Sålänge vi båda andas - chapter 27

Hon låg där på golvet medans blodpölen från hennes huvud bara växte . Men tanke att det var blod på handfatet så måste hon ha slagit i sitt huvud där när hon fallit . Jag sprang fram till kroppen och drog försiktigt bort håret .. och där var Serena ...



" Serena vakna nu . " Sa jag strängt för att inte låta rösten brista .
Jag skakade om henne men hon reagerade inte , ingenting hände förutom att hennes kropp skakade .
" Helvete , Serena ! " Nästan skrek jag .
Jag slog henne löst på kinden , även om jag inte ville skada henne men hellre att hon vaknar . Hon reagerade lite och mumlade någonting .
" Vakna ! Serena . " Jag slog en yttligare en gång och hon öppnade försiktigt ögonen .
" Åh , tack ! Jag ringer ambulansen . " Sa jag lättat och kramade om henne . Hon började skaka med huvudet som ett nej .
" Inte sjukhuset , jag klarar mig . "
" Skämtar du ?! Du blöder från ditt huvud och låg avsvimmad . "
" Jag mår bra nu , om du ringer dit så kommer dom ringa min mamma och dom kommer komma hem och allt . "
" Men .. "
" Snälla . "
" Okejdå , helt hundra procent säker ? "
Hon nickade , hon sattte sig upp och jag blötte ner ett papper och torkade bort blodranden från hennes ansikte . Hon försökte att dölja hennes smärta men man såg ändå tydligt hur hennes ansikte förändrades .
" Gör det ont ? " Frågade jag försiktigt medans hon satte sig upp .
" Inte så mycket , jag vet inte vad som hände . "
" Okej . "
Hon ställde sig upp och jag la armen om henne . Hon kollade sig i spegeln och jag tror jag hörde hennes tankar . Om hon gick ut såhär så skulle alla fatta att någonting hade hänt .
" Kan vi inte åka hem ? " Bad hon .
" Jovisst . Gå till min bil så kommer jag om en stund , eller behöver du hjälp ? "
" Jag klarar mig . "
" Bra , ses om fem minuter . "
" Okej . "
Hon försvann och jag tittade efter henne lite och försäkrade mig om att hon gick som hon skulle och så . Det såg bra ut och ingen verkade märka någonting . Jag sände iväg ett sms till Caitlin .
* Åkte hem med Serena , berättar senare .. *
Hon svarade inte nu men skulle se smset så smånigom . Jag gick efter Serena och satte mig i bilen där hon satt i framsätet .
" Allting bra ? "
" Jadå .. "
" Okej . " Sa jag samtidigt som jag startade bilen och backade ut från parkeringsplatsen . Sedan körde jag hem till henne och ingen sa någonting .
När vi var framme så gick vi in till henne och hon la sig på soffan , drack lite ur vattnet som hon hade lagt där tidigare .
" Justin ? "
" Mm ? "
" Jag vet inte om det är av ren nyfikenhet eller om det är mitt huvud men .. "
" Men ? "
" Det är någonting som jag behöver fråga dig . "
" Fråga bara . " Sa jag lite oroligt .
" Gillar du mig ? "



Mitt internet slutade funka sen igen -.-' jobbigt , ja jag vet ! Ska göra mer inlägg som jag tidsinställer :) Kommentera !


Kommentarer
Postat av: Rebecka

forf asbra :DD

2011-03-02 @ 16:56:05

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0