Unbroken - episode 12

Alison's perspektiv:
"Jag får inte dricka något, men du kanske vill komma över till mig en stund och fira.. eller vad man ska säga?"
Ett leende spred sig på hans läppar "ja visst, ben & jerry glass?" flinade han.
Jag slog upp ögonen och nickade stort "du känner mig så väl"
Vart man än gick så spred sig alla papparazzis, det var så jobbigt. Dom var alltid väldigt påträngande, nästan så man fick panik.
Vi köpte två glasspaket, en brownie smak och en cookies.
Vi slog oss ner i min soffa och slog på teven med två skedar, vi delade på båda glassarna, det var därför vi hade två smaker.
"Nu kan vi tänka kanske lite över namn?" sa han med ett leende och jag skrattade.
Sedan lutade jag mig lite framåt för att torka bort lite glass från hans kind med mitt finger. Han njöt när mitt finger nuddade hans hud, det var samma sak för mig.
Jag längtade så mycket efter honom, alla dessa veckor hade vart en plåga för mig.
"Miley?" sa jag och försökte låtsas som ingenting samtidigt som jag drog bort mitt finger.
"Jag älskar namnet Jazmyn, jag verkligen älskar det"
"Jag älskar hur djup du är Justin" sa jag och kurade ihop mig under filten.
"Alison..." sa han plågat och tittade på mig.
Jag tittade in i hans ögon, shit, jag kunde inte behärska mig snart.
"Mm?"
Han lutade sig fram och sakta så nuddade hans läppar mina, jag ryste till och la direkt handen runt hans nacke.
Jag kunde inte göra annat än besvara hans kyss, min kropp ville bara komma närmre hans.
Han kysste mig passionerat, efter ett tag kysste han min käke, min hals.
Jag flyttade mig också hela tiden närmre han så tillslut satt jag i hans knä.
Jag hade haft många pojkvänner, men jag hade aldrig känt såhär någonsin. Jag var oftast inte den typen som blev kär, jag gillade inte att visa mig sårbar.
"Jag..vill..ha dig så..mycket, du förstår..inte" fick Justin fram.
Jag släppte hans läppar och kollade djupt in i hans ögon, jag smekte hans kind. Han såg fortfarande så trött ut, sliten.
Jag tog bort lite hår från hans ansikte, han lutade bak sitt huvud, jag ville inte flytta mig en centimeter från hans knä.
"Ta mig då" viskade jag och han tog genast upp ansiktet.
Han kupade sin hand runt mitt ansikte och kysste mig skört "nej, det är inte rätt"
"Vad är egentligen rätt och fel Justin? Kolla på oss"
"Jag vet, men låt mig iallafall göra en sak rätt mellan oss två Alison, okej?"
Jag suckade och nickade lite innan jag kurade ihop mig mot hans bröst "sov iallafall över, jag är rädd, jag vill inte sova ensam inatt"
"Shh, du behöver inte vara rädd ängel, jag är här"
Även fast jag inte ens var trött så kände jag hur mina ögon slöts, och hur jag sakta somnade.
Jag vaknade upp i min säng, ensam mitt på natten. Jag drog försiktigt upp huvudet och klockan visade 1 på natten. Jag kände efter med handen på sängen för att försäkra att Justin inte låg där, nej det var alldeles tomt. Jag hade fortfarande på mig kläderna så jag drog av mig dom och satte istället på mig ett nattlinne, sedan gick jag ut i vardagsrummet där Justin sov på soffan.
Jag la mig bredvid honom så han vaknade.
"Vad gör du?" viskade han med hes röst.
"Kom till min säng?" frågade jag tyst och pussade honom på hans nyckelben.
Han nickade och drog med sig täcket och kudden och gick bakom mig till min säng och la sig ner direkt.
Jag la mig också i sängen och han la handen runt mig så vi låg sked, jag somnade genast om.
Eftersom jag vaknade först och inte kunde väcka Justin när han såg så fridfull ut så gick jag ut och satte på teven. Jag var fortfarande trött egentligen, jag hade inte sovit så mycket.
Det var så skönt att sova med Justin, jag skulle inte byta till någon annan plats i världen. Men när jag låg där tänkte jag på så mycket annat att jag aldrig fick så bra sömn, sen var jag absolut inte van att sova bredvid någon.
Jag satt bara där på min soffa under filten och lutade mig bakåt och slumrade till.
"Gud förlåt, det var inte meningen att jaga bort dig från din egen säng" sa han och jag slog upp ögonen.
"Nej, sluta. Jag är bara inte van att sova bredvid någon" log jag och han skrattade.
"Jazmyn" sa jag och log medans jag slöt ögonen, jag höll händerna på min mage "Jazmyn Bieber, våran egna lilla prinsessa"
Alison's perspektiv:
"Jag får inte dricka något, men du kanske vill komma över till mig en stund och fira.. eller vad man ska säga?"
Ett leende spred sig på hans läppar "ja visst, ben & jerry glass?" flinade han.
Jag slog upp ögonen och nickade stort "du känner mig så väl"

Vart man än gick så spred sig alla papparazzis, det var så jobbigt. Dom var alltid väldigt påträngande, nästan så man fick panik.
Vi köpte två glasspaket, en brownie smak och en cookies.
Vi slog oss ner i min soffa och slog på teven med två skedar, vi delade på båda glassarna, det var därför vi hade två smaker.

