Dina andetag är min musik - chapter 31

" Justin ? " Frågade jag efter en stund tystnad .
" Vi måste åka , nu . " Sa han och jag tog på mig närmaste skor .
" Vad har hänt ? "
" Mamma ... Har råkat ut för en olycka . "



Jag fick inte ut några ord , luften pressades ur mig som någon slog mig i magen .
" Va-vad menar du ? Vad har hänt ? Är hon oskadd ? " Fick jag fram till slut .
Han svalde hårt .
" Hon är oskadd , hon krockade med en bil och .. " Han avslutade inte meningen .
Jag kramade om honom , han andades oregelbundet mot min axel . Det verkade som han var lite i chock eller på något sett lättad .
" Tack . " Sa jag och släppte honom .
 " För vad ? " Frågade han förvånat .
" För att du finns , och att du känner att du kan prata med mig . "
" Tack , för att du finns och att jag kan prata med dig . "
Jag log och tog ett hårt tag om hans midja , vi steg ut och jag låste dörren .

När vi kom ut släppte jag hans midja bara för att slippa allt tidningsskvaller , jag orkade verkligen inte med det och jag tvekade på att Justin skulle göra det heller . Han såg inte ut att ha sovit , all hans tidigare glada humör var som bortblåst . Vi gick till hans bil , och Kenny följde efter oss som alltid . Vi åkte och kom fram hem till dom . Trots att vi var där nu för Patties skull så kom jag på , detta var första gången i hans riktiga hus .

Vi gick in under tystnad och så fort vi klev innanför dörren så flätade Justin våra händer , vi tog av oss skorna och gick in . Jag tittade nyfiket omkring , det påminde lite om Carries nya hus men detta var så mycket snyggare och större . Vi gick in till ett sovrum och där låg hon . Fina Pattie , min extramamma . Det kändes verkligen som min riktiga eftersom jag knappt pratade med min mamma . Vi hade aldrig haft någon bra kontakt , det kändes värdelöst och när jag tänkte på det krampade det lite i magen .

Hon sov , hennes tunga andetag försäkrade det . Justin kollade på henne , hon såg ganska sliten ut . Hon hade bara ett litet sår i ansiktet , bara det såret fick mitt hjärta att slå hårdare .
" Vi går upp medans hon sover . " mumlade Justin och ledde mig upp .
Vi gick in till hans rum , och wooooow hur snyggt det var . Det var inrett i alla nyaste möbler och saker och själva färgen var nog mest vit . Varför skulle alla ha så snygga hus nuförtiden ?

" Snyggt rum .  " Sa jag och försökte pigga upp honom lite .
" Tack , vänta jag ska bara hämta en sak till dig . "
Han gick till andra delen av rummet och öppnade en dörr , bakom dörren fanns MILJONER skor . Mina ögon måste ha blivit som golfbollar och jag sprang utan att andas fram till skorna . Förbi Justin och började skutta som ett litet barn . Jag älskade skor , älskade verkade inte ens tillräckligt . Jag måste ha sett ut som ett barn som träffade honom eller något . Jag kände hur glädjetårar rann nedför kinderna .
" Nelly? " Skrattade Justin .
Jag kunde inte ens tänka på att Justin skrattade , så glad var jag över skor . Dom fanns i alla färger och modeller . Det var inte ens bara en hylla , det var flera av den hyllan jag precis sett !

" Åh , tacktacktacktack Justin för att du visade mig din skosamling . " Fick jag fram mellan snyftningarna .
Han kom fram till mig och la armarna runt min midja bakifrån .
" Det var inte min överraskning , men kul att du gillar dom . " Log han .
" Älskar ! "
" Vill du ha ett par ? " Viskade han mot min hals .
Nu började jag tänka på honom , hans läppar snuddade min hals . En rysning for igenom mig .
" Mm . " Kunde jag bara säga .
Dom forsatte med att kyssa min hals lite försiktigt , jag andades högt . Mitt hjärta slog hårt och änny hårdare . Han hade aldrig gjort såhär förut , bara mina läppar .
" Vill du välja ? " Viskade han .
Jag hade verkligen tappat talförmågan , han visste att han gjorde mig såhär !

" Ja , ska jag göra det nu ? "
" Snart . " Log han och kysste min hals yttligare en gång .
Även om vi pratat ganska mycket , eller mycket så hade jag nog aldrig berättat att jag var en oskuld , undra om han var det  . Det kändes bara bättre att vänta till någon speciell .

Hans händer började smeka min midja försiktigt , jag lutade tillbaka huvudet .
" Nelly ? " Viskade han .
" Mm . " Var allt jag fick fram .
" Får jag bjuda dig på middag ikväll ? "
" Självklart . " Sa jag glatt .
Han slutade kyssa min hals men höll kvar sina händer på min midja .
" Välj skor , men dom kommer inte passa på dig vetdu . "
" Det gör inget . " Skrattade jag .

Jag sprang till skorna och drog med handen över en rad , det kändes som att röra molnen på himlen . Justin måste verkligen tyckt jag såg supertöntig ut men jag var bara tvungen försäkra mig om att dom fanns där på riktigt . Jag tittade på flera stycken , men ett par var verkligen kärlek på första ögonkastet . Jag tog dom i handen , dom var lila och supersnygga . Dom var aldrig använda , det syntes . Han log över mitt val .
" Ska jag skriva en autograf på skorna ? "
Jag nickade ivrigt , det skulle vara den mest värdefulla saken jag någonsin hade , förutom Justin såklart .
Han skrev snabbt sin autograf med en penna han tydligen hade i fickan . Det stod nu snyggt ' Justin Bieber ' Och ett litet hjärta . Jag kramade om honom snabbt och la skorna sedan på hans säng .
" När ska vi äta middag ? "
" Senare , men jag måste ringa Kenny snabbt . Skulle du kunna underhålla dig själv ett par minuter ? "
" Får jag kolla runt i ditt rum ? " Frågade jag .
" Absolut , rota så mycket du vill . "
" Tack . "
Han log och gick ut , jag började med att känna att skorna var verkliga en gång till ..



Kommentera för mer :))
Dejten kommer bli spännande , längtar efter att få publicera den ;D




Kommentarer
Postat av: Rebecka

så jäkla bra :D

2011-01-29 @ 14:11:36

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0