Ljudet av ditt hjärta - episode 17

mitt internet är jättesegt ! kan inte ladda upp bilder eller knappt lägga in denna men jag tror det kommer funka iallafall ! 


" Händer det såhär i varje stad? " frågade jag plötsligt och kollade på honom.

Han kollade lite konstigt på mig snabbt, sedan vände han tillbaka huvudet och rynkade pannan.

" Vad menar du? " frågade han .

" Ja , men liksom hittar du en mig i varje stad? umgås med henne och sånt ? "

" Nej, dethär är nog första gången.. " mumlade han .

" Okej. När du åker .. kan vi väl smsa ? "

" Självklart, du kan ju hälsa på mig när turnen är slut. "

" När är det? "

" Om en månad. " sa han trött.

Han verkade så trött så jag undrade varför han hade hämtat mig överhuvudtaget.


" Så hur var konserten? " sa jag .

" Sådär.. kunde ha gjort bättre.. såg dig där bland alla. "

" Ja.. Jag vet. Jag sa ju att jag skulle vara där. "

" Jag vet, gillar din tröja.. " sa han utan liv i rösten och jag svarade med ett "ha-ha" men då svarade han inte överhuvudtaget utan verkade helt inne i sina tankar.


Efter kanske en minut så fnös han och skakade på huvudet. Jag kollade underligt på honom och han suckade.

" Jag tänkte bara på hur falskt det måste sett ut mellan mig och Selena där på scenen. Vi hade redan gjort slut då, men det var ju bestämt att hon skulle sjunga. Hon är redan påväg hem. "

" Ojdå.. " sa jag bara. " Men jag förstår inte riktigt vart vi är påväg eller varför du hämtade mig." mumlade jag tyst.

Han skrattade lite.

" Jag tänkte vi kunde bara åka till hotellet? Snälla, det är min sista dag här.. " bad han och jag blev direkt panikslagen .

" Nej ! " sa jag tvärt. " Jag kan inte åka till hotellet, min mamma är ju där !! "

" Så ? " sa han frågandes.

" Du förstår inte! Vänd om direkt! "

" Okejokej. " mumlade han och vände in på en väg och svängde runt, man såg hur sårad han blev och jag suckade innan jag förklarade snabbt varför jag inte kunde åka till hotellet.


" Aaha. " log han och det var det första leendet säkert på hela bilresan.

" Precis, men om du vill kan vi gå till en liten strand. Det kommer inte vara någon där nu. " sa jag och han tvekade.

" Mhm .. okejdå. "

" Bra, jag förklarar vägen om du åker tillbaka samma väg vi kom. "


Efter tjugo minuter stängde jag bildörren bakom mig och hörde hur Justin gjorde samma sak och sedan låste bildörrarna med ett klick.

" Är du här ofta? " frågade han sedan och jag drog av skorna och skrattade lite.

" Ibland .. det är aldrig folk här. " jag slängde skorna brevid bilen och gick ut i sanden.

" Caitlin ? "

Han dök upp brevid mig och jag vände mig mot honom. " vad ? " sa jag med ett leende.

" Tack att du behandlat mig som en vanlig människa dessa dagar, det betyder jätte mycket. "

" Tacka inte mig för ingenting, tack du själv! Vi får smsa och ringa när du åker. "

" Absolut, förlåt att jag snodde ditt nummer. " skrattade han och jag skrattade också.

Det lättade att han mådde bättre igen.


Efter en hel dels lekande på stranden kan man säga, vi hade lite vattenkrig och sånt så ville hans mamma inte att han skulle vara ensam utan Kenny. Jag förstod honom och han skulle skjutsa hem mig till Emily.

" Du kan komma hit. " föreslog jag och han tvekade igen.

" Jag tror inte det är en sån bra idé . "

" Varför inte ? "

" Jag kan ju fråga min mamma. "

Jag nickade och han drog upp sin Iphone och letade efter ett nummer som han sedan ringde.

" Hej mamma .. mm .. men kan jag sova hos Caitlin ? .. ja hon .. det blir lungt .. jag ringer direkt annars .. tack .. hejdå . "

" Jag fick . " meddelade han och jag skrattade.

Det var så annorlunda bara för att han var känd liksom, det var roligt .


Med Justin bakom mig som hade en luva på sig så knackade jag på Emilys dörr, undra vad hon skulle säga? Efter en minut öppnade hon och log först när hon såg mig , men sedan hamnade hon i chocktillstånd .

" Ohmybieber. " fick hon fram och stirrade på Justin.



Hela delen är konstig , usch vet inte varför det blev så när jag skrev. tänkte nog bara helt enkelt på annat, kommentera nu !!

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-05-18 @ 17:59:18
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Rebecka

2011-05-19 @ 14:57:42
Postat av: Rebecka

asbra , keep on going girl :D . kram <3

2011-05-19 @ 14:58:21

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0