Sålänge vi båda andas - chapter 50

Då kom jag på att jag hade fått ett sms från Selena , eller tre stycken. Jag öppnade det och när jag öppnade det  fick jag läsa det om och om igen som om jag inte förstod , vilket jag inte gjorde .
" Det kan inte vara sant . " Mumlade jag och Justin läste också smset , han ansiktsuttryck liknade mitt .
" Åh nej . "




* Jasmine Villevegas på sjukhuset , och jag tror Justin vill veta det . Ring mig när du har tid , tack , puss . *
" Jag är så ledsen Justin . " Mumlade jag och kollade på hans ögon , alldeles tårögda.
" Jag måste se henne nu . " Sa han och gick ut mot bilen .
" Självklart ." Sa jag men han verkade inte höra mig , han hade redan gått . " Justin , åk innan mig , jag kommer med bussen . " Ropade jag sedan efter honom och han skrek tillbaka ja . Jag suckade och stannade , jag hade inte ens med min livvakt . Jag tog upp mobilen igen och slog Selenas nummer .
" Hallå ? " Sa hon lättat .
" Förlåt att jag inte ringt tidigare , såg först nyss . "
" Åh , hur tog Justin det ? "
" Inte bra .. " Suckade jag .
" Jag förstod nästan det , båtolycka . "
" Vem är hon ens ? "
" Ehm .. Justin ex-flickvän . Minns du kanske henne från babyvideon , hon var en bakgrunddansare ? "
" Aha hon . "
" Serena , du måste veta en sak . "
" Vad ? " Sa jag oroligt och gick ut för att gå till bussen .
" När dom var tillsammans så älskade Justin henne mer än någonting annat , men hon uttnyttjade honom bara för att själv bli känd . Hon kan lura honom igen så var försiktig okej ? "
Jag tänkte på vad hon sa , jag litade på Justin .. väl ?
" Okej , det ska jag , tack för att du berättade . "
" Ingen orsak , hoppas hon blir frisk så vi kan glömma henne också . "
" Det tycker jag med , eller det börjar dåligt så .. "
" Kom ihåg att jag alltid finns vid din sida , okej ? No matter what . "
" Tack världens bästa vän , jag älskar dig . "
" I love you too . "
" Så vart är du nu ? "
" I bilen påväg till sjukhuset så jag kan se er , du själv ? "
" Väntar på bussen . "
" Bussen , va ?! "
" Alltså Justin fick så bråttom så jag sa att jag kunde åka med bussen , ganska länge sen sist , haha ! " Sa jag och låtsaskrattade.
" Jag plockar upp dig , vart är du nu ? "
" Busshållplatsen , vid köpcentrumet . "
" Åh jag ser dig , ses snart puss . "
" Puss . "
Vi la på och en svart Range Rover körde in och jag hoppade in i framsätet med Selena . Vi började prata direkt om Jasmine och Justin , även om det gjorde mig lite illamående . När vi kom fram till sjukhuset så frågade vi vilket rum hon var i .
" Gå du dit sålänge så hämtar jag kaffe okej ? " Sa hon vänligt .
" Visst . "
Jag gick till rätt våning och letade fram rum 308 , när jag hittade så kollade jag in genom fönstret . Där satt Justin och jag kollade nogrannare , han höll henne i handen och kysste den lite lätt . Han viskade någonting och hon låg där alldeles medvetlös . När hans läppar snuddade hennes hud så kände jag direkt ett hugg i magen . Jag vände mig om och kippade efter luft , Selena kom gående och jag sprang mot henne .
" Va , ska vi inte in där `? " Sa hon frågandes .
" Nej , det måste ligga på andra sidan . " Ljög jag och drog henne bort från rummet , jag ville inte se mer ..



Halva novellen redan gått :) och draman som ni alla vill ha börjar komma , kommentera !


Kommentarer
Postat av: victoria

Det var otroligt bra!!!!!! Nu e det så spännande! :D

2011-03-15 @ 21:39:44
Postat av: Alva

Jaaa såå braa!!! Fortsätt skriiiiv!!!! <3333

2011-03-15 @ 21:58:27
Postat av: Alva

Jaaa såå braa!!! Fortsätt skriiiiv!!!! <3333

2011-03-15 @ 21:59:04
Postat av: Malin the belieber!

OMFB!!! Jag tror jag döör! Jag har aldrig läst en bättre novell än den här!! Du måste bara skriva mer nu!! :) <3

2011-03-15 @ 23:07:17
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0