Ljudet av ditt hjärta - episode 34



Jag vaknade på morgonen och insåg att jag hade sovit ensam, jag hade vart så säker på att Justin faktist skulle ha kommit under natten och smygit sig in brevid mig, men nej. Jag tog fram mobilen, ett missat samtal och ett oläst sms. Jag läste smset, Justin bad mig att ringa när jag vaknade. Så jag bläddrade fram till hans nummer och ringde upp honom.


" Hej. " sa han nästan direkt.

" Hejsan. " sa jag.

" Förlåt för igår, jag skulle ha kommit tidigare. Men Scooter har planerat in massa nu, jag vet inte hur mycket tid jag kommer ha över. "

" Åh okej. " sa jag och suckade.

" Förresten har Selena kommit eller något? "

" Nej, varför skulle hon? "

" Nej inget, vill du ses ikväll? "

" Ja, vart? "

" Möt mig vid resturangen nere vid hörnet klockan åtta, går det bra? "

"

" Hejdå, puss. "

" Puss. " mumlade jag och reste mig upp ur sängen. Det jag hade glömt och fråga var varför vi inte kunde ses tidigare.


Jag ringde upp Caitlin och frågade om vi kunde ses, vi bestämde oss för att åka till något vattenland. Jag tog på mig bikini under en söt klänning, sedan hämtade hon mig med bilen. Men hon var inte ensam.


" Åh, förlåt. Jag trodde du skulle ta med dig Justin. " sa hon och jag kollade bak på Christian, Payton och Chaz.

" Nej det gör inget, Justin han .. eh kunde inte. " sa jag och kollade ut genom fönstret.

" Okej, har någonting hänt?"

" Nä inte direkt, han bara var upptagen. Tydligen så hade Scooter bokat in massa. "

" Tydligen. " mumlade hon tyst och vi började köra.

Ja, det går bra, vi ses då. "


" Är det någon annan som vill ha glass? " frågade jag men fick inget svar med tanke på att alla var helt ivriga med att få åka en gång till.


Jag gick fram till glassbaren och beställde en strut med två kulor, jordgubb och mint. Jag fick den och slickade runt hela, jag såg två välbekanta ansikten en bit bort och ställde mig bakom blomman medans jag kollade när dom gick brevid varandra, leendes och jag kunde höra allting. Jag kände mig alldeles gråtfärdig, jag gick därifrån med raska steg och försäkrade att dom inte sett mig. Jag gick fram till Caitlin och kastade glassen.


" Är det något som hänt? " frågade hon oroligt och jag nickade.

" Ja, jag kan ta bussen hem för jag vet att ni vill stanna. " sa jag och hon skakade på huvudet.

" Nej, låt mig skjutsa dig. "

" Nej, snälla jag behöver lite tid att tänka på saker och ting, okej? "


" Okej. " mumlade hon och jag sa ajdö till alla innan jag gick till bussen, jag kom hem till " Justin" . Jag gick in på en webbsida, kollade igenom lite innan jag tänkte över beslutet. Jag gick sedan in i badet och satte på musik, låg där i säkert flera timmar.


Vid sjutiden fick jag ett sms, det var från Justin som väntat. Vid åttatiden kom ännu ett, och efter det kom det flera stycken, samtal även som jag inte besvarade.


Okej, det kanske var taskigt att bara dissa Justin på våran middag, men han hade gått runt i vattenlandet med Selena, framför alla kameror, dessutom utan att säga någonting. Jag skrev ett sms till honom bara så att han visste att jag levde iallafall.

* Du behöver inte oroa dig, jag lever. * skrev jag bara och sände iväg det, det dröjde inte länge innan jag fick ett svar.

* Aha, så vad var anledningen till att du dissade mig? * skrev han och jag suckade.

* Kanske att du smyger omkring med Selena? *

Efter det fick jag inget svar ..



skriv ideer snälla, för jag har ingen aning om vad jag ska skriva :/


Kommentarer
Postat av: cicci

skriv en till snälla ! :D<3

2012-02-26 @ 16:04:19

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0