Live, laugh & love - Welcome to Canada - episode 38


"Älskar mig? Pftt."

Justin såg hur upprörd jag blev och la handen på min kind, jag lungnade ner mig genast och han kollade rakt in i mina ögon.

"Jag kommer snart okej, jag ska bara åka och göra en sak."

"Va?"

"Det tar femton minuter max."

"Okej."


Han gick ut och jag hörde hur ytterdörren gick igen. Faktist så blev jag lite irriterad, nu när jag behövde honom som mest så var han tvungen att gå. Jag stirrade bara upp i taket medans jag väntade på att han skulle komma tillbaka. Efter en halvtimme hörde jag två röster blandas nere och min dörr öppnades.

Jag blev chockad när jag såg Selena, och Justin.

Jag började nästan skrika när jag såg Selena, jag menar hon var min största idol.

"Hej gumman! Tänkte att du skulle kunna prata med Selena, hon är en jätte bra lyssnare."

"Öh okej.." sa jag och ville inte riktigt dra in henne i dethär.

"Så jag tar en dusch - Selena sätt dig ner."

Jag log och Selena satte sig ner medans Justin försvann in i badrummet.

"Öh jaa.." sa jag bara.

"Jag trodde inte jag kände dig först, men du är väl Alejandros förra flickvän?"

Mitt hjärta stannade till.

"Ta det lungt! Justin vet ingenting om detta."

"Hur känner du honom?" frågade jag chockat.

"Låt oss säga att han lämnade mig för dig."

"Va?!"

"Mm, kände igen dig nu, när jag tänkte på det. Ja, och sedan sa Alejandro till mig nyss att Justin Bieber dejtar Alyssa, jag visste direkt att det var du."

"Shit..när var detta?"

"Vi typ dejtade innan jag blev känd kan man säga."

jag kunde inte svara, det kändes alldeles för löjligt.

"Berätta vad han gör." sa hon och hoppade bak i sängen så hon satt bekvämt.

"Han tror verkligen jag gillar honom fortfarande."

"Mhm, han är sån."

"Vad menar du?"

"När vi gjorde slut, och han träffade dig så förbjöd han mig att träffa andra killar."

"Uh okej. Kan vi snälla.. prata om något annat?"

"Visst, what's up med din kompis då?"

"Hur visste du det då?"

"Hur mår hon undrade jag? Haha."

Hon skrattade till och jag gjorde ett leende "aha oj, jo hon mår väl bra."

"Öh okej, är det något som hänt med henne då?"

"Nej då, bara lite tjaffs."

"Låter.. komplicerat."

Jag öppnade munnen för att säga något men så öppnade Justin badrumsdörren och räddade mig.



"Babe, vart finns det handdukar?"

"Öh, i skåpet längst upp." log jag.

"Tack."

Han försvann in och stängde dörren.

"Berätta inget till Justin, okej?"

"Nej då, ska åka hem nu ändå.Skulle bara hämta en sak.. Ring mig när du är hemma igen."

"Tack, det ska jag göra." vi kramade om varandra och hon försvann innan Justin hann komma ut.

"Vart stack Selena?"

"Hem." mumlade jag och gick fram till honom.

Han hade endast en handuk lindad runt midjan.


"Oh, vad vill du göra nudå?" frågade han och log ett sexigt leende.

"Jag vill bara.." sa jag och kramade om honom, jag var inte på sådant humör, jag hade bara behovet utav att ha honom nära.

Han la armarna runt mig och jag lutade mig mot hans halvvåta kropp, små vattendroppar rann ner på mig men jag brydde mig inte. Värmen från hans kropp värmde även min kropp, han luktade så gott, hans nytvättade hår stod åt alla håll, blött och gosigt.

Där stod jag mitt i rummet och kramade Justin, som inte hade kläder på sig förutom handuken, och sörjde. Vad var det för fel på mig?

 


"Kan jag bara sätta på mig?" frågade han försiktigt och jag nickade, jag gick in på toaletten sålänge och när jag kom tillbaka låg han under täcket och såg trött ut.

"Trött älskling?" frågade jag och la mig brevid honom.

"Jag känner mig sjuk." mumlade han.

Jag la handen på hans panna, han var åtminstonde inte febrig.

"Du fyller år om fem dar." log jag.

"Ja." flinade han.

 


När bilen var packad och klar så körde Justin, som alltid nästan till flygplatsen. Det var några papparazzis där, när vi hade satt oss i flyget somnade jag nästan direkt. Jag var så otroligt trött efter hela resan.

"Vakna, vi är framme."

Ett par bruna ögon glittrade framför mig, vilket nästan fick mig att tappa andan. Jag gäspade och kollade ut genom fönstret, men det var alldeles för mörkt för att kunna urskilja någonting annat än lampor. Planet landade sakta, och såfort det bromsat in så började människorna stressa sig ut. Jag och Justin därimot satt kvar till nästan sist, han drog ner väskan från hyllan ovanför och jag kollade på dom mörka ringarna runt hans ögon.


"Du sov inte så mycket va?"

"Lite, men såfort jag somnade kom någon och frågade efter min autograf." suckade han.

"Åh, men vi är snart hemma.. eller jag menar hos dig."

"Det är ditt hem också." sa han och pussade mig på pannan.

Jag log och tog min handväska, sedan tog Justin en annan väska och vi gick ut. Vi gick en specialväg till bilen, som en förare körde.


"I just sit here, waiting for you to call, and then I wonder, if you even calling at all. So many thoughts in my mind, wish you could be here all the time. Cause I'm lost without you, and I can't just doubt you, and its everything about, I just can't live without you." sjöng Justin medans jag vilade huvudet mot hans axel. Jag kände igen låten, det var en utav Justins, men den var bara en minut lång typ..

 

"Tack för skjutsen." mumlade Justin och räckte över pengar till honom. Han nickade och åkte iväg igen, medans vi stod kvar med våra resväskor. Då öppnades dörren och en man i 30 års åldern kom emot oss.

"Hey." hälsade han och Justin .

Jag tror det var hans pappa, dom var lite lika även fast det var mörkt.

"Du måste vara Alyssa." sa han och räckte fram handen.

"Det är jag det, Jeremy?"

"Precis! Trevligt att du också kunde komma, välkommen in."

Jag tackade och så tog han mina väskor så jag i princip inte bärde någonting, jag behövde bara släpa mina trötta ben efter mig.

"Alla sover, så sov ni också i Justins rum, så ses vi imorgon bättre."

"Mm visst." mumlade Justin.

Jeremy hjälpte oss bära upp väskorna.

"Godnatt."

"Godnatt." ropade vi efter honom och han stängde dörren.

"Ska jag låsa?" frågade Justin och gäspade.

"Äh, låt det va."


Han gick fram till sängen och drog av sig tröjan och byxorna, jag drog av mig byxorna och grävde fram ett par shorts och ett linne som jag hade på mig. När jag la mig i sängen verkade Justin redan somnat, jag la mig tätt intill honom och kramade om honom innan jag slutligen somnade själv.

 


 dålig del, jag vet! tycker ni att det går för snabbt btw?

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Jätte bra!

ej jag tycker det inte går för snabbt, det är perfecto! :D <3

2011-10-02 @ 21:51:23
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: Johanna

yeah man :D

2011-10-02 @ 22:39:51
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0