Sålänge vi båda andas - chapter 28

" Jag vet inte om det är av ren nyfikenhet eller om det är mitt huvud men .. "
" Men ? "
" Det är någonting som jag behöver fråga dig . "
" Fråga bara . " Sa jag lite oroligt .
" Gillar du mig ?



Jag stelnade till och visste inte vad jag skulle säga ..
Serenas perspektiv :
Jag såg hur han stelnade till men låtsades som om jag inte såg någonting , istället lutade jag bak mitt huvud och försökte få smärtan i huvudet att försvinna .
" Jag vet inte vad jag ska säga .. detklart jag gillar dig . "
" Jag menar inte som en vän . "
" Serena .. jag har gillat dig sen jag såg dig för första gången . Jag visste direkt att det var någonting speciellt med dig , jag har bara inte velat säga det för att inte förstöra våran vänskap . Sedan när det nästan blev vi två så blev lättad , och dum eftersom jag förstörde allting mellan oss och du började gilla Christian . Du förstår inte hur mycket jag gillar dig .. " Erkände han och satte sig i en utav sofforna brevid mig .
Först blev jag chockad och tänkte på det lite , han gillade mig . Jag rodnade och reste mig upp för att sätta mig brevid han . Jag lutade huvudet mot hans bröstkorg och där våran hud rörde varandras sprakade mina nerver och fjärilarna i min mage höll på att äta upp mig innefrån . Nu var han vackrare än någonsin och jag undrade hur hade jag ens kunnat lämna honom för någon annan ?
" Jag gillar dig också . " Viskade jag och tittade försiktigt upp .
Han log sitt perfekta leende och hans läppar nuddade mina . Jag slöt ögonen och upplevde den bästa kyssen någonsin ! Hans perfekta , mjuka läppar var som gjorda för mina . Bättre än alla andra kyssar , tillochmed Christians . Kyssen varade några minuter sedan la jag mitt huvud på hans bröstkorg igen och kände mig extremt lycklig !
" Inte för att förstöra stunden .. Men skulle vi kunna göra någonting med ditt sår så att alla inte blir oroliga och blir sura för att vi inte sa någonting ? " Sa han mjukt efter en stund . Jag tänkte på Caitlins oroliga ansikte när hon skulle se mitt sår och lite blod som fortfarande var kvar .
" Gärna . "
Han tog min hand och vi gick tillsammans till badrummet . Han tvättade först såret som var större än jag trott , det sved lite men jag visade inga tecken på smärta . Sedan la han ett litet plåster ungefär som inte skulle synas under håret . Så jag släppte ut håret och vi fick säga att jag ramlade men ingenting annat hände. Efter det satte vi oss i soffan igen och kollade på teven , vi satt tätt intill varandra och jag kunde hela tiden höra hans hjärta , det lugnade ner mig och jag glömde bort alla bekymmer .
" Vad ska vi kolla på nu då ? " Frågade jag och bläddrade trött mellan kanalerna .
" Lägg CSI . "
" Varför då ? "
" Bara gör det . " Log han .
Jag gjorde som han sa och väntade några minuter medans det andra programmet tog slut . Jag var inte någon stort fan av CSI eller liknade , det dög men ingenting som jag valde att kolla på frivilligt . Det började och Justin verkade helt inne i det medans jag följde och försökte klura ut vad den ena skådespelerskan hette . Helt från ingenstans dyker Justin upp i teveskärmen .
" Justin , Justin det är du . " Sa jag och pekade på skärmen .
" Ja , jag vet . Coolt va ? " Skrattade han .
" Ja , wow . " Sa jag och började nu följa programmet .
Jag flyttade mig aningen närmare Justin och då öppnades hissen , in steg Caitlin och resten ...



Jag vet att det verkar som att jag skriver jätte korta chapters , men det är textstilen som får det att verka lite .. Funderar på att byta . För det längsta chaptert som jag någonsin skrivit är kortare än mina vanliga förut , men bara så att ni vet . Tycker ni att jag ska byta textstil ? Isåfall vilken ? Kommentera ! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0