Unbroken - episode 14






"God natt Justin, sov gott, om du inte ändrar dig över natten så kan du komma hem imorgon men ge det en chans"
"Ja, tack Ali, sov gott"
Jag la på och hörde hur farmor öppnade dörren, jag kollade upp och hon satte sig brevid mig. Hon hade väl hört allt, hon smekte min kind och log stort.
"Min lilla kära Justin" suckade hon.
"Jag är så ledsen, att jag inte kan kontrollera hur folk reagerar. Men du måste se det från deras sida också, jag menar. Din pappa till exempel, han fick dig med Pattie när dom var så unga. Det var så svårt för dom, och han vet att det kommer bli jobbigt för dig också. Du har också framtiden, och din karriär. Han vill bara det bästa för dig"
Jag nickade och försökte le "tack, jag uppskattar det" sa jag och gav henne en kram.
Samtidigt tänkte jag tillbaka till den dagen jag berättat för mamma.
Jag klev in i mammas lägenhet och ropade försiktigt efter henne.
"Mamma? Pattie?"
Mamma kom direkt till hallen och kramade om mig "hejsan älskling, hur mår du?"
Jag pressade fram ett leende samtidigt som mina händer nästan skakade av oro.
"Det är bra" började jag men hon avbröt mig "stannar du över middag?"
"Ja" sa jag snabbt och drog av mig skorna.
Jag gick in i köket och mamma stod och stekte pannkakor, jag slog mig ner på en utav dom fyra stolarna och började knäcka fingrarna.
"Du verkar nervös" sa hon och kollade bak.
"Uh jo, har något att berätta"
Hon öppnade ögonen större och nickade att jag skulle börja.
"Mamma, det här handlar inte om att jag inte lyssnat på dig.. det var mitt fel" började jag. Ja, hur många gånger hade inte min mamma varnat mig?
"Jaså, forsätt tack"
"En tjej som jag träffade för ett tag sen.. hon heter Alison" sa jag försiktigt, utan att ens veta hur jag skulle säga det.
"Hon är gravid, eller hur?" sa mamma.
Jag svarade inte utan tittade ner i bordet, mamma tog det som ett ja och började hyperventilera nästan.
"Justin, det här är inte alls bra" sa hon och jag skakade på huvudet nära tårar.
"Din pappa kommer prata med dig snart, gå dit imorgon och förklara lite mer för honom. Du måste berätta att du är redo, för det hoppas jag att du är Justin. Allting jag någonsin försökt lära dig var att aldrig behandla kvinnor fel, det kommer du ihåg va?"
"Såklart jag gör farmor, jag ska inte lämna Alison och Jazmyn"
"Jazmyn?" sa farmor med ett brett leende.
Jag log också så hon kramade om mig yttligare en gång "du borde tagit med dig henne så jag kunde fått lära känna henne lite bättre"
"Och utsätta henne för allt dethär? Nej tack" sa jag.
"Låt din mamma träffa henne - Justin, du vet vad jag lärde dig"
Jag nickade på huvudet, "ska låta dom träffas direkt när jag kommer hem"
-
Alison's perspektiv:
Ett meddelande på facebook ploppade upp, Oliver hade skickat något.
Oliver var min super heta kusin, men även stränga. Enligt honom fick jag inte ha någon kille, inga fina kläder, inte ens jeans..
Alltid när jag träffade honom så hade jag mjukis, en bulle på huvudet och helt utan smink. Sedan undersökte han min telefon och slog mig alltid när han hittade något, en gång så skrev han till en kille som jag hade skickat sms med att han skulle misshandla honom om han skrev en gång till, det var sista gången den killen någonsin skrev något till mig igen.
Men honom hade jag inte träffat på länge, jag var ju gravid och jag undrade vad han skulle säga. Shit, han skulle ju minst sagt döda Justin..
Hej kusin, träffas idag? Du kan komma och sova hos oss.
Mitt hjärta hoppade nästan ur bröstet på mig, kill. me. now.
Idag? Har ingen skjuts.
försökte jag med..
Vi hämtar dig, klockan sex :)
Och så var det klart, jag skulle alltså dö senare idag. Det var en timma kvar tills han skulle hämta mig, han visste nog inte ens att jag bodde själv. Jag sprang till toaletten och tvättade av mig allt smink, sedan satte jag upp mitt hår i en slarvig toffs och sedan mjukis byxor och ett linne, där över en kofta. Min mage syntes lite, jag var bokstavligt talat rädd.
Jag började rensa igenom min mobil på allt som jag kunde hitta, min facebook också. Jag bytte namn på alla killars nummer i telefonlistan.
-
Jag bad Oliver hämta mig från min "kompis" alltså min lägenhet.
Jag mötte dem utanför, usch jag kände mig så ful. När jag såg han så kramade jag om honom och han tittade direkt ner på min mage.
Jag log ett osäkert leende och han nästan morrade.
"Vad har du gjort?" väste han och drog in mig i bilen tillsammans med hans mamma och hans bror, han gillade jag haha. Vi brukade alltid spionera på Oliver och hans tjejer, sedan förstörde jag för dom.
"Ja-jag är gravid" viskade jag och han drog tag i mitt hår och jag skrek till.
"Aj oliveeeer"
-
Efter han misshandlat mig klart efter graviditeten så började han undersöka min mobil och jag fick bara sitta på soffan. Jag vågade inte ens släppa ut mitt hår. Han smsade med några så han skulle få fram fakta, den som nämnde Justin!
Helt plötsligt från ingenstans fick jag en box i hakan, då slog jag ihop mina tänder och det gjorde skitont! Som om jag fick en hjärnskakning, och dessutom kändes det som alla mina tänder försvann.
"ajajajajajaj" sa jag ledset.
"Justin?" röt han "han är död, ge mig hans nummer NU"
"Har inte hans nummer" sa jag.
När allting var klart så skulle vi gå på bio, jag kände mig hemsk men såhär fick man väl se ut.. Vi gick han, jag, han bror och hans brors tjej.
När vi gick in till biosalongen höll Oliver runt mig som vi vore ett par, och när en kille gav mig en blick så kollade Oliver strängt på dom så dom snabbt vände tillbaks huvudet.
Oliver var biffig, helt brun och perfekt.
Han köpte allting som gick att beställa, han hade iallafall gett tillbaka min telefon. Men när jag gick runt med honom påminde det mig om Justin, så då saknade jag inte honom lika mycket.
Mitt i filmen så fick jag sms av "Sara" alltså Justin.
Tack för allt! Idag känns det mycket bättre, stannar nog ett tag! Hur mår min lilla prinsessa? :) xx
Jag fick panik och började snabbt svara innan någon skulle se
Justin, kan inte smsa!! Är med min kusin han-
Sedan han jag inte skicka mer innan Oliver ryckte mobilen från min hand.
"Oliver nej" väste jag och försökte ta mobilen ifrån han. Då började han skriva ett väldigt långt sms, helvete.
Om du inte lämnar Alison ifred så kommer jag gräva ut dina ögon! Fattar du det? Sen att du gjort henne gravid ditt cp, du är så gott som död. Smsa inte henne en gång till och RADERA HENNES NUMMER
Han gav inte tillbaka mobilen heller, stackars Justin.
"Varför gör du såhär mot mig?" väste jag och blev sur och ledsen.
"Jag vill bara ditt bästa"

