Sålänge vi båda andas - chapter 53

Han försvann också och jag satt kvar ensam med en bowlinghall bokad i fyra timmar , ganska övergiven . Jag ville inte berätta till någon att han inte kommit och jag kunde inte gå härifrån . Någon knackade på fönsterrutan dit in , jag kollade vem det var . Sedan höll jag på att spricka av glädje .. CHRISTIAN !



" Chriiiiiiistian ! " Skrek jag och sprang mot dörren . Jag vred om låset och han kom in , jag hoppade runt hans hals .
" Christian , Christian , Christian . " Sa jag om och om igen och han skrattade lågt .
" Okej , hur är det med dig ? " Forsatte han att skratta .
Han var mycket längre än mig nu och jag drog in honom och låste igen.
" Vill du höra sanningen eller det jag säger till alla ? " Mumlade jag och vi satte oss i en soffa .
" Sanningen såklart . "
" Okejdå .. Efter min kidnappning som jag var med om för åtta månader sen så har jag väldigt svårt att vara ensam . Sedan åkte Justin iväg i sex månader och för det mesta var jag själv då . Men jag lät mig själv bli så beronde av honom att jag klarade mig . Men nu när han är hemma så tänkte jag att allting skulle bli bättre . Men Jasmine råkade ut för en olycka , och Justin vill helst spendera all tid med henne . Inatt lämnade mig ensam när hon vaknade och idag ska han vara med på hennes operation , istället för att bowla här . Men det är okej , jag menar såklart , jag skulle ha gjort det till dig. Men jag är rädd att förlora honom , då kommer jag nog inte ens överleva . Varje natt så tröstade jag mig själv att det bara var några dagar kvar ,vad ska jag tänka sen ? Är jag självisk Christian ? " Frågade jag och lutade mig mot honom .
Han tänkte efter en stund .
" Serena .. Du är inte självisk , men du måste förstå att Jasmine betydde så mycket för honom . Och jag tror att han försöker bevisa fortfarande att han är bra nog för henne . Jag vet inte Serena , men jag vet att han älskar dig . Ge han lite tid att lösa saker och ting , jag tror han kommer förstå att han har gjort fel , okej ? "
Jag tänkte lite på vad han sa , han hade såklart rätt .
" Okej Christian , men nu , vad gör du här ? "
" Jag kom för att överraska dig och Justin , men nu blev det att bowla med dig . " Log han och jag log också .
" Jaa , kom ! " Sa jag och reste mig upp .
Vi gick till bowlingsstället och vi båda tog varsitt klot .
" Jag börjar . " Log jag .
" Visst , visa vad du kan girl ! "
Jag började skratta och kastade iväg klotet , och den blev bara två brevid varandra kvar . Jag tog ett nytt klot och kastade , den gick åt andra hållet och båda två brast ut i skratt .
" Låt mig försöka nu . " skrattade Christian .
Han tog sitt klot och kastade iväg , såklart fick han en strike och hoppade av glädje .
" Fast jag tycker vi behöver lite musik . " Log han och gick till en liten musikhörna . Han satt på den och OMG med Usher kom upp , jag skrattade lågt och jag och Christian började oseriöst sjunga med .
Justins perspektiv :
Jag satte mig på stolen och kollade genom fönstret medans Jasmine opererades . Det blev långtråkigt efter ett tag och jag bestämde mig för att ringa Serena . Ingen svarade och jag försökte igen , återigen svarade ingen . Jag suckade besviket , hon var säkert sur på mig . Jag ville såklart vara med henne just nu , men det känns som jag behöver få ordning på saker innan jag kommer henne för nära. Sjukhuset var en bra ursäkt , också så var Jasmine en av mina fördetta flickvänner . Hon hade egentligen bara utnyttjat mig , men man måste ge alla en andra chans . Helt plötsligt så slog Selena ner sig i den andra stolen brevid mig . Hon suckade besviket och kollade rakt framåt .
" Hoppas du har en väldigt bra anledning till varför du inte är med Serena just nu . " Sa hon och vände huvudet mot mig , hon kollade in i mina ögon .
" Jasmine har en operation och jag lovade henne att vara här . "
" Så du lämnar Serena med en hel bowlinghall ensam för Jasmines skull ? "
