Sålänge vi båda andas - chapter 51

När hans läppar snuddade hennes hud så kände jag direkt ett hugg i magen . Jag vände mig om och kippade efter luft , Selena kom gående och jag sprang mot henne .
" Va , ska vi inte in där `? " Sa hon frågandes .
" Nej , det måste ligga på andra sidan . " Ljög jag och drog henne bort från rummet , jag ville inte se mer ..




Efter en stunds onödigt letande i korridorerna suckade Selena och drog ner mig på en väntestol och hon på den andra.
" Serena, kan du berätta vad som pågår här ? Jag vet mycket väl att salen låg där . "
" Förlåt men jag såg Justin och Jasmine och jag ville inte gå in . "
" Åh Serena , jag visste det ! "
" Men jag litar på honom , det måste jag göra . "
" Det är bra , kom så går vi dit . "
Jag suckade lågt och reste mig , vi gick med våra kaffemuggar dit och denna gång öppnade jag bara dörren istället för att fega ur genom att kolla genom fönstret . Justin hoppade till och släppte Jasmines hand när vi öppnade och hoppades nog att jag inte såg .
" Serena och Selena . " Utbrast han och reste sig upp .
" Justin , kan jag prata med dig här utanför ? " Suckade Selena och kollade strängt på Justin .
" Visst . " Mumlade han och gick mot dörren tillsammans med Selena . Jag undrade vad hon skulle säga och slog mig ner i stolen .
" Ahapp . " Mumlade jag och kände mig lite konstig .
Jag satt med en tjej jag inte ens kände alldeles ensam och dessutom med tjejen som uttnyttjat den kille som jag älskade mest av allt . När jag såg att dom skulle komma tillbaka in så mumlade jag snabbt "hoppas du klarar dig" och sedan ställde jag mig upp och Justin kollade ner i golvet som om han skämdes.
" Serena kom så åker vi hem . " Sa han och kollade upp , han log ett svagt leende .
" Men Justin .. " Började jag men Selena avbröt mig .
" Åk nu . "
Jag suckade och gick ut med Justin , jag var tyst tills vi satte oss i bilen.
" Justin , du behövde inte åka , jag vet att Jasmine betyder jätte mycket för dig . " mumlade jag .
" Du betyder ännu mera för mig och Selena berättade vad du tyckte. "
" Åh , det kunde jag nästan förväntat mig . "
" Kan vi sluta prata om Jasmine nu ? " Suckade han och startade bilen .
" Mm . "
Efter en bilresa av tystnad kände jag mig bara irriterad över att behöva spendera hela natten med honom . Det var dendär kyssen på handen som irriterade mig .
" Men om du har känslor för henne , berätta det snälla isåfall så att jag vet . För att gissa känns inte så roligt . " Mumlade jag och la mig i sängen .
" Du måste lita på mig , jag älskar bara dig . Här , sätt dig . " Sa han och jag satte mig upp i sängen . Han letade efter någonting , han hittade iallafall en gitarr och jag log lite , han satte sig vid mina fötter och stämde den . Sedan drog han några drag med fingrarna och slöt ögonen . Sedan började han sjunga på down to earth . Det var så underbart vackert , han röst var den finaste rösten någonsin . Dessutom var det min favoritsång med honom . När refrängen kom så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna .
" So its up to to you and its up to me
That we meet in our middle way
On our way back down to earth
Down to earth down to earth
On our way back down to earth "
Han forsatte sedan och jag torkade tårarna med ett leende , om jag förlorade honom så förlorade jag hela mitt liv . Snart var våran ett-årsdag , det bästa året med honom . Men det var ändå över ett år sen vi hade träffats. När han var klar så forsatte han med Favorite girl och jag log genom hela sången , tillochmed mitt hjärta log och jag var så varm över all kärlek jag hade .
" Jag älskar dig . " Viskade jag med tårar i ögonen när han var klar och hoppade till hans knä .
" Jag älskar dig mer än vad du kan förstå , tvivla aldrig på vår kärlek . " Log han och jag kysste honom . Han besvarade kyssen och efter några minuter så la vi oss tillbaka i sängen , jag somnade snabbt .
Jag vaknade upp och gäspade , det var fortfarande natt och Justin höll på med någonting som lät gaaanska mycket .
" Vad gör du ? " Suckade jag .
" Jasmine har vaknat . " Sa han lyckligt och drog på sig sin tröja .
" Så du tänker gå dit .. " jag kollade snabbt på klockan "tre på natten , kan du inte vänta lite ? "
" Nej , eller du är väl okej med dethär? " Frågade han lite oroligt och kollade bak på mig .
" Absolut . " Ljög jag .
" Bra , ses sen . " Sa han och pussade mig snabbt på munnen . Jag log snabbt och han försvann . Så fort jag hörde att ytterdörren stängas och låset gå igen så brast jag ut i tårar . Jag tyckte inte egentligen att det var okej , kunde inte Jasmine vänta lite ? Han visste mycket väl att jag hatade att vara ensam på nätterna , speciellt efter kidnappningen . Men han hade väl fullt upp med Jasmine för att komma ihåg det , andra dagen vi var tillsammans .
* Selena , han har gjort det igen , om det forsätter såhär är jag rädd att jag kommer förlora honom .. * Skrev jag snabbt till Selena och grät ännu mera .



Kommenterakommenterakommentera! :D


Kommentarer
Postat av: Alva

Såååå braaa!!!! Skriv meeerr nuuu snääällllaaaa!!!!!!<333333

2011-03-16 @ 15:34:45
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!:D men jag tycker att hon kanske över reagerar liiiite, men jag kanske har fel?

2011-03-16 @ 16:25:13
URL: http://myownstoryss.blogg.se/
Postat av: Malin the belieber!

Meeer! du är så bra!

2011-03-16 @ 18:07:57
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0