Dina andetag är min musik - chapter 11

Jag tog nycklarna och satte på mig skorna , jag skyndade mig ut . Vänner brukade ju umgås , ändå var jag lika nervös som när jag mött honom första gången ..




Jag kom ut och såg han stå med sin bil parkerad utanför , han stod utanför och väntade . Det var tomt på gatan här , annars skulle han nog vara omringad med tjejer . Han var så snygg , han log ett leende som fick mig nästan att ramla . Jag gick med osäkra steg emot han och log lite tillbaka . ´Han fick mig att glömma alla mina problem , med han var det som att sväva i himlen . Men nej , bara vänner . När jag kom fram till han kramade jag om honom löst och sedan satte vi oss båda i bilen .
" Trodde aldrig du ville ringa . " Skrattade han .
Jag tittade på honom .
" Vi är väl vänner ? " Frågade jag , osäker igen .
" Ja , men trodde du hellre ville vara med Ryan . " Sa han lite sorgset , som tanken sårade honom .
" Ryan är .. Ryan . Det är inte någon man går på bio med . " Skrattade jag . " Plus jag vill ju att det ska vara likadant för oss som det är med mig och Ryan . " Log jag .
Han ansikte lyste upp i ett leende , underbart leende .
" Det vill jag med . "
" Bra , så vilken film blir det ? "
" Vad sägs om en förhansvisning av Never say Never ? " Log han .
" Vilken film är det ? " Undrade jag och mumlade tyst på låten på radion , teenage dream .
" Min film . " Han kollade konstigt på mig .
Jag började skratta för fullt , han gjorde det också men han höll ändå ögonen på vägen .
" Förlåt , jag är ju inte ditt fan om du kommer ihåg . " Skrattade jag .
" Jag förstod nästan det . " Skrattade han också .
" My heart stops stop when you looke at me . " Sjöng jag med .
" Du är bra på att sjunga , om du kommer ihåg Pray ? " Skrattade han .
" Ja , bättre än dig tror jag . "
" Det tror jag inte . "
" Jo , men när du säger förhansvisning , kommer jag vara en av dom första som ser den ? " Log jag .
Han tittade på mitt leende länge .
" Ja . " Erkände han .
" Åhh , du är bäst ! " