Live, laugh & love - Welcome - episode 1




Äntligen kunde man skymta dom bruna stugorna några hundra meter bort, stugorna där jag skulle bo några veckor framåt. Dom var ganska enkla, man fick nog inte plats mer än fyra i varje. Det hade vart mina föräldras idé att sommarjobba, själv hade jag nog hellre lagt tiden på annat, bada och sola. Jag hade även sett framimot att få ta ridturer i skogen med Twister, min häst.


Som tur var hamnade jag iallafall inte på något speciellt jobbigt ställe, utan ett läger. Det var för ungdomar som gillade att sjunga och dansa. Själv gillade jag väl inte att sjunga och dansa så mycket, mest för att jag inte var så bra på det.


Jag hade inte tagit reda så mycket om jobbet, jag visste bara att jag skulle vara här i fyra veckor. Det var inte så mycket, inte med tanke på hur mycket jag hade klagat. Mamma hade iallafall lovat mig en utomlandsresa efter dethär, jag fick välja exakt vart. Jag hade inte riktigt bestämt mig, men det stod mellan Hawaii och Bahamas. Jag gillade soliga platser. Jag hade rest ganska mycket i mitt liv, jag bodde i Los Angeles i USA, men hade bott i New York innan. Sedan hade vi rest runt om i Europa och sånt.


Taxin stannade utanför på en gräsplan, där stod även en annan taxi. Jag öppnade dörren och andades in den friska luften, jag kände mig så långt ifrån hemifrån. Här omringades det utav skog, gräs, vatten och stugor. Den enda vägen ut härifrån verkade vara där vi nyss åkt, om man inte ville paddla över till andra sidan. Nu när jag tänkte på det, så kunde jag se några kanoter längs stranden.


En man i trettioårs åldern kom fram till mig, taxinmannen klev ut ur bilen för att kunna ge mig mina väskor.

" Hej, jag heter Mark. " hälsade han och sträckte fram handen.

Jag tog genast den och skakade artigt den.

" Hejsan, jag heter Alyssa. "

Vi släppte händerna och hans ögon fastnade på pappret han hade i handen.

" Välkommen Alyssa, du bor i stuga fem och delar med en tjej som heter Nicole. " log han vänligt.

" Åh, tack ! " sa jag och tog emot nyckeln han nu gav mig, sedan en liten bunt med papper.

" Det är nyckeln, den första är till eran stuga sedan är den andra som passar till alla ställen som matsalen, förråd och sånt. "

" Okej, är detta någon information? " sa jag och syftade på papperna.

" Ja, du kan läsa dom och sedan kommer vi träffas lite senare alla för att presentera oss och sånt, du kan läsa allt där vart och när. "

" Okej, tack så mycket! "

"Det var så lite, vi ses sen! " sa han och gick vidare mot ännu en bil som körde in till området.

Taximannen räckte över mina två väskor och log.

" Tack så mycket, här har du. " sa jag och la ner väskorna på marken, sedan räckte jag fram lite sedlar till mannen.

" Åh tack, ett ögonblick. " Han hoppade in i bilen och fixade med pengarna, sedan reste han sig upp och gav tillbaka lite.

" Tack ska du ha, ha en trevlig dag. " sa mannen och jag log.

" Ja, tack detsamma. "


Han satte sig i bilen igen och körde iväg, jag vände mig om och bar upp väskorna. Jag läste på pappret, stuga fem precis som Mark hade sagt. Jag gick emot en karta som var fast vid trädet och läste, sedan kollade jag fram. Stugan låg imitten typ så det var lätt att hitta. Det var tre trappor upp, jag gick uppför dom och ställde väskorna på altanen medans jag först prövade om det var öppet, det var det så jag tog upp dom igen och klev in.


" Hallå? "

En tjej med ljust blont hår dök upp från ett utav rummen.

" Åh hej, du måste vara Alyssa. " log hon och kom fram till mig.

Vi skakade också hand.

" Ja, och du är Nicole? "

" Ja, trevligt att träffas. "

Det var ett stort rum först, där låg vardagsrummet i ena hörnan och om man gick längre fram så var det bara en liten väg ut och där bakom var köket. Sedan direkt till höger där Nicole hade kommit ut ifrån låg sovrummen, det fanns även en dörr vid vardagsrummet där de verkade vara badrum. Sedan trappor som liknade en stege upp, men jag tror inte det fanns något speciellt där. Hela stugan var mysigt inrett, med en kakelugn imitten, om man forsatte längst fram från där man kom in, mysiga soffor, stolar och köket var bara litet. Det luktade också speciellt.


