Unbroken - episode 46

"Jag kom hit.. för att jag kände på mig under en lång period under turnen väldigt hängig och så. Hon tog lite tester och sa.." jag tog en paus för att inte brista ut i gråt.
"Berätta" sa han och höll händerna på mina armar, försökte se igenom mig.
"..att jag kanske har cancer"
Han stelnade till och slutade andas, då kunde jag inte hindra tårarna och dom började rinna. Han kramade om mig, väldigt hårt som om han trodde att jag skulle försvinna. Efter det kysste han mina läppar. Kyssen var full av kärlek, men samtidigt rädsla.
"Har du..cancer?" fick han fram tillslut och hade svårt att andas, precis som jag.
"Här är resultaten, jag hann inte öppna innan du kom.."
"Varför har du inte sagt något?"
Jag strök med min tumme över hans kind, torkade bort en tår som rann där. När Justin grät sårades hela jag, tårarna rann fler och fler nedför mina kinder samtidigt som jag torkade bort Justins.
"Du har redan tillräckligt att oroa dig för"
"Nej! Jag kommer aldrig kunna förlåta mig själv, för antagligen känner du inte att du kan komma till mig med alla dina problem.. Dina problem är mina problem, jag-"
"Sluta skyll på dig själv, det är det sista vi behöver just nu" jag försökte skratta bort det, han hade inte humor på långt håll i sin röst.
"Ska du öppna det?"
Jag nickade.
Mina händer som redan skakade verkade börja skaka ännu mer, allt jag kunde tänka på var Justin och Jazmyn. Alla mina minnen med dom, och hur jag under gravidheten hade hamnat på sjukhuset. Justin hade redan då varit så orolig, hade det också varit cancer? Hade jag verkligen cancer? Justin skulle kunna klara sig själv med Justin, han skulle ta hand om henne, det visste jag. Troligtvis så skulle Jazmyn kunna ta hand om honom sen också när hon blev äldre,Aria skulle få ta tjejsnacket med henne. Jag sårade verkligen Justins känslor när jag inte berättade om allting, hur hade jag kunnat göra det? Hur hade jag kunnat tagit ut all min ilska på Jazmyn och Justin? Jag förtjänade verkligen inte någon utav dom. Mina ögon letade direkt efter ett endaste ord.
Negativt.
Jag såg ordet, först verkade det som en inbillning. Men jag tittade om igen, negativt, jag hade inte cancer. Det var som ett lyckorus genom min kropp. Justin kramade om mig hårt och pussade min panna medans jag var för chockad att ens kunna röra mig.
Efter en stund när jag och Justin kunnat lugna ner oss, eller han mest mig. Så kom Pattie tillbaka med Jazmyn. Jag höll henne i knät, så Justin och Pattie kunde prata med varandra. Han blev även glad av Jazzy, men jag såg att dom behövde varandra så jag gav dom det.
"Miss Clearweather?"
Jag tittade mot läkaren som stod där. Min läkare.
Jag nickade och ställde mig upp, pussade Justin på pannan och drog min hand genom hans hår.
"Jag kommer snart"
Han ställde sig upp tvärt "jag ska med".
Jag kände mig tillräckligt taskig över att ha hållt att detta som en hemlighet, så jag tänkte inte börja tjaffsa.
"Vill ni att jag ska ta Jazzy?"
Jag skakade på huvudet "nej tack, vi tar med henne"
Jag försökte le mot Pattie, och sedan gick jag och Justin hand i hand efter doktorn. Jag bar Jazzy med andra handen.
Vi fick sätta oss på två stolar och Jazzy fick leka i hörnet, hon tyckte det verkade jätte kul. Det måste vara skönt att vara liten ibland, man hade inga problem då.
"Läste du igenom pappret?"
"Ja.."
"Det var en glad nyhet, såklart. Men jag har något annat att berätta till dig också.."
Jag svalde och kände nervositeten igen, Justin borde inte ha följt med. Han hade tillräckligt att oroa sig för.
"Alison, du är gravid."

"Jag kom hit.. för att jag kände på mig under en lång period under turnen väldigt hängig och så. Hon tog lite tester och sa.." jag tog en paus för att inte brista ut i gråt.
"Berätta" sa han och höll händerna på mina armar, försökte se igenom mig.
"..att jag kanske har cancer"
Han stelnade till och slutade andas, då kunde jag inte hindra tårarna och dom började rinna. Han kramade om mig, väldigt hårt som om han trodde att jag skulle försvinna. Efter det kysste han mina läppar. Kyssen var full av kärlek, men samtidigt rädsla.

