Sålänge vi båda andas - chapter 43

Jag öppnade direkt dörren och där står två män .
" Kan jag hjälpa er ? " Frågade jag och log lite osäkert .
" Är du Serena Saywer ? "
Jag nickade och då hände tre saker på bara några få sekunder .
Ett : Dom tog tag i mig och slog till mig i bakhuvudet så att jag svimmade nästan direkt .
Två : Jag tappade mobilen och skrek till bara tyst , jag kunde höra hur Justin skrek mitt namn .
Tre : Dom bar upp mig och allting blev svart ...



Justins perspektiv :
Jag hörde hur hon reste sig upp och gick till dörren , när hon öppnade den så hörde jag hur dom frågade om hon var Serena sedan hörde man bara ett kort skrik och hur männen började prata . Mitt hjärta började slå hårdare och jag blev oroligare än någonsin .
" Serena ? " Skrek jag i luren .
Inget svar .
" Serena är du där ? " Forsatte jag att skrika och reste mig upp , alla kollade konstigt på mig .
" Helvete , fan ! " Jag la på .
" Vi måste till LA nu ! " Skrek jag oroligt till Scooter och rusade in i mitt rum för att packa snabbt lite kläder .
" Ta det lungt Justin , vad händer ? "
" Jag tror Serena precis blev kidnappad . " Flämtade jag och forsatte slänga in kläder i väskan .
" Va ?! Jag ringer polisen , exakt vad hände ? Jag ber din mamma boka det första flyget , herregud jag är så så ledsen Justin , det ordnar dig . " Sa han chockat och började slå ett nummer på telefonen .
Trots att han sa att allting skulle bli bra så kändes det inte så just nu .. Om hon hade blivit kidnappad , så skulle det aldrig bli som förut . Först hennes olycka och nu dethär , kunde det bli värre ?
" Jag pratade med henne , hon var hemma , dörren ringde och hon gick och öppnade. Två män vad jag hörde frågade om hon var Serena Sawyer , sen hörde man bara ett skrik och det tystnade snabbt . Sedan började männen prata på ett annat språk och ja . Snälla ring fort . "
" Okej . " Sedan började han prata med någon i luren och jag tog min väska och slängde den på golvet , jag rusade till mamma och berättade allting . Hon sa också att allting skulle bli bra och bokade direkt ett flyg .
Med tanke på att hennes skrik hade bara slutat tvärt så måste hon ha svimmat eller ... dött . Svimma var farligt för henne efter olyckan , hon kunde kanske aldrig vakna igen . Och om hon hade dött så skulle jag aldrig förlåta mig själv , jag skulle inte ens klara mig utan henne . Jag hade redan haft denhär känslan , där på stranden med alla dom andra också . Precis så kände jag nu , tillochmed värre .
" Polisen åker dit direkt . " Sa Scooter och kom ut från mitt rum .
" Flyget åker om en timme , vi får packa snabbt . " Meddelade mamma och alla började packa sina saker .
Lindsey som bara var tolv år verkade inte förstå vad som hände riktigt och packade någonting och satte sig sedan på soffan . Jag suckade och satte mig brevid henne . Jag la armen om henne och hon lutade huvudet mot min axel .
" Justin ? "
" Mm . "
" Jag hoppas verkligen hon klarar sig , Serena , man såg när du pratade med henne hur lycklig du var . "
" Åh tack Lindsey , jag hoppas det också . " Sa jag och insåg hur mycket hennes små ord värmde .
På flygplatsen var det kaos , jag försökte att gömma mig under luvan och Scooter men ändå blev jag omringad av människor. Vi kom iallafall fram , och då fick vi hoppa in i planet direkt . Hela vägen kollade jag ut genom fönstret . Scooter hade sagt att om polisen hittade någonting skulle dom ringa , men Scooter bad dom ringa den tid planet var framme , oavsett om dom hittat någonting eller inte . Dom hade gått med på det och jag ville inte vänta tills klockan var tolv , då när vi var framme . Det var så mörkt att man inte kunde se mer än svart , det var skönt också att planet bara var halvfullt och bara gamla människor som inte verkade känna igen mig .
   Tillslut landade vi och jag gäspade , jag kände mig inte ett dugg trött och tanken på att sova fick mig att känna mig skyldig på något sett , jag ville inte sova när jag inte visste vart hon var . Om hon levde eller inte . Scooters mobil ringde nästan direkt , han mumlade någonting 'vänta jag ska ge till Justin som pratade med henne ' och räckte sedan över mobilen till mig .
" Det är Justin . " Sa jag oroligt .
Jag såg Scooters blick , den var inte en av dom  bra blickarna .
" Hej Justin , jag heter Tom , jag sköter fallet om Serena Sawyer . "
" Okej , har ni hittat henne ? "
" Nej , vi har letat i hennes lägenhet och försöker hitta vittnen . Jag hoppas verkligen vi hittar henne snart . "
" Jag med . "
" Så du var den som pratade med henne sist ? "
" Ja . "
" Vill du berätta exakt vad som hände ? "
Jag börjde berätta ännu en gång och försökte ta lite mer detaljer , det kanske skulle hjälpa .
" Tack Justin . "
" Allting för att hitta henne . "
" Jag förstår dig . "
" Okej . " mumlade jag bara .
" Och eftersom vad jag vet så är du ganska känd och så , därför kommer vi hålla det anonymt om vem som ringde , om du vill . "
" Åh tack , jag glömde det . "
" Bra , skulle du kunna komma hit direkt när ni hinner ? Vi skulle vela bara höra med dig lite annat om henne eftersom du träffade henne ganska ofta och så ? "
" Självklart , vi kommer nu . "
" Vi ses snart . "
Jag la på och vi hade en bil där utanför . Scooter körde eftersom jag inte visste om jag riktigt kunde köra än , chocken hade inte lagt sig . När vi kom dit så var det tomt , förutom tre polisbilar utanför självaste huset . Vi parkerade och jag sprang till hissen . Snart var jag på hennes våning och vi såg direkt poliserna . Dom kom och pratade med oss , dom frågade mig om det var några som inte gillade henne och om det hade hänt någonting speciellt dom senaste dagarna eller veckorna . Jag svarade med att hon inte hade några fiender vad jag visste , och att hon inte bråkade med någon som skulle kunna göra såhär . En kille kom ut ur hennes lägenhet .
" Tom . " Ropade han och Tom vände sig mot honom .
" Vi har hittat blod . "
Dom fyra orden stannade min värld , det var försent nu , oavsett vad som hade hänt ...



Kommentera för mera ! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Herregud vad spännande!!:D längtar redan ihjäl mig till nästa!!:)

2011-03-12 @ 13:43:43
Postat av: Rebecka

asbra ,, mera :DDDDDDD

2011-03-12 @ 13:50:56
Postat av: Anonym

Jätte bra, meeer :D<3

2011-03-12 @ 17:45:11
URL: http://jbstoryy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0