Sålänge vi båda andas - chapter 54

" Jag bor typ här , men vi kanske kan ses någon dag ? " Sa jag och stannade .
" Visst , här är mitt nummer . " Sa han och räckte över ett litet kort .
" Tack . " Jag log lite och sedan gick jag , när jag kom in så var jag såklart ensam och jag la in numret i mobilen . Jag tänkte absolut ringa ..


(wow , hon är ju lik så som jag sagt att serena ser ut ! aja för er som glömt :)

Några dagar senare hade jag umgåtts massor med Jacob , han var verkligen min typ . Jasmine skulle utskrivas från sjukhuset idag och Justin var just nu och hämtade henne , därför blev jag chockad när ytterdörren plötsligt öppnades och Justin steg in .
" Justin skulle inte du hämta Jas.." då klev Jasmine också innanför dörren med kryckor . "mine. " Suckade jag och kollade på Justin .
" Serena , kan vi prata lite ? " Frågade Justin och jag nickade .
" Jasmine jag kommer snart , klarar du dig ? "
Som om hon inte ens kunde klara sig själv några minuter ..
" Javisst . "
Dom log mot varandra och sedan gick jag och Justin  in till mitt rum , men ändå vårat rum .
" Justin , vad gör hon här ? " Frågade jag och kollade skyldigt på honom .
" Hon måste bo här tills hennes föräldrar kommer till LA om en vecka . "
" Skämtar du ?! "
" Nej , jag kan inte bara lämna henne . "
" Och du kan inte ens fråga mig ? "
" Förlåt , hon sa det nyss . "
" Justin .. Det funkar inte att hon bor här tyvärr . "
" Va ?! Varför inte , hon är utskriven från sjukhuset . "
" Hon har redan all din tid och den tiden jag får med dig är dom timmarna vi sover tillsammans , ska vi sova nu tillsammans med Jasmin också ? "
" Det är bara en vecka . "
" Jasmine behöver inte vara med dig exakt hela tiden ! " Väste jag .
" Du måste verkligen sluta tänka sådär , om en vecka åker hon ändå iväg . Dessutom spenderar du all din tid med någon 'Jacob' ! "
" Så nu skyller du på Jacob . " Suckade jag ironiskt .
" Du skyller på Jasmine . "
" Jag är med Jacob för att jag inte har någonting annat att göra ! Min pojkvän är med sin föredetta flickvän , alla mina vänner har annat att göra . Mina inspelningar tar en paus till en vecka framåt . "
" Jasmine är bara min vän , hur många gånger ska jag behöva säga det till dig ?! "
" Vad sägs om vi skulle prata lite om någonting som inte handlar om Jasmine , nej juste du är för upptagen MED henne . "
" Om det inte passar att hon bor här så kan vi bo på hotell . "
" Ni kan bo här , jag flyttar till Selena .. " Mumlade jag och greppade tag om min väska med allt nödvändigt .
" Serena vänta .. " mumlade han och tog tag i min arm.
" Det är försent Justin . " Röt jag och gick därifrån .
Jag passerade Jasmine medans jag gick ut till dörren och hon kollade på mig . Jag gick sedan ut till vägen och ringde Selena , höll mig för tårar eftersom hela stan var fullt med kameror .
" Det är Selena . "
" Hej , jag behöver sova hos dig . " Viskade jag tyst så att jag inte skulle gråta .
" Vad har hänt ?! "
" Jag berättar senare , är du hemma ? "
" Bara kom hit . "
" Tack , ses snart . "
" Det gör vi , puss . "
" Puss . "
Jag la på och rusade dit och var där redan efter tio minuter .
" Serena ! " Sa hon tröstande och kramade om mig när jag öppnade dörren .
Då brast jag ut i gråt och kramade om henne . " Jag tror inte jag orkar med dethär längre ."


"Nothing lasts forever. So live it up, drink it down, laugh it out, avoid the bullshit, take chances, & never have regrets."

Dethär chapter är tillägnat som kommenterade , vet att det inte är 10 kommentarer men orkade inte vänta ;p


Kommentarer
Postat av: R

2011-03-17 @ 17:13:26
Postat av: Rebecka

den var asbra , det är roligt när det händer grejer:DDDDDDDDDDDDDD , men det funkade typ inte för mig o kommentera på den förra ? :(

2011-03-17 @ 17:14:12
Postat av: Rebecka

det är asbra när det händer grejer :DDDDDDDDDDDDD ,, men det funkade typ inte för mig o kommentera ? :(

2011-03-17 @ 17:16:10
Postat av: Anonym

spännande :)

2011-03-17 @ 17:27:32

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0