"Nu kan vi tänka kanske lite över namn?" sa han med ett leende och jag skrattade.
Sedan lutade jag mig lite framåt för att torka bort lite glass från hans kind med mitt finger. Han njöt när mitt finger nuddade hans hud, det var samma sak för mig.
Jag längtade så mycket efter honom, alla dessa veckor hade vart en plåga för mig.
"Miley?" sa jag och försökte låtsas som ingenting samtidigt som jag drog bort mitt finger.
"Jag älskar namnet Jazmyn, jag verkligen älskar det"
"Jag älskar hur djup du är Justin" sa jag och kurade ihop mig under filten.

"Alison..." sa han plågat och tittade på mig.
Jag tittade in i hans ögon, shit, jag kunde inte behärska mig snart.
"Mm?"

Han lutade sig fram och sakta så nuddade hans läppar mina, jag ryste till och la direkt handen runt hans nacke.
Jag kunde inte göra annat än besvara hans kyss, min kropp ville bara komma närmre hans.
Han kysste mig passionerat, efter ett tag kysste han min käke, min hals.
Jag flyttade mig också hela tiden närmre han så tillslut satt jag i hans knä.
Jag hade haft många pojkvänner, men jag hade aldrig känt såhär någonsin. Jag var oftast inte den typen som blev kär, jag gillade inte att visa mig sårbar.

"Jag..vill..ha dig så..mycket, du förstår..inte" fick Justin fram.
Jag släppte hans läppar och kollade djupt in i hans ögon, jag smekte hans kind. Han såg fortfarande så trött ut, sliten.
Jag tog bort lite hår från hans ansikte, han lutade bak sitt huvud, jag ville inte flytta mig en centimeter från hans knä.
"Ta mig då" viskade jag och han tog genast upp ansiktet.
Han kupade sin hand runt mitt ansikte och kysste mig skört "nej, det är inte rätt"
"Vad är egentligen rätt och fel Justin? Kolla på oss"
"Jag vet, men låt mig iallafall göra en sak rätt mellan oss två Alison, okej?"
Jag suckade och nickade lite innan jag kurade ihop mig mot hans bröst "sov iallafall över, jag är rädd, jag vill inte sova ensam inatt"
"Shh, du behöver inte vara rädd ängel, jag är här"
Även fast jag inte ens var trött så kände jag hur mina ögon slöts, och hur jag sakta somnade.

Jag vaknade upp i min säng, ensam mitt på natten. Jag drog försiktigt upp huvudet och klockan visade 1 på natten. Jag kände efter med handen på sängen för att försäkra att Justin inte låg där, nej det var alldeles tomt. Jag hade fortfarande på mig kläderna så jag drog av mig dom och satte istället på mig ett nattlinne, sedan gick jag ut i vardagsrummet där Justin sov på soffan.

Jag la mig bredvid honom så han vaknade.
"Vad gör du?" viskade han med hes röst.
"Kom till min säng?" frågade jag tyst och pussade honom på hans nyckelben.
Han nickade och drog med sig täcket och kudden och gick bakom mig till min säng och la sig ner direkt.
Jag la mig också i sängen och han la handen runt mig så vi låg sked, jag somnade genast om.
E
ftersom jag vaknade först och inte kunde väcka Justin när han såg så fridfull ut så gick jag ut och satte på teven. Jag var fortfarande trött egentligen, jag hade inte sovit så mycket.
Det var så skönt att sova med Justin, jag skulle inte byta till någon annan plats i världen. Men när jag låg där tänkte jag på så mycket annat att jag aldrig fick så bra sömn, sen var jag absolut inte van att sova bredvid någon.

Jag satt bara där på min soffa under filten och lutade mig bakåt och slumrade till.
"Gud förlåt, det var inte meningen att jaga bort dig från din egen säng" sa han och jag slog upp ögonen.
"Nej, sluta. Jag är bara inte van att sova bredvid någon" log jag och han skrattade.
"Jazmyn" sa jag och log medans jag slöt ögonen, jag höll händerna på min mage "Jazmyn Bieber, våran egna lilla prinsessa"





Kommentarer
Postat av: Emma

Superbraaa :)

2011-11-20 @ 21:58:34
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: Anonym

omg super duper dunder bra?!??!?!?!? du är fan så begåvad ja älskar dej ;D

2011-11-20 @ 22:08:18
Postat av: Cherry

Aww, vad gulligt :D ♥♥

Massor med kärlek till den här novellen :D ♥♥

2011-11-20 @ 22:37:23
Postat av: Johanna

GRYMT

2011-11-20 @ 22:49:32
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: emma

jag började precis läsa din novell och jag tycker den e helt AWESOME ! vart har din blogg varit i hela mitt liv lixom :O så annorlunda . ÄLSKAR´T ! jag 'r ditt #1 fan !

2011-11-20 @ 22:50:11
Postat av: Sofia

Älskar deeen! Men är inte Justins lilla syster jazmyn med, med tanke på att du tog samma namn :p

2011-11-21 @ 22:26:33

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0