"God natt Justin, sov gott, om du inte ändrar dig över natten så kan du komma hem imorgon men ge det en chans"
"Ja, tack Ali, sov gott"
Jag la på och hörde hur farmor öppnade dörren, jag kollade upp och hon satte sig brevid mig. Hon hade väl hört allt, hon smekte min kind och log stort.
"Min lilla kära Justin" suckade hon.
"Jag är så ledsen, att jag inte kan kontrollera hur folk reagerar. Men du måste se det från deras sida också, jag menar. Din pappa till exempel, han fick dig med Pattie när dom var så unga. Det var så svårt för dom, och han vet att det kommer bli jobbigt för dig också. Du har också framtiden, och din karriär. Han vill bara det bästa för dig"
Jag nickade och försökte le "tack, jag uppskattar det" sa jag och gav henne en kram.
Samtidigt tänkte jag tillbaka till den dagen jag berättat för mamma.

Jag klev in i mammas lägenhet och ropade försiktigt efter henne.
"Mamma? Pattie?"
Mamma kom direkt till hallen och kramade om mig "hejsan älskling, hur mår du?"
Jag pressade fram ett leende samtidigt som mina händer nästan skakade av oro.
"Det är bra" började jag men hon avbröt mig "stannar du över middag?"
"Ja" sa jag snabbt och drog av mig skorna.
Jag gick in i köket och mamma stod och stekte pannkakor, jag slog mig ner på en utav dom fyra stolarna och började knäcka fingrarna.
"Du verkar nervös" sa hon och kollade bak.
"Uh jo, har något att berätta"
Hon öppnade ögonen större och nickade att jag skulle börja.
"Mamma, det här handlar inte om att jag inte lyssnat på dig.. det var mitt fel" började jag. Ja, hur många gånger hade inte min mamma varnat mig?
"Jaså, forsätt tack"
"En tjej som jag träffade för ett tag sen.. hon heter Alison" sa jag försiktigt, utan att ens veta hur jag skulle säga det.
"Hon är gravid, eller hur?" sa mamma.
Jag svarade inte utan tittade ner i bordet, mamma tog det som ett ja och började hyperventilera nästan.
"Justin, det här är inte alls bra" sa hon och jag skakade på huvudet nära tårar.