" Jag valde sängen till vänster, hoppas det är okej? " skrattade hon medans vi gick in i sovrummet.

Det fanns bara två enkelsängar på varsin sida, längst till utgången fanns en varsin garderob på var sida.

" Ja, det är lungt. "

Fönstret låg i väggen längst bort, det stod helöppet.

" Jag höll på att packa upp mina kläder, jag läste att mötet började först om en timma så. "

" Jaha, men då hinner jag nog också göra det. " log jag.

" Absolut, vi fick en utav dom största stugorna, om man bortser från barnen."

" Ofta? Det var ju bra. " log jag och tog upp väskorna på sängen som var obäddad med täcket vikt imitten.

" Lakan och sånt finns i förrådet i vardagsrummet. " sa hon och började packa upp sina saker, likså gjorde jag.

" Okej, då fixar jag de alldeles strax. "

" Samma här. "

" Så varför kom du hit? " frågade jag medans jag prydsamt vikte alla tröjor på hyllan imitten.

" Jag vet inte riktigt, jag såg det som kanske en rolig grej, dessutom har min mamma tjatat hela året. "

" Åh samma här. " suckade jag.

" Bor du i närheten? "

" Nja, jag bor i LA. Durå? "

" Jag bor i Georgia. "


Vi packade upp våra kläder och bäddade våra sängar, lakanen var vita med svarta blommor. Jag bytte även kläder till jeansshorts, en skjorta med ett vitt linne under.

" Tror du det är många här? " frågade jag.

" Det finns allafall trettio ledare här, så det lär ju vara ganska stort. Jag tror det är runt tjugofem stugor. "

" Wow, det kanske blir kul trots allt. " log jag.

" Ja, gillar du själv att sjunga och sånt? "

" Nej, inte riktigt, durå? "

" Ibland. " skrattade hon. " ska vi gå och leta efter rätt stuga? "

" Ja, det är ju typ bara tio minuter kvar. "


Vi gick ut från stugan och låste, jag trodde inte det var nödvändigt men iallafall. Vi gick längs stigen till den största stugan och vi gissade rätt, det var självaste mat & samlingsstugan. Vi gick in genom en dörr, det var en stor sal med bord längs sidorna, längst bort forsatte salen till något mindre rum, kanske det stora köket.

Salen var full med människor, för det mesta barn mellan 7-14 år. Längre bort skymtade vi några äldre så vi gick dit bort, där stod även Mark.


" Trevligt att träffa er igen tjejer, vi ledare samlas här så vi får en chans att lära känna varann lite mer. Vi ska inte stå här hela tiden, snart ska vi förflytta oss till dendär scenen därute! " sa han och pekade ut genom fönstret.

Där stod mycket riktigt en liten scen, nedanför fanns lite stolar.

" Okej. " sa jag och han log innan han gick vidare. Vi gick fram till yttligare tio tjejer.

" Hej . " log vi båda två när vi kom fram.

" Heej. " hälsade alla.

Vi började prata, jag försökte minnas alla namn men visste att jag ändå snart skulle ha koll på dom.

Under tiden vi pratade dök några tjejer upp, även några killar, sedan gick vi alla tillsammans till scenen och ställde oss på den. Alla barnen samlades nedanför, det var ganska många barn, i alla åldrar. Dom minsta stod såklart längre fram, dom större lite längre bak. Mark greppade micken och vi ställde oss i två vågräta led bakom honom.

" Hej alla, jag välkomnar er till CampStar! "




Första delen utav denna, vad tycker ni? Förlåt för igår men de gick inte att kopiera in texten (skriver först i word. ) hatar verkligen denna data, usch.. ska lägga in en del till nu utav andra novellen


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, vilken bra start på den nya novellen

längtar redan tills nästa kapitel :D !

2011-06-29 @ 20:00:03
Postat av: Anonym

jätte bra :)



mer =D

2011-06-29 @ 20:26:35
Postat av: Johanna

mer mer :)

2011-06-29 @ 21:19:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag verkligen uppskattar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-20 @ 22:05:54
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0