Unbroken - episode 10





I en och samma affär verkade hon hitta det mesta, hon fick tillochmed hyra en bil som skulle ta allt detta till lägenheten. Dessutom var det fem månader kvar.
Men nu skulle hon iallafall inte behöva oroa sig, allting skulle vara klar inom några dar.
Jag visste att det skrämde henne, att jag inte skulle vara här då när barnet föddes. Att jag skulle försvinna, och låta henne göra allt, efter jag hade lovat henne.
Men jag kunde inte, inte efter min egen pappa lämnat mig, jag visste exakt hur det kändes, och jag ville inte att mitt egna barn skulle behöva gå igenom samma sak.
"Är du klar?" frågade jag med ett flin.
"Ja, det mesta" sa hon och bilen åkte iväg framför oss "bara kläder och sånt, men det får nog vänta ett tag. Dags att betala" log hon och gick till kassan.
Jag tog hennes hand och la mitt kreditkort där.
"Nej" protesterade hon och drog upp sitt eget.
"Glöm det" sa jag och räckte fram mitt.
"Sluta Justin, seriöst"
"Men nej! Du ska inte betala, du kan köpa kläderna om det får dig att må bättre, men nej, detta tar jag" sa jag bestämt och gav kassörskan mitt kreditkort, omedveten vad summan ens låg på.
-
Samtidigt som Alison lagade mat som tack kunde jag inte låta bli, mina tankar flög iväg till dagen då vi för första gången träffats.
Skorna, dom skorna som Selena suktat efter sålänge.
Om jag kunde ge henne dom, kanske skulle hon älska mig igen, men hur skulle jag få denna tjej att ge mig hennes skor?
"Letar du efter någon?" skrattade Chaz och slog till mig i bakhuvudet.
Jag tittade upp och skakade på huvudet, "känner du alla här Chaz?"
"Njae, nästan. Vadårå?"
Yttligare en gång skakade jag på huvudet.
Han försvann och jag gick bakifrån till den där mystiska tjejen, hennes midjelånga hår fladdrade längs hennes rygg medans hennes höfter rörde sig från sida till sida.
När hon bara var några centimeter från mig kunde jag känna hennes fräscha doft, hon vände sig om och blev chockad över att jag stod så nära.
"Oj" fick hon fram.
"Hejsan" flinade jag.
Jag hade ingen aning om hon visste vem jag var, men hon log iallafall stort och hennes vita tänder syntes, hennes söta smilegropar formade sig i kinderna.
"Vad heter du?"
Jag öppnade munnen för att svara med fick inte fram ett ord så hon tog tag i mig istället.
"Du behöver inte säga, let's dance!"
Hon drog med mig ut till dansgolvet och började dansa, jag rörde också på mig och vi dansade väldigt nära varandra. När hon log emot mig så ville jag bara kyssa henne, när jag kollade ner på hennes kropp så kände jag ett behov av den. Jag behövde henne.
Efter en hel dels dansade hade jag helt glömt bort skorna, det slog mig även i tanken att ett par skor inte skulle rädda vårat förhållande.
"Jag är törstig, vill du ha något?"
Hon slutade dansa och vi gick ett par steg bort från dansgolvet.
"Nej tack"
Hon kollade på mig som jag vore godis, hon bet sig i läppen och gick iväg.
"Justin, har du lust att räcka mig saltet?" suckade hon.
"Visst" mumlade jag.
Alison's perspektiv:
Samtidigt som baconen fräste i pannan, rörde jag om i pastan. Dags att hälla ner matlagningsgrädden.
Jag kollade bak på Justin som hade snällt gett mig saltet och sedan satt sig ner fundersamt igen. Han var så söt.
Allting må ha gått fort, med barnet, med Justin. Men vi hade inget förhållande, det var bara det att vi inte ville bråka. Vi ville spendera mycket tid med varandra så vi lärde känna varann.
"Hm, vad tänker du på?" frågade jag.
Han försökte köra sin hairflip men han hade ju inte sitt vanliga hår längre så det såg bara vrickat ut om man inte kände Justin så väl.
"Ingenting speciellt"
Han reste sig upp och kom bakom mig. Sakta la han sin ena hand runt mig och luktade på mig, så jag började fnittra.
"Du luktar ganska gott"
"Eh Justin, tack det gör du också"
Han forsatte lukta på mitt hår och släppte mig sedan och lutade sig mot köksbänken. Han såg så trött ut, han ögon såg alldeles hängiga ut.
"Hur är det med dig?"
Han suckade och log "bra, nu"
"Du ser så trött ut, du behöver semester"
"Nej, har fullt upp, semester finns inte ens med på listan"
"Men.. kan du inte skjuta upp något?"
"Nej, det funkar inte så Alison"
"Gå och lägg dig på sängen iallafall, jag kan väcka dig när maten är klar"
"Nej, det är lugnt"
"Det var ingen fråga" log jag och han suckade.
Bara tio minuter efter jag bett honom att gå och lägga sig så hade han somnat, när jag hade ätit kunde jag inte låta bli att sätta mig bredvid honom i sängen och stryka honom längs hans kind.
Tänk om saker hade vart annorlunda? Hade jag och han haft en chans trots allt?
Såklart det fanns en del inom mig som ville ha honom, men var det försent nu?
-
Nästa dag var det skola som vanligt, jag drog på mig rosa mjukisbyxor och en rosa kofta, alltså en rosa mjukisdress.
När jag gick in i skolan kunde jag se Jasmina, hon hade ett linne med push-up som vanligt, jag hade hört massa rykten om henne. Hon gillade att gå till fester och ha sex med varenda kille.
Jag visste att många uttnyttjade henne i skolan för att dom visste hur hon var, på något sett tyckte jag synd om henne..
Jag mumlade ett hej när jag gick förbi innan jag smet in till Emily.
"Varför pratar du med henne?"
"Det är synd om henne" sa jag och kollade hur hon skrattade med sin bästis.
"Nej, hon väljer det själv"
Jag svarade inte utan skyndade mig in på lektionen istället.
"Alison, hur går det?" frågade läraren och jag gav ifrån mig en suck.
Jag satt med fötterna på bordet och smsade.
"Öh bra?"
Aria skrattade till och jag drog ner mina fötter och slog till henne på armen.
Min lärare suckade och gick iväg.
Såfort lektionen var slut gick jag till mitt skåp och tog godis, jag hade alltid godis där, jag älskade ju mat.

