Dina andetag är min musik - chapter 33

Hon var lite blöt , men inte tillrcäkligt . Jag tog tag i hennes fot , drog ner henne nedför kanten försiktigt såklart så att hon inte skulle slå i sitt huvud . Hon skrek till lite tyst innan hon också var under vattnet . När hon kom upp hade hon bara hämnd i blicken ..




Nellys perspektiv :
När jag äntligen gett honom lite hämnd , och han dubbelt på mig så bestämde vi oss för att han skulle skjutsa hem mig så att jag skulle hinna fixa mig iordning .
" Jag ringer när du ska komma ut sen , om en timme ungefär , okej ? " Frågade han när vi var framme vid mitt hus .
" Gör det . "
" Ses sen . "
" Puss . " Jag fick säga det istället för att göra det för jag såg en bit längre bort hur några papparazzis var redo med kameran .
" Puss . "
Jag gick ut och in i min port , leendes öppnade jag dörren och gick in .

Jag var tvungen att skynda mig lite så jag gick in i duschen direkt . Jag duschade snabbt även om jag gärna stått kvar där längre i det ljumma vattnet . När jag var klar så la jag en handuk i mitt hår och en runt kroppen . Jag gick in i sovrummet och valde ut en klänning som jag aldrig användt . Den var svart och tajt (den på bilden. ) Den fick duga . Detta skulle vara våran första dejt som var planerad eller vad man skulle säga så det kändes lite nervöst .
Jag tog hårfönen och fönade mitt långa hår , när det var torrt så tog jag fram plattången . Jag började med att platta det för att det var så lockigt . När det var platt så tog jag locktången och gjorde små skruvar , slarviga lockar annars .

Sedan sminkade jag mig lätt med mascara , jag hade fått ganska mycket färg idag så jag behövde ingenting annat . Jag kollade på klockan , femton minuter kvar . Jag borstade tänderna , sedan kollade jag mig i spegeln . Jag såg faktist helt okej ut , jag valde skor för att jag visste att det skulle ta långt tid . Det fick bli svarta pumps . Jag satt på mig dom redan nu , första gången jag skulle andvända dom .

Kanske med domhär skorna skulle jag bli lika lång som Justin , eftersom jag var så kort . Mobilen började vibbrera så jag tog upp den , det var Justin .
" Hej älskling . " Svarade han glatt .
" Hej . "
" Kom ut nu . "
" Okej . "
" Ses snart , puss . "
" Puss . "
Vi la på och jag sprang till dörren , låste och gick ut .

Jag stod där och väntade , snart dök Justins bil upp . Bara en sak var fel , det var inte han som körde .. Den stannade framför mig , jag antar att någon hade en likadan bil . Men när jag tittade tydligare såg jag Kennys ansikte . Jag log och öppnade dörren .
" Kenny ? "
" Hoppa in . " Skrattade han .
Jag steg in i bilen , satt på mig bältet . Jag tittade bak , det var bara vi i bilen .
" Ehm , vart är Justin ? "
" Vi åker till han , jag skulle hämta dig . "
" Aha , okej . "

Vi åkte en stund , jag hade aldrig varit här förut fast jag bodde här . Husen slutade dyka upp vid sidorna och det vara bara en smal väg , lite träd på sidorna . Vi åkte på den vägen säkert tjugo minuter .
" Bara en snabb fråga , är vi framme snart ? "
" Nu . "
Han körde in på en liten parkering . Nu kunde man se lite strand bakom träden .
" Bara gå framåt , du kommer se honom. "
" Okej , tack för skjutsen . "
Han log och jag hoppade ut igen . Det var lite mörkt , men man kunde se en liten stenstig mot stranden , jag började gå på den . Snart dök stranden och vattnet upp framför mina ögon . Men jag visste inte helt säkert om jag gått rätt för det var helt tomt här .

Jag tittade bakåt , kenny hade redan åkt . Det skulle snart vara solnedgång , hoppas jag skulle hitta Justin innan det . Men jag hann inte tänka länge innan två armar omfamnade mig bakifrån . Hans doft meddelade direkt vem det var .
" Hej snygging . " Viskade han i mitt öra .
Mitt hjärta slog hårdare och snabbare , bara att han rörde mig fick mig att nästan sluta andas .
" Jag trodde jag hade tappat bort mig . " Rodnade jag .
" Jag hade koll på dig hela tiden . "
Nu tog han mina händer i sina och vände mig om , våra ansikten vara bara några centimeter från varandra .

" Du är verkligen fin , visste du det ? "
" Du med . "
Han hade på sig en svart t-shirt och jeans . Hans hår var lite mer ruffsigt än vanligt , men då blev han bara ännu snyggare .
" Kom . " Sa han och bet sig i läppen .
Han drog med mig till vattnet , men nu kunde jag urskilja ett bord på strandkanten . Det var så vackert att jag bara ville gråta , röda rosor och ljus . Bordet var inte alls högt , men det var två kussar på plankorna som bordet stod på som vi skulle sitta på . Det var fina tallrikar med mat på , jag kände mig alldeles tårögd .

