Ljudet av ditt hjärta - episode 20



"Där hade du tur. " skrattade han och jag skakade på huvudet.

" Jag är bara allmänt bra ! "


Han skrattade ännu mer och helt plötsligt så lägger han sig ner och drar med mig på något konstigt och omöjligt sätt. Tillslut låg vi i sked och jag förstod inte riktigt varför. Men ändå att hans kropp ens snuddade mitt huvud att snurra och bli nervös.

Han hade armarna om min midja och skrockade lågt i mitt öra. " Gillar du dethär?" viskade han sedan .

" Vad gör du ? " viskade jag .


Han släppte mig och la sig som vanligt på ryggen och jag vände mig också efter några sekunder.

Fem minuter passerade och då suckade han och jag vände mig om till sidan, emot honom.


" Så kommer du tillbaka till Sverige? "

" Ja, men inte på ett tag. " mumlade han . Det såg ut som om han skulle säga något mer men hans mobil började ringa och han svarade.

" Direkt? " sa han efter ha lyssnat en stund.

" Okej, hejdå. "

Han la på .

" Jag ska åka nu. " sa han och kollade på mig.


Jag flyttade mig närmare honom och la armarna om hans midja. Jag borrade in ansiktet mot hans bröst och han la armarna om mig också.

" Ja-jag .. följer dig ner. " sa jag och drog efter andan.

" Vänta.. gråter du ? " frågade han och jag torkade snabbt en ensam tår som letat fram sig i ögat.

" Nej. "

" Naw sweetie, vi kommer ses igen. "


Jag svarade inte utan ställde mig upp och fixade till mina kläder lite, Justin gjorde detsamma.

" Jag klarar din syster. " flinade han och jag skrattade lite.

Vi gick ner för trappan och jag hörde mammas röst i köket blandat med Paulinas.


(Nu kommer jag skriva på engelska/svenska så ni förstår hur dom säger allt. Alltså när dom pratar svenska och när dom pratar på engelska. MEN jag suger på engelska men hoppas ni förstår ändå, rätta mig annars så skriver jag om! )


" Here we go. " viskade jag och vi tog sista steget ner för trappan.

" Caitlin ? " ropade mamma från köket och jag gick försiktigt dit.

" Ja mamma ? "

" Vem är däruppe .. " hon avbröts av Paulina.

" OMG ITS JUSTIN BIEBER !!!! "


Justin hade ställt sig brevid mig i dörröppningen.

" Uhm .. hi . " log Justin och mamma stod alldeles chockad brevid Paulina som tillochmed börjat gråta. Hon skrek och rusade fram till Justin.

" Omg, i cant believe that you're here , in front of me. "

" Paulina, det räcker. " röt jag .


" Håll käften . " väste hon snabbt innan hon skrek igen.

" Are you Caitlins sister? " frågade Justin vänligt och gav henne en snabb kram.

" Yes, how do you know my sister? "

" Ehm, we met in your mums hotel. "

" Han ska gå nu, låt han vara !! "


Justin kollade konstigt på mig som pratade svenska och mamma lutade sig med handen mot bordet.

" Iam your biggest fan, i love you so much ! Can i have a autograph please ? " snyftade hon.

" Of course. "


Typiskt Justin att han skulle vara så snäll.

Efter han hade skrivit sin autograf på ett papper och gett henne yttligare en kram, tagit en bild tillsammans så skulle Justin gå. Paulina kollade på oss från köksöppningen medans Justin tog på sig skorna vid dörren.


" I guess its time to say goodbye. " mumlade han och jag kramade om han.

" I see you soon, right? "

" Yes sweetheart, i call you when iam at the airport. "

" Good, bye. "

Han öppnade dörren men kom sedan på något och grävde i sin ficka efter något.

" Here you have, open this when i leave okey ? "

" Sure. " han räckte mig ett litet kuvert och log.

" Bye. "


Jag log och han stängde dörren, jag vände mig om och kunde bara se alla frågor som bildades i Paulinas huvud.

Innan hon hann säga något så muttrade jag fram ett "nej. " och gick till trappan.

" Du kommer inte undan med det !! " ropade hon efter mig och jag suckade, stängde dörren efter mig i rummet och öppnade försiktigt kuvertet.



Vad kommer finnas därinne ? KOMMENTERA


Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-22 @ 21:15:30
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Cissi

aaaaaah det är såååå bra!!! Alla dom här tre kapitlena var jätte bra!!!! <3333

2011-05-24 @ 05:52:14
URL: http://cissanzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0