I en och samma affär verkade hon hitta det mesta, hon fick tillochmed hyra en bil som skulle ta allt detta till lägenheten. Dessutom var det fem månader kvar.
Men nu skulle hon iallafall inte behöva oroa sig, allting skulle vara klar inom några dar.

Jag visste att det skrämde henne, att jag inte skulle vara här då när barnet föddes. Att jag skulle försvinna, och låta henne göra allt, efter jag hade lovat henne.
Men jag kunde inte, inte efter min egen pappa lämnat mig, jag visste exakt hur det kändes, och jag ville inte att mitt egna barn skulle behöva gå igenom samma sak.
"Är du klar?" frågade jag med ett flin.
"Ja, det mesta" sa hon och bilen åkte iväg framför oss "bara kläder och sånt, men det får nog vänta ett tag. Dags att betala" log hon och gick till kassan.
Jag tog hennes hand och la mitt kreditkort där.
"Nej" protesterade hon och drog upp sitt eget.
"Glöm det" sa jag och räckte fram mitt.
"Sluta Justin, seriöst"
"Men nej! Du ska inte betala, du kan köpa kläderna om det får dig att må bättre, men nej, detta tar jag" sa jag bestämt och gav kassörskan mitt kreditkort, omedveten vad summan ens låg på.

-

Samtidigt som Alison lagade mat som tack kunde jag inte låta bli, mina tankar flög iväg till dagen då vi för första gången träffats.

Skorna, dom skorna som Selena suktat efter sålänge.
Om jag kunde ge henne dom, kanske skulle hon älska mig igen, men hur skulle jag få denna tjej att ge mig hennes skor?
"Letar du efter någon?" skrattade Chaz och slog till mig i bakhuvudet.
Jag tittade upp och skakade på huvudet, "känner du alla här Chaz?"
"Njae, nästan. Vadårå?"
Yttligare en gång skakade jag på huvudet.
Han försvann och jag gick bakifrån till den där mystiska tjejen, hennes midjelånga hår fladdrade längs hennes rygg medans hennes höfter rörde sig från sida till sida.
När hon bara var några centimeter från mig kunde jag känna hennes fräscha doft, hon vände sig om och blev chockad över att jag stod så nära.
"Oj" fick hon fram.
"Hejsan" flinade jag.
Jag hade ingen aning om hon visste vem jag var, men hon log iallafall stort och hennes vita tänder syntes, hennes söta smilegropar formade sig i kinderna.
"Vad heter du?"
Jag öppnade munnen för att svara med fick inte fram ett ord så hon tog tag i mig istället.
"Du behöver inte säga, let's dance!"
Hon drog med mig ut till dansgolvet och började dansa, jag rörde också på mig och vi dansade väldigt nära varandra. När hon log emot mig så ville jag bara kyssa henne, när jag kollade ner på hennes kropp så kände jag ett behov av den. Jag behövde henne.
Efter en hel dels dansade hade jag helt glömt bort skorna, det slog mig även i tanken att ett par skor inte skulle rädda vårat förhållande.
"Jag är törstig, vill du ha något?"
Hon slutade dansa och vi gick ett par steg bort från dansgolvet.
"Nej tack"
Hon kollade på mig som jag vore godis, hon bet sig i läppen och gick iväg.