" Vad vackert Justin , du får mig att gråta . " Viskade jag .
Han höll fortfarande mina händer och gick bakom mig .
" Dethär är ingenting . "
" Jo , dethär är det finaste någon någonsin gjort till mig . "
" Du är det finaste som någonsin hänt mig , därför ska jag behandla dig som min prinsessa . "
" Tack Justin . "
Jag kände hur han log bakom mig men han svarade inte , vi gick till bordet och han ledde mig till ena sidan . Det var bara vi här .

Jag satte mig ner på ena kudden och han på andra , nu höll han bara min ena hand över bordet .
" Gillar du Sushi ? " Frågade han och smålog .
Jag tittade ner på tallriken , där fanns en hel del sushi .
" Ja , nästan min favoritmat . "
" Bra . "
Han släppte min hand för att ta upp pinnarna , han tog prydligt dom i händerna och tog en mellan pinnarna .

" Smaklig måltid . "
Vi skrattade lite .
" Tack . "
Jag tog också en bit och doppade den i en sås , jag la den i munnen och tuggade .
" Berätta någonting jag inte vet . " Log han innan han också åt .
" Min favoritlåt med dig är never say never därför att Jaden är så söt . " Skrattade jag .
" Aha , kul att veta att du tycker min bästavän är söt . " Skrattade han .
" Din tur . "
" Mitt lyckotal är 23 . "

" Varför just 23 ? "
" Det var datumet när jag träffade dig . "
Jag rodnade , han var så otroligt perfekt !
" Gillade du mitt glassparty ? "
" Ja , det bästa partyt jag någonsin varit på . "
" Det bästa med allt var nog din min när jag stoppade glassen i ditt ansikte . "
" Jag har fortfarande inte gett tillräckligt med hämnd . "
" Tycker du inte ? " Skrattade jag .

Vi forsatte prata massor , när vi pratade var det så lätt . Jag behövde inte oroa mig för att säga någonting fel , för han ville verkligen höra allting om mitt liv . Och för en gångs skull blev det aldrig någon pinsam tystnad , han fick mig skratta hela tiden .

När vi var klara reste han sig upp och gick över till min sida . Han tog min hand och drog upp mig , tyst musik började spelas från någonstans . Jag lät mig dras upp och jag kollade ivrigt överallt , jag hittade inga högtalare . Han skrattade åt mitt ansiktsuttryck .

Jag kände inte igen låten men det var lugn och vi ställde oss tätt intill varandra . Vi började gunga från sida till sida , jag lutade huvudet mot hans bröst . Han la armarna rut min midja och jag höll mina runt hans . Allting annat försvann runt oss , det var bara han och jag , här och nu .

Låten tystnade och ännu en till låt började spelas .
" Nelly ? "
" Ja? "
Jag tittade upp och la armarna runt hans nacke istället , tittade in i hans perfekta ögon .
" Jag älskar dig . "
Jag kände hur mitt hjärta stannade , startades om . Han sa den perfekta meningen , tolv bokstäver som skulle få mig att må bättre när jag mådde dåligt . Varje gång jag saknade honom , skulle dessa ord rädda mig .
" Jag älskar dig också . " Fick jag fram tillslut .
Han ansikte lyste upp i ett leende och hans läppar fann mina , vi stod där och kysstes . Jag kände hur solnedgångens sista strålar värmde oss .

Kan det vara sant ? Kan man leva i en film ? För just nu kändes det så , alla mina bekymmer rann precis ner i vattnet tillsammans med sanden . Jag älskade honom , han älskade mig , vad mer fattades ? När våra läppar släppte varandra lutade jag igen mitt huvud mot hans bröstkorg , musiken tystnade och nu kom en låt jag kände igen .

Never say never började spelas , jag skrattade och tog hans händer . Han skrattade , jag började sakta röra mig i en annan takt som passade musiken . När första versen började bet jag mig i läppen och släppte hans händer så jag kunde dansa streetdance som jag gått på förut .

Han log och jag stannade , han började dansa istället. Jag skrattade , vi båda sjöng med . Jag kastade bort mina skor , doppade fötterna i vattnet . Jag sparkade lite vatten på honom .
" Nelly , tror du måste springa nu . " Skrattade han när vattnet träffade honom .
Jag skrattade ännu mer och började springa längs stranden .
" Never say never . " Sjöng jag medans jag rusade .
" I will never say never . " Han var ikapp mig och bärde mig bakifrån .
Vi skrattade och han kysste mig mjukt på kinden .
" Jag behövde visst inte springa . " Log jag .
" Kanske inte . "

Jag såg ett perfekt träd en bit bort .
" Kom vi klättrar . " Log jag när han tog ner mig igen , vi sprang tillsammans till trädet . Jag klättrade upp och Justin kom efter . Vi satt där , mitt emot varandra . Återigen så fann hans läppar mina , just nu var allting precis som en saga ..


 Gillade ni dejten ? Alla kommenterar , och nästa kommer när ni kommenterat ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jäkla bra :DDDDDDDDDDDDDDDDDd , nu när jag kommenterat så kan nästa komma :DD (L)

2011-01-29 @ 17:54:54
Postat av: zandra

jättebra! :D

2011-01-29 @ 19:18:28
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0