Unbroken - episode 16 + annars läsvärt.

"Alison?" ropade jag men det kom inget svar.
Jag kikade in i sovrummet och där låg hon, hennes mage verkade ha växt yttligare. Jag log och kröp in bredvid henne.
"Justin?" mumlade hon trött men öppnade inte ens ögonen.
"Det är jag Ali, du kan forsätta sova" sa jag och smekte hennes rygg.
Hon lutade huvudet emot mig bröst och sedan somnade hon om, jag somnade också.
-
"Justin?" sa hon trött och skakade om mig.
"Ja?" gäspade jag och slog upp ögonen, hon satt upp och hennes linne hade åkt upp så hennes mage visades. Jag kollade ner och log stort, sedan la jag mina händer på hennes mage och pussade den.
Hon skrattade och slog till mig sen i huvudet.
"Vi ska på bio ikväll"
"Med vem?"
"Min kusin, uh du vet han"
Jag slog upp ögonen och kollade seriöst på henne.
"Jasså, så du vill att han ska slå ihjäl mig?"
"Det var han som sa det själv"
Jag suckade och nickade "när åker vi?"
-
Vi satt i bilen utanför biosalongen där Oliver väntade tillsammans med min andra kusin. Hon hette Miranda.
"Okej" sa jag och pustade ut.
Alisons perspektiv:
Han lutade sig fram till mig och kysste mig för andra gången, jag besvarade den och njöt varenda sekund. Jag drog mig sedan tillbaka och suckade "bättre att vi går"
Precis som förra gången hade jag på mig mjukis, en kofta och uppsatt hår.
Vi gick tillsammans till bion och tack gode gud att det inte fanns en enda papparazzi som fotade mig just nu.
"Alison" sa han när han såg mig och kramade om mig hårt.
Sedan kramade jag Miranda och sedan kom Justin, Oliver kollade strängt på honom men dom gjorde ändå ett handslag.
Sedan la Oliver armarna runt min midja och vi gick och köpte biljetter, Justin gick och bredvid med Miranda och kollade på oss lite.
Jag visste att Oliver gjorde såhär för att reta Justin, och bevisa massor utav saker.
Men även om Oliver var hård mot mig och så, var han ändå min favoritkusin. Alltså jag älskade honom, jag visste ju också att han gjorde det för mitt bästa som han sagt.
Oliver hade sina goda sidor, det hade han verkligen.
"Hahahah Oliver, sluta" fnittrade jag och han skrattade innan han slutade kittla mig.
Justin kollade smått ledset mot mig, men han kunde väl ändå inte bli avundsjuk på min egna kusin?
Vi gick som vi vore ett par, det var väl meningen enligt Oliver. Sedan när vi satte oss ner i bion så satte jag mig mellan Oliver och Justin, och Miranda på Olivers vänstra sida.
"Älskling, ge mig lite popcorn" sa Oliver och jag la in några i hans mun.
Några tjejer kollade upp på oss och sedan stort på Justin, jag såg hur dom höll skriket inne och vände sig om. Nu skulle iallafall ingen tro att jag och Justin var ett par, vilket var bra!
"Justin, vill du ha?" frågade jag och räckte fram popcorn.
Han tog sin hand full och började smaska i sig dom.
"Miranda dudå?" skrattade jag och hon skakade på huvudet.
När filmen började tog jag bestämt Justin's hand vilket jag visste att Oliver inte gillade men jag brydde mig inte. Jazmyn var mycket viktigare än hans åsikter.
-
"Är du trött?" frågade Justin och jag kollade trött på honom.
Filmen var kanske halvvägs och jag låg bokstavligt talat på bänkarna, mitt huvud mot Justins axel och mina ben på bänkarna framför. Det var tomt där för tjejerna hade öfrsvunnit när dom insett att det var fel film.
"Ja" skrattade jag.
"Märker de"
Magen gjorde så att jag inte låg så bekvämt men jag skulle inte klaga.
"Oliver" viskade jag. Han kollade på mig "massera mina fötter"
Han skrattade och skakade på huvudet, men inte som ett nej utan mer som ett "du är knäpp" sedan la jag bena på han och han började massera mig.
Jag kollade helt ärligt inte ens på filmen, men jag gillade att umgås med alla samtidigt.
Jag var ju så uttråkad hemma så jag nästan gick in i väggen.

"Alison?" ropade jag men det kom inget svar.
Jag kikade in i sovrummet och där låg hon, hennes mage verkade ha växt yttligare. Jag log och kröp in bredvid henne.
"Justin?" mumlade hon trött men öppnade inte ens ögonen.
"Det är jag Ali, du kan forsätta sova" sa jag och smekte hennes rygg.
Hon lutade huvudet emot mig bröst och sedan somnade hon om, jag somnade också.

