroende, inte för mycket men inte blyga tjejer"
"Okej"

Babyyyyy

När Emily åkt hem för att fixa sig hade jag tråkigt, jag ville leka med Jazzy på golvet men hon somnade så det var inte mycket till sällskap. Jag gillade ändå att hålla i henne bara och kolla på henne, men hon hade somnat i sängen så då ville jag inte väcka upp henne bara för att få hålla i henne.

Är hemma snart, jag lovar. Puss, älskar dig

-

Emily hade verkligen fixat sig, inte alls som jag var van att se henne. Jake gav henne en kram när dom träffades och hon blev alldeles röd.
"Så vad vill ni se?"
Justin hade sina armar runt min midja och såklart det fanns folk som fotade oss som vanligt. Men tillskillnad från ett år sedan nästan så brydde jag mig inte lika mycket. Det var bara när dom var väldigt påträngande.
"Det spelar ingen roll"

Tillslut hamnade vi på paranormal acitivity 3, jag var väldigt rädd och pressade mig allt vad jag kunde mot Justin. Han smekte min kind eller någonting, men mest tror jag att han uppskattade att Jake hade en annan tjej. Då fick han äntligen klart för sig att det inte är något mellan oss två.

I mitten utav filmen kunde man se Emily och Jake kyssas, så det gick ju ganska bra för dom iallafall. Jag och Justin gjorde därimot ingenting med tanke på alla kameror, men jag låg nästan på honom som förut när jag varit på bio med honom och Oliver.

När vi kom ut från bion smsade Jake och så helt plötsligt log han stort "Oliver är här"
"Vart?" suckade jag.
"Han skulle komma hit, men jag sa ingenting om dig"
Jag kollade ner på mina kläder, ingenting som jag borde ha haft när jag träffade Oliver. Jeans och en stickad tröja, men den var ändå lite genomskinlig för man kunde se min bh igenom.
"Jake" sa Olli och dom hälsade.
"Hej Oliver" sa jag och himlade med ögonen.
Han kollade chockat på mig och sedan på mina kläder "hej kusin"
Han kramade mig också, så kollade jag vem han var här med. Nämligen hans ex Nathalie och sedan en till utav hans kompisar.
"Hej Natta"
Hon log stort när hon såg mig och vi möttes också i en kram "vad längesedan man såg dig då!"
"Ja"
Jag hade spionerat på dom när dom var tillsammans, men det hade varit närmare två år sedan.
"Jag visste inte att du dejtade Justin Bieber" sa hon och gav Justin också en kram, han gjorde det precis som om vore ett fan, vilket hon tydligen var men inget galet.

Oliver kollade hela tiden på mig med en varnade blick, han ville väl inte att jag skulle berätta till Nathalie om Aria, eller tvärtom.
Tillochmed Emily kollade på hans blickar och höll sig nära Jake, som inte hade någonting emot det. Alla pratade en stund med varandra innan vi skulle bege oss åt olika håll. Det dröjde inte länge innan jag fick ett sms.

Du håller käften.



Dåliga ni är på att kommentera!!
Men ni har rätt, behöver mer draaama.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Fattar inte vad som hänt med oliver..?

2012-01-03 @ 21:35:00
Postat av: Bella

Super!!!

2012-01-03 @ 22:11:39
Postat av: Anonym

Kan du förklara lite vad som pågår med Oliver? Fattar 0!

BTW, sjukt bra!!!



//Ebba :D

2012-01-03 @ 23:00:34
URL: http://thatsmile.blogg.se/
Postat av: Felizia

Jag hatar oliver.............. -.-

Men älskar den här novellen!! :D

2012-01-03 @ 23:19:52
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Linnea

JÄTTE BRA! :)

2012-01-03 @ 23:40:23

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0