Unbroken - episode 3

Last chapter:
Precis då öppnades dörren från Justin's hytt och ut steg självaste Justin gissade jag.

Tillsammans med en mörk man och en annan ung kille. Han gick några meter ifrån mig, han njöt väl av tiden nu alla tjejerna stod och försökte vinna en dejt.

"Wow" skrattade Aria och jag skakade på huvudet och granskade han.

Då stelnade jag till, slutade andas och kollade en gång till.. vänta va? Nej det kunde inte vara..





"Ar-aria är det där Jus-justin Bieb-bbier?" frågade jag med hackig röst och svalde hårt.

"Ja haha, visst är han snygg?"

Han kollade bak på oss och log stort.

"Ska ni inte tävla om dejten?" sa han med ett flin.

Jag vände bort ansiktet så han inte skulle se det och Aria svarade glatt

"Nej, vi lämnar det till dina galna beliebers"

"Haha, det var synd. En annan gång tjejer, det är fem dagar kvar"

Han försvann och jag kunde äntligen titta framåt.

"Varför titta du bort? Rodna du?" skrattade hon.

"Nej Aria, jag måste vinna den där dejten!" utbrast jag och rusade till plan 7.

Jag visste att det skulle bli svårt - men jag fick inte ge upp.

 


-

 


Wow, en säkert kilometer kö var framför oss. Varenda tjej på denna båt måste befunnit sig på detta däck, dom delade ut en varsin lott längst fram samt en autograf från självaste Justin.

Jag stod ju nästan längst bak, jag hade inte en chans att vinna detta. Det fanns max 200 lotter så det skulle aldrig räcka.


Då fick jag se Max gå bredvid oss.

"Max?" sa jag chockat och drog i hans arm.

"Hejsan syrran"

"Vad gör du här?"

"Äh, tog en lott till det här.. vad det nu är. Tjejerna dreglar över mig" sa han och slog ut med händerna.

"Ditt dum huvuvd, dom dreglar över din lott. Ge hit den, jag behöver den till något viktigare" sa jag och drog lotten från hans hand.

"Ey, jag skulle ge den till Alicia"

"Too late, Max jag behöver den. Du kommer förstå någon dag, dessutom jag behöver vinna!"

"Såklart du vinner, jag tog lottnumret som Cody skrev upp"

"Cody? Va?"

"Ja Cody är ansvarig, så han skrev helt enkelt upp numret jag fick" sa han och ryckte på axlarna.

"Va? Wow, dina korkade vänner kan vara till nytta ibland. Tack Max" sa jag och kramade om honom innan jag försvann bort till Aria.

 

-

 

Alla 200 tjejer hade en lott i handen, jag var inte hundra procent säker på att Max hade rätt, men jag hoppades det iallafall.

Alla tjejer stod och hyperventilerade.

"Trodde verkligen det skulle bli svårare att träffa Justin Bieber" sa jag och rynkade pannan.

"Allt är inte så svårt som det ser ut, men missar du inte din lektion för det här?"

"Snälla Aria, sen när skulle jag brytt mig?" sa jag och kollade allvarligt på henne.

"Jaja, tycker bara att du borde bry dig" sa hon och sedan började det prassla i micken.

"Hejsan alla beliebers!"

Ett öronbedövande skrik hördes, han ssh:ade dom och tillslut lugnade dom ner sig.

"Vi har inte tid att förlora, Cody läs upp det vinnande numret"

En kille som jag kände igen ställde sig upp vid micken och läste noga på pappret.

"Nummer 45" sa han och jag kollade ner.

Yes.

"Nummer 45, vart har vi dig?"

Aria kollade på mig med ett leende och jag räckte upp handen.

"Där har vi dig, välkommen upp"

Jag började trängas, vissa klappade sina händer medans visa ärligt talat försökte attackera mig. Jag kom undan från ett hårt slag och pustade ut när jag väl stod på scenen.

 

"Grattis, dejten börjar om en halvtimme"

Jag log övertygande och vi gick ner från scenen och han kramade om mig.

"Vill du byta om innan?" frågade han och jag kollade ner på min klädsel.

"Äh, nej tack"

"Då kan vi gå direkt, han skulle bara fixa något innan men det finns spelautomater utanför som du kan spela med"

"Åh! Tack så mycket!"

Han gick med mig till automaterna och jag tryckte ner mitt första mynt, när jag väl började spela hade jag svårt att sluta så jag satt och spelade säkert en halvtimma.

 

Plötsligt knackade någon på min axel.

"Uh, ursäkta" sa Justin och jag tittade fort fram igen.

"Öh förlåt, jag fastnade i spelet"

Jag tog min väska fort från golvet och började gå in i resturangen utan att försöka visa mitt ansikte.

"Så.. vart vill du sitta?"

En fönsterplats längre bort erbjöd fönster, så jag gick för de.

"Därborta" sa jag och pekade mot bordet.

Vi gick dit och han harklade sig.

"Vänta, såg inte jag dig imorse?"

"Eh jo, jag vann" sa jag och satte mig ner.

Nu för första gången mötte jag hans ögon och han tittade in i dom djupt, jag kollade fort ner. Han var precis som jag mindes, trots såg han annorlundare ut.

"Jag ser det, stort fan?"

"Inte alls" erkände jag och servitrisen kom.

"Vad vill ni beställa?"

"2 cola, tack" sa Justin och jag nickade.

"Ja"

När hon gick igen kollade jag in i Justins ögon och dom var verkligen vackra, ingenting man brukar se. Ljusbruna ögon som ramades av tjocka svarta ögonfransar.

"Så varför är du här?"

"Jag hoppades att du mindes mig.." mumlade jag och drog handen genom håret.

Han var tyst ett tag och colan hann komma in innan någon sa något, jag smuttade lite på colan och han drog den närmare sig.

"Åh nej" hörde jag honom sedan säga och han suckade djupt.

"Det är lite mer komplicerat" sa jag och slog ihop tänderna.

Vi tittade upp på varandra igen, en meny var framför oss så han började bläddra i den medans jag bara satt där och väntade på att han skulle säga något.

"Ska jag beställa till dig eller?" frågade han och jag svalde tyst och öppnade min meny också.

Jag tog det första bästa - och servitrisen kom lagom.

"Redo att beställa?"

"En pasta med svamp, tack"

"Okej och du?"

"Carbonara"

Hon nickade och försvann bort igen bakom disken.

"Vad menar du med komplicerat?" sa han och drack en klunk.

Jag drog efter andan och försökte låta så tyst som möjligt, men samtidigt så att han skulle höra det.

"Använde du kondom?"


Kommentarer
Postat av: Emma

Meeeer :D

2011-11-08 @ 20:54:04
Postat av: Cherry

Skiitbra :D ♥♥

2011-11-08 @ 20:57:39

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0