unbroken - episode 45

Dagarna rullade på, ingenting blev egentligen bättre med Alison. Hon satt mest tyst i soffan, eller städade. Pussade mig på munnen och sa att allting skulle bli bra, fräste åt Jazmyn samtidigt som hon bara ville krama henne. Jag försökte fråga henne: vad är det egentligen som kommer bli bra? Vad är det som har hänt?
"Alison?"
Jag steg in i sovrummet där och satt och stirrade på en gammal bild, strök med fingret över oss på bilden. Jag, Alison och Jazzy gungade på bilden.
"Mm?"
Jag satte mig bakom henne, och kysste henne i nacken.
"Vill du följa med ut och gunga?"
Hennes tårar började rinna, taget om henne blev hårdare.
"Jag ska inte stänga er ute någon mer, jag följer med"
Hon ställde sig upp och borrade in sig i min famn, kysste mina läppar och viskade att hon älskade mig. Sedan gick vi ner till Jazzy som hade själv tagit på sig alla kläder, skorna på fel fot. Vi började skratta och Alison satte sig framför henne.
"Här låt mamma hjälpa dig"
"Mamma, tycker du inte om mig?"
Hon stirrade förskräckt på Jazzy och drog in henne i famnen, började gråta igen och pussade på henne flertals gånger.
"Mamma älskar dig, väldigt mycket. Mamma har bara varit lite ledsen, men jag mår bra nu min lilla prinsessa. Tro aldrig så igen, jag älskar dig mer än något annat!"
Jag kollade ledset på båda två, tog på mig skorna och så gick vi ut i parken. Ali bar Jazzy och dom betedde sig som ingenting hade hänt.
Efter ett tag gick vi hem igen, vi la Jazzy i sin säng och bäddade ner oss i sängen.
"Förlåt.." viskade Ali ännu en gång och la sig på mig.
Hon drog av min t-shirt och pussade mig på magen, hon knäppte upp mina byxor och kysste mig överallt. Hennes mjuka läppar kändes underbara..
När jag var tillräckligt hård så hade hon redan tagit av sig allting, hon lät mig komma in i henne och jag började stöna. Vi forsatte enda tills båda två kom, då la hon sig brevid mig med ett flin på läpparna "vill du duscha?"
Jag nickade och hon drog med mig till badrummet..
-
Alisons perspektiv:
Dagen skulle komma då jag skulle få mina resultat. Jag gav Jazzy till Justin och sa att jag skulle träffa min vän igen. Åkte en hel halvtimma till sjukhuset. Mina händer skakade, jag var alldeles för rädd för att få veta resultatet. Det hade varit skönt att ha Justin här, som stöd. Men jag ville inte att han skulle oroa sig.
När jag var framme och satt på väntestolen så hände tre saker samtidigt.
Ett: min mobil pep till.
Bruce och Diane har varit med i en olycka. Är på sjukhuset nu, kom dit!
från Justin.
två: En ambulanspersonal kom in med två bårar, en med Bruce, och en med Diane. Jag kände igen dom direkt, och jag stelnade till. Bara två minuter efter det..
tre: Justin stormade in, fick syn på mig. Min läkare klev ut och gav ett papper i min hand, Justin var inom hörhåll och så sa min läkare : "dina resultat har kommit."
Justin, som hade kommit med Pattie och Jazmyn kom och satte sig på samma stolar som jag suttit på. Pattie hade försökt prata med läkaren, men han gav inga svar. Det fanns inga svar att ge.
"Hur allvarligt är det?" frågade jag Justin oroligt.
Han kramade om mig och kollade sedan på sin mamma med en ledsen blick "mamma, kan du ta Jazzy ut till kafeterian och köpa en dricka?"
Pattie såg på honom att det var allvarligt så hon gick direkt. Han tittade på mig och sedan på mina papper.
"Jag vet inte.. morfar är mest skadad" han såg ledsen ut så jag pussade honom på munnen och försökte hålla mig nära honom.
"Vad är det för papper Alison? Vad är det du har döljt?"
Jag svalde hårt och kollade in i hans ögon, dom såg allt annat än lyckliga ut som dom brukade.

Dagarna rullade på, ingenting blev egentligen bättre med Alison. Hon satt mest tyst i soffan, eller städade. Pussade mig på munnen och sa att allting skulle bli bra, fräste åt Jazmyn samtidigt som hon bara ville krama henne. Jag försökte fråga henne: vad är det egentligen som kommer bli bra? Vad är det som har hänt?

"Alison?"
Jag steg in i sovrummet där och satt och stirrade på en gammal bild, strök med fingret över oss på bilden. Jag, Alison och Jazzy gungade på bilden.
"Mm?"
Jag satte mig bakom henne, och kysste henne i nacken.
"Vill du följa med ut och gunga?"
Hennes tårar började rinna, taget om henne blev hårdare.
"Jag ska inte stänga er ute någon mer, jag följer med"
Hon ställde sig upp och borrade in sig i min famn, kysste mina läppar och viskade att hon älskade mig. Sedan gick vi ner till Jazzy som hade själv tagit på sig alla kläder, skorna på fel fot. Vi började skratta och Alison satte sig framför henne.