"Justin, har du lust att räcka mig saltet?" suckade hon.
"Visst" mumlade jag.
Alison's perspektiv:
Samtidigt som baconen fräste i pannan, rörde jag om i pastan. Dags att hälla ner matlagningsgrädden.
Jag kollade bak på Justin som hade snällt gett mig saltet och sedan satt sig ner fundersamt igen. Han var så söt.

Allting må ha gått fort, med barnet, med Justin. Men vi hade inget förhållande, det var bara det att vi inte ville bråka. Vi ville spendera mycket tid med varandra så vi lärde känna varann.
"Hm, vad tänker du på?" frågade jag.
Han försökte köra sin hairflip men han hade ju inte sitt vanliga hår längre så det såg bara vrickat ut om man inte kände Justin så väl.
"Ingenting speciellt"
Han reste sig upp och kom bakom mig. Sakta la han sin ena hand runt mig och luktade på mig, så jag började fnittra.
"Du luktar ganska gott"
"Eh Justin, tack det gör du också"
Han forsatte lukta på mitt hår och släppte mig sedan och lutade sig mot köksbänken. Han såg så trött ut, han ögon såg alldeles hängiga ut.
"Hur är det med dig?"
Han suckade och log "bra, nu"
"Du ser så trött ut, du behöver semester"
"Nej, har fullt upp, semester finns inte ens med på listan"
"Men.. kan du inte skjuta upp något?"
"Nej, det funkar inte så Alison"
"Gå och lägg dig på sängen iallafall, jag kan väcka dig när maten är klar"
"Nej, det är lugnt"
"Det var ingen fråga" log jag och han suckade.

Bara tio minuter efter jag bett honom att gå och lägga sig så hade han somnat, när jag hade ätit kunde jag inte låta bli att sätta mig bredvid honom i sängen och stryka honom längs hans kind.
Tänk om saker hade vart annorlunda? Hade jag och han haft en chans trots allt?
Såklart det fanns en del inom mig som ville ha honom, men var det försent nu?

-

Nästa dag var det skola som vanligt, jag drog på mig rosa mjukisbyxor och en rosa kofta, alltså en rosa mjukisdress.

När jag gick in i skolan kunde jag se Jasmina, hon hade ett linne med push-up som vanligt, jag hade hört massa rykten om henne. Hon gillade att gå till fester och ha sex med varenda kille.
Jag visste att många uttnyttjade henne i skolan för att dom visste hur hon var, på något sett tyckte jag synd om henne..
Jag mumlade ett hej när jag gick förbi innan jag smet in till Emily.
"Varför pratar du med henne?"
"Det är synd om henne" sa jag och kollade hur hon skrattade med sin bästis.
"Nej, hon väljer det själv"
Jag svarade inte utan skyndade mig in på lektionen istället.

"Alison, hur går det?" frågade läraren och jag gav ifrån mig en suck.
Jag satt med fötterna på bordet och smsade.
"Öh bra?"
Aria skrattade till och jag drog ner mina fötter och slog till henne på armen.
Min lärare suckade och gick iväg.
Såfort lektionen var slut gick jag till mitt skåp och tog godis, jag hade alltid godis där, jag älskade ju mat.

såg att jag bara lagt upp 5 delar denna helgen (6 nu) så måste blogga fyra till!
puss älsklingar!
ska iväg nu så det kommer ikväll efter jag vart på bio :) 



Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag älskar den här novellen, keep it going :)

2011-11-20 @ 13:08:41
Postat av: Cherry

Så sjuukt bra :DD <3

2011-11-20 @ 14:16:19
Postat av: Anonym

mer mer mer :D jaa as bra ;D

2011-11-20 @ 17:44:05
Postat av: Johanna

ÄLSKAR

2011-11-20 @ 18:05:16
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0