-

"Justin?" sa hon trött och skakade om mig.
"Ja?" gäspade jag och slog upp ögonen, hon satt upp och hennes linne hade åkt upp så hennes mage visades. Jag kollade ner och log stort, sedan la jag mina händer på hennes mage och pussade den.
Hon skrattade och slog till mig sen i huvudet.
"Vi ska på bio ikväll"
"Med vem?"
"Min kusin, uh du vet han"
Jag slog upp ögonen och kollade seriöst på henne.
"Jasså, så du vill att han ska slå ihjäl mig?"
"Det var han som sa det själv"
Jag suckade och nickade "när åker vi?"

-




Vi satt i bilen utanför biosalongen där Oliver väntade tillsammans med min andra kusin. Hon hette Miranda.
"Okej" sa jag och pustade ut.

Alisons perspektiv:
Han lutade sig fram till mig och kysste mig för andra gången, jag besvarade den och njöt varenda sekund. Jag drog mig sedan tillbaka och suckade "bättre att vi går"
Precis som förra gången hade jag på mig mjukis, en kofta och uppsatt hår.
Vi gick tillsammans till bion och tack gode gud att det inte fanns en enda papparazzi som fotade mig just nu.
"Alison" sa han när han såg mig och kramade om mig hårt.
Sedan kramade jag Miranda och sedan kom Justin, Oliver kollade strängt på honom men dom gjorde ändå ett handslag.
Sedan la Oliver armarna runt min midja och vi gick och köpte biljetter, Justin gick och bredvid med Miranda och kollade på oss lite.
Jag visste att Oliver gjorde såhär för att reta Justin, och bevisa massor utav saker.
Men även om Oliver var hård mot mig och så, var han ändå min favoritkusin. Alltså jag älskade honom, jag visste ju också att han gjorde det för mitt bästa som han sagt.
Oliver hade sina goda sidor, det hade han verkligen.

"Hahahah Oliver, sluta" fnittrade jag och han skrattade innan han slutade kittla mig.
Justin kollade smått ledset mot mig, men han kunde väl ändå inte bli avundsjuk på min egna kusin?
Vi gick som vi vore ett par, det var väl meningen enligt Oliver. Sedan när vi satte oss ner i bion så satte jag mig mellan Oliver och Justin, och Miranda på Olivers vänstra sida.

"Älskling, ge mig lite popcorn" sa Oliver och jag la in några i hans mun.
Några tjejer kollade upp på oss och sedan stort på Justin, jag såg hur dom höll skriket inne och vände sig om. Nu skulle iallafall ingen tro att jag och Justin var ett par, vilket var bra!
"Justin, vill du ha?" frågade jag och räckte fram popcorn.
Han tog sin hand full och började smaska i sig dom.
"Miranda dudå?" skrattade jag och hon skakade på huvudet.
När filmen började tog jag bestämt Justin's hand vilket jag visste att Oliver inte gillade men jag brydde mig inte. Jazmyn var mycket viktigare än hans åsikter.

-

"Är du trött?" frågade Justin och jag kollade trött på honom.
Filmen var kanske halvvägs och jag låg bokstavligt talat på bänkarna, mitt huvud mot Justins axel och mina ben på bänkarna framför. Det var tomt där för tjejerna hade öfrsvunnit när dom insett att det var fel film.
"Ja" skrattade jag.
"Märker de"
Magen gjorde så att jag inte låg så bekvämt men jag skulle inte klaga.
"Oliver" viskade jag. Han kollade på mig "massera mina fötter"
Han skrattade och skakade på huvudet, men inte som ett nej utan mer som ett "du är knäpp" sedan la jag bena på han och han började massera mig.
Jag kollade helt ärligt inte ens på filmen, men jag gillade att umgås med alla samtidigt.
Jag var ju så uttråkad hemma så jag nästan gick in i väggen.


Har såå mkt i helgen att göra, så måste tidsinställa.. därför kommer det bara vara 1 chapter om dan hela helgen, kanske inte söndag. Men iallafall.. har en rolig kväll framför mig -.- skriva!

tack för alla stöttande kommentarer! jag kan inte ens beskriva hur mycket det betyder för mig.
ni är mina änglar!
kan inte fatta att jag haft denna bloggen snart ett år, som en del utav mitt liv!
bättre läsare kan man inte önska sig, love you! <3
dessutom nu när jag är så tacksam så kan jag ha en liten frågestund, fråga vad ni vill luvies! 



Kommentarer
Postat av: Cherry

Så bra :) ♥♥

Hmm, hur kom du på att du skulle börja skriva Justin Bieber noveller? (: ♥

2011-11-24 @ 21:41:19
Postat av: Johanna

GRYMT

2011-11-24 @ 21:41:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0