Prolog av den nya - men inte helt säker ännu.

Här är ett "smakprov" av den nya novellen, eller kanske den nya. Har inte bestämt, men har iallafall skrivit tre delar på den och det kommer verkligen inte vara som någon annan.


PROLOG:
Min bror betyder allt för mig.
Delano svek mig, han vände mig ryggen, och sårade mig så djupt så det kändes som om hela mitt hjärta var nertrampat. Det gjorde ont att andas. Justin som hade lovat mig eld och vatten vände mig ryggen när jag behövde honom som mest, Christian ska jag inte ens nämna.
414, min förort, mitt liv, jag ska aldrig flytta härifrån. Det är den sidan av stan som jag hör hemma.
Blåljusen syntes enda hit, jag rusade. All träning verkade ha gjort nytta, jag kände mig smidigare. Och allt det hade jag gjort för Delano, när jag hörde hans namn sved det i hjärtat. Men jag hann inte tänka på det, för när jag såg Amilia bäras in med en bår i ambulansen föll jag ner på knä framför  och kunde inte andas. Jag knippade efter andan, en till bår syntes. Det var min bror, jag kände igen alla tatueringar. Han hade massa filtar över sig som var täckta med blod, och när jag såg yttligare min syster ligga på marken försvann allt. Det var som marken under mig försvann, inga tårar. Ingenting, jag var helt borta. "Natacha, låt mig hjälpa dig!" sa Justin med sin silkesröst men jag slog bort hans hand. "LÅT MIG VARA, ALLT ÄR DITT FEL!"
PROLOG:

Min bror betyder allt för mig.

Delano svek mig, han vände mig ryggen, och sårade mig så djupt så det kändes som om hela mitt hjärta var nertrampat. Det gjorde ont att andas. Justin som hade lovat mig eld och vatten vände mig ryggen när jag behövde honom som mest, Christian ska jag inte ens nämna.

414, min förort, mitt liv, jag ska aldrig flytta härifrån. Det är den sidan av stan som jag hör hemma.
Blåljusen syntes enda hit, jag rusade. All träning verkade ha gjort nytta, jag kände mig smidigare.Kanske inte just nu, när jag rusade, halvblodig, allt jag kunde. Mina ben kändes inte ens under mig, smärtan var outhärdlig men jag forsatte springa. Ramlade kanske några gånger. Jag kunde inte ens lägga märke till det, för jag reste mig alltid upp igen och forsatte springa. Jag hade bara en sak i huvudet, och det var att komma fram. Jag såg Amilia bäras in med en bår i ambulansen, då föll jag ner på knä framför  och kunde inte andas. Jag ville inte andas. Jag ville dö, jag ville hoppa upp i ambulansen, jag ville springa ännu närmre. Men jag kunde inte för jag var förlamad. Jag forsatte knippade efter andan, en till bår syntes. Det var min bror, jag kände igen alla tatueringar. Han hade massa filtar över sig som var täckta med blod, och när jag såg yttligare min syster ligga på marken försvann allt.Inga ord kunde beskriva det. Det var som marken under mig försvann, inga tårar. Ingenting, jag var helt borta. "Natacha, låt mig hjälpa dig!" sa Justin med sin silkesröst men jag slog bort hans hand. "LÅT MIG VARA, ALLT ÄR DITT FEL!"




Kommentera gärna vad ni tycker om den :) Först ska jag ändå som sagt avsluta Unbroken på något sett, och sedan får vi se om detta blir något, om det ens kommer en till novell. Behöver ert stöd angående den nya sen endå, så ge gärna eran åsikt redan nu! fast man ser ju inte vad den handlar om såå mycket, men jag kan ge er mer smakråd om ni gillar det ;) dessutom, här är ett smakråd från ett kapitel ni ska få läsa snart! ;)



Hehe, nu är ni nyfikna va? HUR MÅNGA VILL HA NÄSTA DEL? UNTZ UNTZ.



Kommentarer
Postat av: Johanna

låter awesome D:

2012-02-29 @ 22:53:54
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nu är ja så sjukt nyfiken! :)

2012-03-01 @ 00:00:42
URL: http://ankarstads.devote.se
Postat av: Johanna

Jag gissar på att det inte är en riktig pistol utan hon tar säkert hål i öronen eller nåt sånt :p prologen var as bra btw!!

2012-03-01 @ 00:36:20
URL: http://lonnbergs.blogg.se/
Postat av: Emma

Superbra proglog.



Läntar till näääästa kapitel!

2012-03-01 @ 01:04:17
Postat av: alexandra

Super fin blogg! följa varandra på bloglovin?



(Ber om ursäkt ifall du inte gillar sånna här kommentarer!)

2012-03-01 @ 12:58:55
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/
Postat av: Ebba :)

Nu blir jag ju jätte nyfiken! Den verkar awesome! <3

2012-03-02 @ 09:00:52
Postat av: Cherry

Gud, nu blev jag nyfiken på den här novellen :o den låter redan superbra :) <3

2012-03-06 @ 21:01:17

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0