Dina andetag är min musik - chapter 30

" Kom , vi går ut . Har du en bikini med dig ? "
" Jag har en här under . "
" Bra , kom så badar vi . "
Vi gick ut till den enorma gården och klädde av oss , sedan hoppade vi in i poolen ..



Vi snackade om allt möjligt samtidigt som vi dök ner till botten och massa saker . Det kändes skönt och behövligt att ta igen tid med henne . Och hennes pool var varm , passade till det varma vädret . När vi var klara så la vi oss på solstolar vid sidan och solade . Det brändes på kroppen , det gjorde inte ont bara otroligt skönt .
" Så , jag har en överraskning till dig . " Skrattade Carrie .
" Visa mig . "
Hon gick in och jag forsatte ligga där , jag hade nog redan fått ränder .

Efter en stund kom hon ut och hade fyra små paket .
" Fyra stycken ? " Skrattade jag .
" Du fattar sen . "
Paketen var söta med rött papper och vitt snöre . Jag satte mig upp och hon la dom i mitt knä . Jag drog försiktigt upp snöret på det första i mitt knä .
" Du måste öppna dom i den ordning dom ligger där . "
" Okej . "
Jag rev försiktigt av pappret och där låg en bok .
" En bok ? "
Hon visste att jag inte var ett stort fan av böcker . 
" Förlåt , men jag kunde inte låta dig vara utan att läsa twilight . " 
Jag suckade , den om vampyrer , jippie . Jag älskade verkligen sagor .. Jag tittade på henne allvarligt och försökte låta bli att skratta . 
" Bara läs dom ! " Skrattade hon . 
" Okej , jag ska föörsöka . " Log jag och la boken på bordet mellan oss . 
Jag öppnade dom andra paketen och det var resten av böckerna . 

Vi solade och badade hela dan , när det började mörkna så ville hennes föräldrar skjutsa mig hem , jag kunde inte protestera , bussen i en halvtimme lockade inte . 

Dom skjutsade hem mig och jag tackade för skjutsen , sedan gick jag hem och la mig i sängen . Nu när jag väl låg här i sängen så var jag inte ett dugg trött . Jag kunde lika väl prova läsa boken . Jag tog upp den första boken ' Om jag kunde drömma ' . Omslaget var iallafall fint . Jag började läsa , okej den var inte dålig . Jag forsatte och snart glömde jag bort min egna värld . 

Jag vet inte hur länge jag läst , men mina ögonlock var alldeles för tunga . Jag hade läst över halva boken , det var bara två centimeter tjockt kvar . Jag hade verkligen fastnat i boken , jag ville inte sluta läsa ! Jag sneglade på klockan , halv fyra på morgonen ! Wow , snacka om att glömma bort tiden . Jag stängde motvilligt boken och släckte lampan , det började ljusna ute . Snart somnade jag . 

Mobilen vibbrerade gång på gång , kunde inte dom ge upp ?! Jag tröttnade tillslut och svarade . 
" Hallå ? " Mumlade jag irriterat och sömnigt . 
" Nelly ? Sover du ? " 
Justins röst fick mig att bli lite mindre irriterad . 
" Ja , hurså ? " 
" Vi skulle ses och klockan är halv tre. " 
" Va ? " 
Jag tittade på klockan , det var sant . 
" Kan jag komma till dig nu ? " 
" Eh , gör det , när är du här ? " Frågade jag samtidigt som jag rusade från sängen och in på toaletten . 
I spegelbilden såg jag någon som inte liknade mig . Tjejens hår var alldeles för tovigt ,  dom mörka ringarna runt ögonen avslöjade min boknatt . 
" Tjugo minuter ungefär . " 
" Okej , ses då . " Sa jag snabbt och la på . 
Jag började med att sätta upp mitt hår , sedan tog jag snabbt en  concealer och försökte täcka ringarna så gott jag kunde . Det såg fortfarande naturligt ut och jag gick in i sovrummet för att ta ett par byxor till mitt linne . Nu såg jag nyvaken ut , han skulle nog inte bry sig . Jag gick in till köket och tog en macka , efter halva blev jag mätt och kastade resten .

Jag hann borsta håret , borsta tänderna , byta kläder , sminka mig , platta håret , städa lite hemma . Sedan ringde det på dörren och jag rusade dit för att öppna . Där bakom stod han , jag gav honom en snabb kram innan han gick in . Men hans ansikte var inte sådär lungt som det brukade vara . Hans ansikte var oroat , chockat och han såg rädd ut . Jag fick en dålig känsla i magen .
" Justin ? " Frågade jag efter en stund tystnad .
" Vi måste åka , nu . " Sa han och jag tog på mig närmaste skor .
" Vad har hänt ? "
" Mamma ... Har råkat ut för en olycka . "



KOMMENTERA ! :DD
Förresten , gillar ni designen ? Alla kommenterar , och ni får gärna ge förslag hur storyn ska forsätta :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

AASSBRA :D , asnice design :DD

2011-01-28 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0