Dina andetag är min musik - chapter 16

" Det skulle inte funkat , det vet du . " Mumlade jag aningen ledsen .
" Jag skulle ha fått det att funka , och det kan jag fortfarande . "
Jag såg in i hans ögon , nej , jag håller på att falla för Justin .



Jag skulle bara såra mig själv om jag gillade honom , vi såg hans hus en bit bort .
" Justin .. Jag vet inte vad jag ska säga . " Sa jag tillslut .
" Säg bara att allting kommer bli bra . "
" Det blir bra , jag vet det . " Sa jag självsäkert .
Vi var nu redan vid hans hus så vi steg in , denna gång var det helt släckt . Hans mamma sov nog . Dom hade ett hus här också även fast han bodde i Atlanta . Detta hus var stort och snyggt .
" Vi går upp . " Mimade Justin .
Jag nickade och tog av mig skorna , sedan smög vi upp till hans rum . Jag kom på nu att jag faktist aldrig sett det tidigare , jag log lite hur det var inrett med coola möbler .
" Snyggt . " Sa jag och snurrade runt ett varv för att se .
" Tack , vill du sova nu ? "
" Nepp , är inte trött . " Log jag men slängde mig ändå i sängen .
Jag log kvar där medans Justin satte sig framför datorn , desto tystare Justin var , desto mer trött blev jag . Mina ögonlock blev tyngre och tyngre , jag blundade och slumrade till .
" Va ? " Skrek Justin tyst .
Jag vaknade till och tittade mig omkring .
" Somnade jag ? " Frågade jag och gäspade .
" Va ? Sover du , förlåt . "
" Nej , det gör inget , vad gör du ? " Undrade jag och satte mig upp vid säng kanten så jag kunde se vad han gjorde .
" Nej ingenting . " Mumlade han och tryckte bort sidan .
" Justin ? "
" Ja ? " Frågade han irriterat .
" Vi är ju vänner . "
" Okej , jag såg bara att en tjej dejtat en annan kille . Och jag och dendär tjejen dejtade för ett tag sen . "
" Den tjejen heter ? "
" Selena . "
" Åh . "
Jag tystnade och la mig ner i sängen igen , ett tag sen ? Han hade nog inte kommit över henne , då visste jag också hur han kände för mig . Jag gäspade igen .
" Vill du sova härinne och jag sover i  gästrummet ? "
" Nejnej , jag sover där , skulle du kunna visa vart det ligger ? " Frågade jag .
" Okej , kom . " Han reste sig upp och vi gick till gästrummet , det var ett sött litet rum .
Jag log när jag kom in och la mig på sängen . Jag hade på mig jeans och började knäppa upp dom för att jag skulle bara sova i min tröja . Då kom jag på att Justin fortfarande var härinne , jag vände mig om och skrattade . Han kollade chockat på mig .
" Tack Justin , godnatt . "
" Åh förlåt , godnatt . " Sa han och vände sig om .
Jag bet mig i läppen för att hålla mig för skratt . Han gick ut och jag drog av mina jeans , sedan la jag mig under täcket . Sedan somnade jag varmt , bara tänkades på Justin , jag kunde verkligen inte få honom ur mina tankar .

Justins perspektiv :
Åh , vad pinsamt . Jag hade bara stått och glott när hon börjat knäppa upp sina byxor , vad hade jag velat att hon skulle göra ? Jag suckade och gick tillbaka till rummet . Jag tog upp sidan igen med Selena och Channing Tatum , varför just dom två ? Det sårade mig faktist lite , men jag visste att jag var över henne , eller jag försökte iallafall . Jag stängde sidan och twittrade istället , jag älskade mina fans .
' Have to be grateful for what you have . '
Jag stängde av datorn och la mig i sängen , jag tänkte på Nelly . Hennes vackra ansikte , leende , personlighet . Jag mindes hur avundsjuk jag blivit tidigare när jag sett Nelly luta sitt huvud mot Ryans bröstkorg när dom legat i kinagungan . Men han sa att dom bara var vänner , jag var tvungen att tro honom . Och även om dom skulle gilla varandra , jag borde väl vara glad ? Det är ju ändå min bästa vän och min vän . Men sedan åkte ju Ryan iväg på en dejt med någon , som jag inte ens visste om . Varför kunde inte vi prata som förut längre ? Det kanske hade varit plötsligt , jag tänkte sedan på Chaz . Han såg också glad ut med Nelly , tänk om det skulle bli dom två då ? Tänk när jag åkte tillbaka till Atlanta och lämnade alla dom underbara människorna här igen, bli glad över vad du har . Jag hade en karriär , framtid och min dröm hade besannats . Alla underbara fans som stöttar mig i allt , utan dom skulle jag nog inte vara här . Undra egentligen varför jag var så speciell , tänk om dom en dag skulle upptäcka att jag var heltvanlig och bara skita i mig . Skulle jag gå tillbaka till dit jag var , aldrig bli nästa Michael Jackson ? Varör plågade jag mig själv med alla dessa tankar hela tiden . Jag suckade igen och slappnade av , somnade tungt .

Jag vaknade yttligare en morgon . Nu var det en dag kortare tills jag åkte , tills jag lämnade Nelly här . Jag låg kvar i sängen en stund , sedan reste jag mig upp och insåg först då att jag sovit med alla kläder . Jag skrattade lite för mig själv och valde sedan att gå till gästrummet . Jag knackade inte utan öppnade bara dörren , då ser jag hur hon precis lägger en tröja på sig . När hon ser mig vänder hon sig snabbt , men det var redan försent . Jag hade redan sett henne i bara BH , fan , nu hade jag verkligen klantat till de . Jag stängde snabbt dörren .
" Du kan komma nu . " Ropade hon efter en stund .
Jag kände hur det hettade till i mina kinder , hennes var också röda .
" Förlåt , det var verkligen inte meningen . " Försökte jag förklara mig .
" Det gör inget , du såg väl ändå inte ? " Sa hon och la upp sitt hår i en tofs .
" Ehmm .. " Vad skulle jag svara . " Typ . "
" Ååh , vad pinsamt . " Sa hon och begravde sitt ansikte i händerna .
" Förlåt , förlåt mig ! "
" Det är lungt . " Sa hon och skrattade lite .
" Hoppas verkligen det , jag trodde du sov . "
Dethär var andra gången nu .
" Bara att du knackar nästa gång . "
" Absolut . " Sa jag och nickade .
" Men jag måste hem nu , Bella undrar vart jag är . " Sa hon och bäddade snabbt sängen .
" Du behöver inte bädda . " Hon var redan klar . " Men jag skjutsar dig . "
" Tack . " Log hon och kom mot mig .
Helt plötsligt så kramade hon mig , jag blev alldeles varm .
" Tack , för allting . " Viskade hon och släppte .
" Ehm , varsågod . " Sa jag och log .
Vi gick sedan tillsammans ner , mamma var inte hemma igen , undra vart hon höll hus hela tiden . Vi gick ut direkt och jag såg hur Nelly tog upp sin mobil , hon fick nog ett sms . Hon läste det en gång , sedan såg hon förvirrad ut .
" Fan, fan , fan . " Sa hon sedan och slog handen i väggen .



Ångrade mig , ville ha små istället , kommentera vad ni tror har hänt :)




Kommentarer
Postat av: Rebecka

du e så jäkla duktig på o skriva :DD

2011-01-21 @ 19:42:09

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0