"Har du..cancer?" fick han fram tillslut och hade svårt att andas, precis som jag.
"Här är resultaten, jag hann inte öppna innan du kom.."
"Varför har du inte sagt något?"
Jag strök med min tumme över hans kind, torkade bort en tår som rann där. När Justin grät sårades hela jag, tårarna rann fler och fler nedför mina kinder samtidigt som jag torkade bort Justins.
"Du har redan tillräckligt att oroa dig för"
"Nej! Jag kommer aldrig kunna förlåta mig själv, för antagligen känner du inte att du kan komma till mig med alla dina problem.. Dina problem är mina problem, jag-"
"Sluta skyll på dig själv, det är det sista vi behöver just nu" jag försökte skratta bort det, han hade inte humor på långt håll i sin röst.

"Ska du öppna det?"
Jag nickade.
Mina händer som redan skakade verkade börja skaka ännu mer, allt jag kunde tänka på var Justin och Jazmyn. Alla mina minnen med dom, och hur jag under gravidheten hade hamnat på sjukhuset. Justin hade redan då varit så orolig, hade det också varit cancer? Hade jag verkligen cancer? Justin skulle kunna klara sig själv med Justin, han skulle ta hand om henne, det visste jag. Troligtvis så skulle Jazmyn kunna ta hand om honom sen också när hon blev äldre,Aria skulle få ta tjejsnacket med henne. Jag sårade verkligen Justins känslor när jag inte berättade om allting, hur hade jag kunnat göra det? Hur hade jag kunnat tagit ut all min ilska på Jazmyn och Justin? Jag förtjänade verkligen inte någon utav dom. Mina ögon letade direkt efter ett endaste ord.
Negativt.
Jag såg ordet, först verkade det som en inbillning. Men jag tittade om igen, negativt, jag hade inte cancer. Det var som ett lyckorus genom min kropp. Justin kramade om mig hårt och pussade min panna medans jag var för chockad att ens kunna röra mig.

Efter en stund när jag och Justin kunnat lugna ner oss, eller han mest mig. Så kom Pattie tillbaka med Jazmyn. Jag höll henne i knät, så Justin och Pattie kunde prata med varandra. Han blev även glad av Jazzy, men jag såg att dom behövde varandra så jag gav dom det.
"Miss Clearweather?"
Jag tittade mot läkaren som stod där. Min läkare.
Jag nickade och ställde mig upp, pussade Justin på pannan och drog min hand genom hans hår.
"Jag kommer snart"
Han ställde sig upp tvärt "jag ska med".
Jag kände mig tillräckligt taskig över att ha hållt att detta som en hemlighet, så jag tänkte inte börja tjaffsa.
"Vill ni att jag ska ta Jazzy?"
Jag skakade på huvudet "nej tack, vi tar med henne"
Jag försökte le mot Pattie, och sedan gick jag och Justin hand i hand efter doktorn. Jag bar Jazzy med andra handen.

Vi fick sätta oss på två stolar och Jazzy fick leka i hörnet, hon tyckte det verkade jätte kul. Det måste vara skönt att vara liten ibland, man hade inga problem då.
"Läste du igenom pappret?"
"Ja.."
"Det var en glad nyhet, såklart. Men jag har något annat att berätta till dig också.."
Jag svalde och kände nervositeten igen, Justin borde inte ha följt med. Han hade tillräckligt att oroa sig för.
"Alison, du är gravid."

Mina favorit låtar av Justin:
Where are you now, I'll be, pray, never let you go sedan en annan jag inte minns vad den heter, den blev iallafall aldrig klar men den finns ändå på youtube. Har försökt hitta den i flera dar nu.. Återkommer om det :) VILKEN ÄR DIN FAVORIT LÅT AV JUSTIN?



Kommentarer
Postat av: Felizia

Yay!:D <33

Asbra!

2012-02-11 @ 16:30:29
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Cherry ♥

Superbra skrivet :D <33

2012-02-11 @ 19:49:22
Postat av: Emma

Suuuuperbra!

Jag älskar alla hans låtar! Men mest Never let you go, pray, overboard och love me tror jaaag :)

2012-02-11 @ 20:30:26
Postat av: Linnea

Såååååååååååå bra!!! Du gjorde min dag!! ;)

2012-02-11 @ 21:00:10
Postat av: bella

Super!!!

2012-02-11 @ 23:20:06
Postat av: Emmi

Sjukt bra :)

Mina e nog Never Let You Go , Be Alright(de jag hört av den iaf), One Time, Overboard, Born To Be Somebody, Never Say Never, Love Me, Next 2 You, Omaha Mall och många andra men man kan nog säga alla för jag gillar alla :)

2012-02-12 @ 01:36:02
Postat av: Amilia

Superbra :) mina favoritlåtar är nog can't live without you, never let you go, born to be somebody, be alright, next 2 you :)

2012-02-12 @ 13:08:48
Postat av: Anonym

När kommer nästa?

2012-02-14 @ 18:39:42
Postat av: Alizzdream

Sjukt bra ! :)

2012-02-16 @ 22:08:25
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0