Dina andetag är min musik - chapter 37

Han tog min hand och vi gick till dörren . När vi öppnade dörren attackerade tusentals kameror oss , vi båda stelnade till och jag drog åt mig min hand .
" Vad säger ni om bilderna där ni kysser varandra här på baksidan ? " Ropade en av dom ...



Jag fick inte fram ett ord , jag kunde knappt andas . Dom kunde väl inte se inte se in här ? Jag kollade oroligt på Justin . Han såg helt chockad ut , han drog fram sin mobil och backade . Han gick in i huset igen och jag följde efter . Han smällde igen dörren och muttrade svordomar för sig själv .
" Justin , vad fan ska vi göra nu ? " Frågade jag , eller nästan skrek .
Någon svarade i mobilen .
" Kom hit fort , papparazzis . " Sa han bara och la på .
" Justin .. " Vädjade jag .
" Vad ? " Suckade han irriterat .
" Förlåt då . "
" Kan du säga nu eller? "
" Nej . "
Jag blev lite irriterad också .
" Få inte dethär att handla om dig nu , det är ju inte direkt ditt rykte som blir förstört just nu . "
Jag kollade på honom chockat , är det mitt fel nu eller ?
" Skyller du på mig nu också ? "
" Du borde ha vetat bättre . "
" DET ÄR VÄL FAN INTE MITT FEL , DU KUNDE VÄL LIKA VÄL SKITA I ATT KYSSA MIG OM DET ÄR SÅ JÄKLA MYCKET PROBLEM . " Röt jag och hindrade tårarna , förutom en .
" Förlåt mig Nelly . " Sa han när han såg min tår .
" Vet du vad ? Skit i det Justin ... "
Jag vände mig om och gick till dörren , jag behövde bara hålla mina tårar tills jag kommit förbi alla fotografer .
" Nelly , snälla gå inte . "
Jag ville verkligen inte svara , han kunde leva sitt egna liv .

Jag öppnade dörren och tog ner huvudet , dom tog ändå bilder och dit in även om dörren gled igen . Jag småsprang ut på gatan . Jag trodde dethär var en privat område . Jag forsatte springa snabbare och snabbare tills jag hamnade någonstans , det verkade vara mitt i stan . Massa människor passerade , jag stannade och stannade en människa som såg ut att bo där .
" Ursäkta , vart kan man hitta en biosalong  ? " Snyftade jag .
" I det huset därborta . " Pekade tjejen som såg glad ut .
" Tack . "

Med tanke på att det var så mörkt så såg hon säkert inte att jag grät . Jag vet inte varför jag grät , jag kände mig så tom . Men ändå var det som jag visste att dethär skulle hända , som om jag var förebred . Hur kan allting bli fel , oavsett vad jag vill göra . Kunde jag bara inte vara tillbaka i Ryans hus och spela spel .

Jag hamnade i biohuset , jag ställde mig i en kö och tittade ut en passande film . Kärlek kändes inte så perfekt just nu men det fanns inte så mycket att välja på , jag valde en . När det var min tur stammade jag fram filmens namn och glömde sedan direkt bort vad den hette .

Jag tog bara popcorn och dricka och ställde mig utanför precis som alla andra människor . En grupp tjejer som stod en bit bort började viska och fnissa , dom kollade på mig . Dom gick mot mig och den ena hostade och öppnade sedan munnen för att säga någonting .
" Dejtar inte du typ Justin Bieber eller någonting ? " Frågade hon och verkade inte kunna dölja sin iver .
" Tyvärr , du måste ta fel . " Svarade jag lungt .
" Jag vet att det är du , jag blev din vän på facebook . " Sa den andra .
Alla flickorna var vackra och runt tretton år .
" Tyvärr , jag känner ingen Justin , min pojkvän heter Ryan . " Sa jag och hittade på något .
" Ryan Butler ? "
" Nej , ehm han där . " Sa jag och pekade på en kille .
" Jag ska faktist gå till han nu . " Sa jag snabbt och trängde mig förbi till killen som vara ganska snygg .

Jag kom fram till honom och kände deras blickar i ryggen , bäst för han att han spelade med .
" Spela med . " Sa jag bara och kramade om honom .
Kramen varade inte länge , och när jag släppte honom så kollade han konstigt på mig .
" Okej . " Sa han misstänksamt .
Tjejernas blickar styrdes åt ett annat håll , jag andades ut och skrattade lite .
" Förlåt , jag var bara tvungen att lura dom där tjejerna . " Skrattade jag och kollade bak .
" Det är lungt , varför då förresten ? "
" Konstiga saker som skulle ta för länge att förklara . "
" Okej , så vad heter du då ? "
" Nelly , du ? "
" Jasper . "
" Okej . "
Jag såg att biosalongen öppnade .
" Tack för detdär , men jag måste gå nu . "
" Okej , inga problem . Hoppas vi syns igen . "
" Jag med . "

Jag gick tillbaka och in i salongen , det var ganska tomt . Jag hade nog valt den sämsta filmen , men då  skulle jag iallafall få vara ifred . Jag satte mig på min plats som var längst upp , det var tomt på min rad . Det var nog bara tio andra människor därinne . Jag tog fram mobilen , tio missade samtal från Justin och massa meddelanden . Jag la tillbaka mobilen utan att ens titta på meddelanderna . Vad spelade det för roll ? Jag antar att jag skulle få lösa det med honom när jag kom tillbaka , just nu ville jag bara se filmen .

Filmen sattes igång efter ett tag . Ett ungt par som älskade varandra , eller skulle göra det så småningom . Jag drog fram biobiljetten bara för att se vad den hette . Tydligen Dear John . Filmen var inte dålig , men jag hade nog inte bara intresset att titta ordentligt .

Efter ungefär halva filmen hör jag hur dörren därnere öppnas . Jag orkade inte bry mig , jag tittade på skärmen . Snart dök en någon upp brevid mig , jag ville inte se vem det var , jag visste det för tydligt . Min hand som låg på armstödet fick en hand på sig . Handen flätade samman våra fingrar . Jag tittade på Justin , som såg alldeles sorgsen ut . Han hade på sig en luva så att han skulle dölja att det var han . Jag la mitt huvud på hans axel och höll hårt i hans hand ...



Kommentera ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0