"Här låt mamma hjälpa dig"
"Mamma, tycker du inte om mig?"
Hon stirrade förskräckt på Jazzy och drog in henne i famnen, började gråta igen och pussade på henne flertals gånger.
"Mamma älskar dig, väldigt mycket. Mamma har bara varit lite ledsen, men jag mår bra nu min lilla prinsessa. Tro aldrig så igen, jag älskar dig mer än något annat!"

Jag kollade ledset på båda två, tog på mig skorna och så gick vi ut i parken. Ali bar Jazzy och dom betedde sig som ingenting hade hänt.

Efter ett tag gick vi hem igen, vi la Jazzy i sin säng och bäddade ner oss i sängen.
"Förlåt.." viskade Ali ännu en gång och la sig på mig.
Hon drog av min t-shirt och pussade mig på magen, hon knäppte upp mina byxor och kysste mig överallt. Hennes mjuka läppar kändes underbara..
När jag var tillräckligt hård så hade hon redan tagit av sig allting, hon lät mig komma in i henne och jag började stöna. Vi forsatte enda tills båda två kom, då la hon sig brevid mig med ett flin på läpparna "vill du duscha?"
Jag nickade och hon drog med mig till badrummet..

-

Alisons perspektiv:
Dagen skulle komma då jag skulle få mina resultat. Jag gav Jazzy till Justin och sa att jag skulle träffa min vän igen. Åkte en hel halvtimma till sjukhuset. Mina händer skakade, jag var alldeles för rädd för att få veta resultatet. Det hade varit skönt att ha Justin här, som stöd. Men jag ville inte att han skulle oroa sig.

När jag var framme och satt på väntestolen så hände tre saker samtidigt.

Ett: min mobil pep till.

Bruce och Diane har varit med i en olycka. Är på sjukhuset nu, kom dit!

från Justin.
två: En ambulanspersonal kom in med två bårar, en med Bruce, och en med Diane. Jag kände igen dom direkt, och jag stelnade till. Bara två minuter efter det..
tre: Justin stormade in, fick syn på mig. Min läkare klev ut och gav ett papper i min hand, Justin var inom hörhåll och så sa min läkare : "dina resultat har kommit."

Justin, som hade kommit med Pattie och Jazmyn kom och satte sig på samma stolar som jag suttit på. Pattie hade försökt prata med läkaren, men han gav inga svar. Det fanns inga svar att ge.
"Hur allvarligt är det?" frågade jag Justin oroligt.
Han kramade om mig och kollade sedan på sin mamma med en ledsen blick "mamma, kan du ta Jazzy ut till kafeterian och köpa en dricka?"
Pattie såg på honom att det var allvarligt så hon gick direkt. Han tittade på mig och sedan på mina papper.
"Jag vet inte.. morfar är mest skadad" han såg ledsen ut så jag pussade honom på munnen och försökte hålla mig nära honom.
"Vad är det för papper Alison? Vad är det du har döljt?"
Jag svalde hårt och kollade in i hans ögon, dom såg allt annat än lyckliga ut som dom brukade.

Så....
hoppas jag ens har några läsare kvar, ska bo hos min pojkvän hela veckan nu så kommer inte kunna uppdatera. Ska göra några tidsinställda som jag skrivit för länge sen.
vet inte varför jag inte bloggat, har inte suttit vid datan, någonting har verkligen förändrtas med mig. vi får se hur det blir, hoppas så kommer skrivlusten tillbaka! Jag älskar och skriva men när jag väl inte skrev så saknade jag inte det heller, kollade inte in min blogg en enda gång på två veckor.
kommentera, puuuuuuss!



Kommentarer
Postat av: Felizia

Jag är iaf kvar ;)

Vad har hänt med Ali?

Asbra btw!:D

2012-02-05 @ 17:24:32
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja är oxå kvar!!

Sjukt bra, har verkligen saknat att få läsa på den här novellen!! Kul att du är tillbaka!! :D

2012-02-05 @ 18:24:32
Postat av: bella

SUper!!!

2012-02-05 @ 18:53:58
Postat av: Cherry

Jag är fortfarande kvar :)) <3 Superbra skrivet <33

2012-02-05 @ 19:00:10
Postat av: Alva!<333

Åhh! Du e så bra!<3333

Kommer aldrig sluta läsa den här bloggen! Har läst den as länge!

Sskriv ett nytt så fort som möjligt! sååå spännande!<333

Kram!<3

2012-02-05 @ 21:14:26
URL: http://alvabloggaren.blogg.se/
Postat av: alizzdream

Du är jätteduktig på att skriva!

Älskar denna novell!

Men nu vill jag veta vad det är för papper :P

2012-02-05 @ 23:23:17
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Emma

Suuuuperbraaa!

2012-02-06 @ 20:56:24
Postat av: Alexandra

Måste veta vad som händer :D meeerrraaa!!!!

2012-02-07 @ 21:59:52

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0