Bowlinghall ?!
" Vilken bowlinghall ? " Frågade jag .
" Den som hon hyrde till er två ! Åhnej , sa hon ingenting ? "
Jag blundade hårt och kände hur mycket jag hade svikit henne , inte konstigt att hon inte svarade.
" Jag visste inte , vad har jag gjort ? " Mumlade jag och la händerna i ansiktet .
" Justin , hon är verkligen rädd att förlora dig . "
" Det behöver hon inte oroa sig för . "
" Säker ? "
" Ja , kan du snälla ringa henne och säga att hon kan komma hit ? Jag lovar att göra någonting med henne en annan dag . "
" Visst . " Muttrade hon och försvann , vad gjorde hon här ens ?
Jag sköt ifrån mig tanken och tänkte på Serena ..
Serenas perspektiv :
Dagarna gick och saker blev inte bättre med Justin , jag försökte följa Christians råd att bara låta honom vara och låta honom klura ut saker . Men det verkade inte som om han andvände tiden att göra någonting mer än att vara med Jasmine . Jag såg bara honom när han gick på morgonen och gav mig en snabb kyss , sedan när han kom hem sov jag redan . Christian var tvungen att åka hem redan nästa dag och Selena var hela tiden på sjukhuset med sin morbror . Jag hade frågat henne vad det var med honom och hon sa att han jobbade där och gillade sällskap .
Jag bestämde mig för att gå ut för att köpa glass , jag gick till kiosken och köpte en glass , sedan när jag gick tillbaka så råkade jag krocka med en kille . Jag tappade glassen och han började mumla förlåt . Jag tittade in i hans ögon och dom var glittrande och hans ansikte , wow .
" Det gör inget . " Log jag och skrattade lite .
" Bra , kan jag köpa dig en ny glass ? "
" Ehm .. visst . "
Han log lite ,underbart leende .
" Så vad heter du ? "
" Serena , själv ? "
En papparazzi tog en bild från andra sidan .
" Helvete . " Svor jag och drog med mig honom in till kiosken . Kiosken var tom .
" Snälla , har ni en bakväg ut ? Vi blir jagade av papparazzis . " Suckade jag mot killen i kassan .
" Visst , men skulle det vara fel att be om en autograf ? " Log han .
Jag skakade på huvudet och skrev snabbt min autograf på ett papper och sedan visade han mig en väg ut så vi hamnade på en tom väg .
" Ehm , vad hände nyss? " Skrattade killen som fortfarande inte hade något namn .
" Serena Sawyer , skådespelerska . " Suckade jag .
" Åh , jag heter Jacob . " Sa han och räckte ut sin hand .
" Hej Jacob . " Log jag .
Vi skakade snabbt våra händer och gick sedan brevid varandra påväg hem till mig , även om han inte visste det .
" Förlåt att jag frågar men dejtar inte du Justin Bieber ? " Log han .
" Jo , typ . "
" Haha okej ! "
" Jag bor typ här , men vi kanske kan ses någon dag ? " Sa jag och stannade .
" Visst , här är mitt nummer . " Sa han och räckte över ett litet kort .
" Tack . " Jag log lite och sedan gick jag , när jag kom in så var jag såklart ensam och jag la in numret i mobilen . Jag tänkte absolut ringa ..



Jag tror jag har planerat novellen till slutet nu :D Det innehåller drama , tårar , kärlek och blod . Haha , spännande va ?  Men nu iallafall , eftersom jag lägger ut denhär nu och inte imorgon så ska alla kommentera för att få nästa ! Men eftersom alla inte kommer kommentera då så måste jag få minst 10 kommentarer för nästa !
Annars får ni den imorgon kväll :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååh sååå bra!! Vill seriöst lösa mer NUUUUU!!:-D älskar verkligen novellen, läser den varje dag!



Kolla gärna min blogg:) #MuchLove

2011-03-16 @ 23:27:05
URL: http://childnrone.blogspot.com
Postat av: Alva

Ååå den e så hilmla braa!!!!<333 snälla jag vet att de bara e typ 2 komentarer men jag kan inte vänta på nästa!!!! Snäälllaa

2011-03-17 @ 06:10:49
Postat av: Neejra<3'

Åhhh varför måste justin vara sååå taskig?!:S annars var den här delen precis lika bra som alla andra:D

2011-03-17 @ 11:09:22
Postat av: Alva

Men de e kul med drama!! :) kram

2011-03-17 @ 14:53:39

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0