Sålänge vi båda andas - chapter 64

Vi började ha ett samtal och det kändes lite bättre iallafall , oron var borta tills Jeremy , hans pappa dök upp igen och satte sig vid bordet medans vi åt .
" Justin , vad säger du om att sova hos mig inatt ? " Sa han och förtydligade att det var Justin som skulle sova där , utan mig ..




" Tyvärr pappa , jag ska vara med Serena idag , vi har planerat någonting . " Mumlade Justin och tittade ner i bordet .
" Okej . " Sa han och började äta sin mat .
" Justin du kan gå med .. " Började jag men han avbröt mig .
" Det är ingen fara , eller hur pappa ? "
" Nej . " Sa han efter en stund surt och jag forsatte tugga i mig maten . Med jämna mellanrum kände jag hur hans pappa kollade på mig .
I kanada var det snö så jag och Justin bestämde oss för att åka snowboard . Han packade allting i bilen och alla var färdigklädda , jag med nästan .
" JUUUUSTIN ! " Stönade jag hopplöst och slängde min telefon i golvet .
Han började skratta och kollade på mig .
" Vad är det älskling ? "
" Kan du hjälpa mig att knäppa jackan? Det går inte med handskar . " Suckade jag .
" Visst , men du behöver inte ta sönder din telefon för de . "
" Mm . " Mumlade jag och han hjälpte mig med jackan .
Sedan gick vi till bilen och Justin körde så jag satt fram , dom andra satt där bak och berättade hur roligt det skulle bli. Själv kunde jag inte åka men jag fick väl dricka varm choklad där nedanför och se på min vackra pojkvän .
I bilen började Justin sjunga på favorite girl och tittade på mig så fort han kunde , jag log stort och la min hand på hans . Han smekte min hand och dom andra forsatte prata som om dom inte hörde honom . När vi sedan var framme så klev jag ur bilen och gapade , jag hade aldrig i hela mitt liv sett en sån stor backe . Människor åkte med både skidor och snowboard ner , proffsigt .
" Är du redo ? " Viskade Justin i mitt öra med sin söta frisyr och vinterkläder , haha .
" Haha ! Jag ska inte åka . "
" Ska du väl , kan du inte ? "
" Nej . " Erkände jag och rodnade , men det syntes nog inte eftersom mina kinder endå var så röda .
" Jag lär dig . " Sa han och pussade mig på kinden , någon tog ett kort men annars var det lungt här . Han började sedan gå mot en liten kiosk såg det ut som , men när vi kom in var det fullt med skidor och sånt . Han tvingade mig att hitta en snowboard och min storlek och sånt . Jag hittade en lila som jag ville ha , då tog Justin en matchande och vi skrattade lite åt det . Sedan satte vi på oss skorna och började gå mot en liten barnbacke .
" Bäst att vi börjar här med dig . " Flinade han och blinkade mot mig .
" Haha , vad rolig du är . " Skrattade jag .
" Spänn fast dig i snowboarden nu . " Skrattade han och jag gjorde som han sa och han gjorde också det .
" Gör nu som mig. " Log han innan han försvann proffsigt ner för backen .
Jag kollade oroligt på och började sedan åka , men tre sekunder låg jag på marken och vek mig av skratt . Justin kom fram till mig och drog mig upp , han skrattade också och pussade mig snabbt .
" Jag hjälper dig . "
Några minuter senare så gick han brevid mig medans jag åkte , jag försökte lära mig och det gick .. sådär . Såfort Justin släppte mig så ramla jag . Men några timmar senare kunde jag åka med Justin i dom stora backarna , även om jag ramlade en gång men det gick bra för att vara nybörjare . Vi gick till ett litet cafe och åt bullar medans vi kysstes ganska ofta för att jag klagade att jag frös om läpparna .

Sedan var vi hemma hos honom igen och hans mormor  visade mig gamla bilder på Justin medans han spelade med sin pappa . Dom verkade ha roligt och jag hade väldigt roligt med hans mormor , hon var så trevlig . Hon gjorde varm choklad till mig och lärde mig receptet till Justins favoritmat . Jag hjälpte henne sedan att bädda i ordning alla sängar så vi kunde sova där , hon berättade mycket om Justin . Jag älskade att lyssna , hon frågade även frågor och jag svarade ivrigt . Hon berättade även att hon tyckte jag var en jättebra flickvän till Justin och då hade jag blivit tårögd . Hon var som den mormorn jag alltid vela ha , och Pattie var med oss ibland och deltog i våra samtal .
" Serena , jag har verkligen haft jättetrevligt med dig idag . Du är den perfekta flickvännen för honom , han älskar dig verkligen . Du är den första flickvännen han tar hem och blicken i hans ögon när han ser dig . Jag ska sova nu , vi ses imorgon , godnatt . " Sa hon och jag kramade om henne .
" Godnatt och tack ! "
Hon log och gick in till sitt rum , Pattie sov redan så jag gick till soffan med Justin där han nu satt ensam för hans pappa åkt hem .
" Ska vi sova ? " Frågade jag Justin och la huvudet på hans axel .
" Ja , hade du trevligt med min mormor ? " Log han och stängde av spelet .
" Justin .. jag älskar hela din familj och jag är så glad att jag har dig . " Log jag och fällde en tår .
" I love you . " Viskade han och kysste mig .



Tråkig del , jagvet ! tack alva , det värmer , hoppas allting gick på bra på operationen ! :) Och filmen är så himla bra ! Ni har blivit sämre på kommentera , alla KOMMENTERAR nu :)


Kommentarer
Postat av: Alva

Haha tack!! Allt gick bra, fast nu har jag ont! Somtur varvså hade du skrivit ett till kapittel så jag har något att göra! :) jag tyckte det var jätte bra som vanligt!!<33

2011-03-24 @ 21:21:51
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Alva

Haha tack!! Allt gick bra, fast nu har jag ont! Somtur varvså hade du skrivit ett till kapittel så jag har något att göra! :) jag tyckte det var jätte bra som vanligt!!<33

2011-03-24 @ 21:22:14
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

Awessooommmme<3

2011-03-24 @ 21:53:42
Postat av: Cissi

Skit bra!!!!!

2011-03-25 @ 06:56:00
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Asbra , asså jag tänker typ hela dan i skolan , att hoppas hon har gjort ett itll inlägg när jag kommer hem , för den e så bra :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

2011-03-25 @ 14:10:18
Postat av: Cissi

Snälla skriv mer!!!! Längtar tills nästa avsnitt!!! Kan du inte skriva de nuuu!!!!

Kram kram!

2011-03-25 @ 14:31:09
URL: http://cissanzz.blogg.se/
Postat av: Alva

Meeeer snällaaaa

2011-03-25 @ 20:56:24
URL: http://alvabolggisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0