"Din pappa kommer prata med dig snart, gå dit imorgon och förklara lite mer för honom. Du måste berätta att du är redo, för det hoppas jag att du är Justin. Allting jag någonsin försökt lära dig var att aldrig behandla kvinnor fel, det kommer du ihåg va?"
"Såklart jag gör farmor, jag ska inte lämna Alison och Jazmyn"
"Jazmyn?" sa farmor med ett brett leende.
Jag log också så hon kramade om mig yttligare en gång "du borde tagit med dig henne så jag kunde fått lära känna henne lite bättre"
"Och utsätta henne för allt dethär? Nej tack" sa jag.
"Låt din mamma träffa henne - Justin, du vet vad jag lärde dig"
Jag nickade på huvudet, "ska låta dom träffas direkt när jag kommer hem"

-

Alison's perspektiv:
Ett meddelande på facebook ploppade upp, Oliver hade skickat något.
Oliver var min super heta kusin, men även stränga. Enligt honom fick jag inte ha någon kille, inga fina kläder, inte ens jeans..
Alltid när jag träffade honom så hade jag mjukis, en bulle på huvudet och helt utan smink. Sedan undersökte han min telefon och slog mig alltid när han hittade något, en gång så skrev han till en kille som jag hade skickat sms med att han skulle misshandla honom om han skrev en gång till, det var sista gången den killen någonsin skrev något till mig igen.
Men honom hade jag inte träffat på länge, jag var ju gravid och jag undrade vad han skulle säga. Shit, han skulle ju minst sagt döda Justin..
Hej kusin, träffas idag? Du kan komma och sova hos oss.

Mitt hjärta hoppade nästan ur bröstet på mig, kill. me. now.

Idag? Har ingen skjuts.

försökte jag med..

Vi hämtar dig, klockan sex :)

Och så var det klart, jag skulle alltså dö senare idag. Det var en timma kvar tills han skulle hämta mig, han visste nog inte ens att jag bodde själv. Jag sprang till toaletten och tvättade av mig allt smink, sedan satte jag upp mitt hår i en slarvig toffs och sedan mjukis byxor och ett linne, där över en kofta. Min mage syntes lite, jag var bokstavligt talat rädd.
Jag började rensa igenom min mobil på allt som jag kunde hitta, min facebook också. Jag bytte namn på alla killars nummer i telefonlistan.

-

Jag bad Oliver hämta mig från min "kompis" alltså min lägenhet.
Jag mötte dem utanför, usch jag kände mig så ful. När jag såg han så kramade jag om honom och han tittade direkt ner på min mage.
Jag log ett osäkert leende och han nästan morrade.
"Vad har du gjort?" väste han och drog in mig i bilen tillsammans med hans mamma och hans bror, han gillade jag haha. Vi brukade alltid spionera på Oliver och hans tjejer, sedan förstörde jag för dom.
"Ja-jag är gravid" viskade jag och han drog tag i mitt hår och jag skrek till.
"Aj oliveeeer"

-

Efter han misshandlat mig klart efter graviditeten så började han undersöka min mobil och jag fick bara sitta på soffan. Jag vågade inte ens släppa ut mitt hår. Han smsade med några så han skulle få fram fakta, den som nämnde Justin!
Helt plötsligt från ingenstans fick jag en box i hakan, då slog jag ihop mina tänder och det gjorde skitont! Som om jag fick en hjärnskakning, och dessutom kändes det som alla mina tänder försvann.
"ajajajajajaj" sa jag ledset.
"Justin?" röt han "han är död, ge mig hans nummer NU"
"Har inte hans nummer" sa jag.
När allting var klart så skulle vi gå på bio, jag kände mig hemsk men såhär fick man väl se ut.. Vi gick han, jag, han bror och hans brors tjej.

När vi gick in till biosalongen höll Oliver runt mig som vi vore ett par, och när en kille gav mig en blick så kollade Oliver strängt på dom så dom snabbt vände tillbaks huvudet.
Oliver var biffig, helt brun och perfekt.
Han köpte allting som gick att beställa, han hade iallafall gett tillbaka min telefon. Men när jag gick runt med honom påminde det mig om Justin, så då saknade jag inte honom lika mycket.

Mitt i filmen så fick jag sms av "Sara" alltså Justin.

Tack för allt! Idag känns det mycket bättre, stannar nog ett tag! Hur mår min lilla prinsessa? :) xx


Jag fick panik och började snabbt svara innan någon skulle se


Justin, kan inte smsa!! Är med min kusin han-


Sedan han jag inte skicka mer innan Oliver ryckte mobilen från min hand.
"Oliver nej" väste jag och försökte ta mobilen ifrån han. Då började han skriva ett väldigt långt sms, helvete.

Om du inte lämnar Alison ifred så kommer jag gräva ut dina ögon! Fattar du det? Sen att du gjort henne gravid ditt cp, du är så gott som död. Smsa inte henne en gång till och RADERA HENNES NUMMER

Han gav inte tillbaka mobilen heller, stackars Justin.
"Varför gör du såhär mot mig?" väste jag och blev sur och ledsen.
"Jag vill bara ditt bästa"


woopwoop kommer Justin bli sur? Vad händer ? Kommentera

Kommentarer
Postat av: Anonym

Er mer mer mernnrnrnrnnenrnrnnrne

2011-11-22 @ 21:02:51
Postat av: Marielle

Hoho, jag hade slagit han tillbaka. :P Justin kommer slåss för hennes skull. :)

2011-11-22 @ 21:11:50
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Cherry

Okej, jag hatar hennes kusin :(

Men sjukt bra skrivet :)) ♥

2011-11-22 @ 22:06:58
Postat av: Johanna

MER MER MER

2011-11-22 @ 22:35:07
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0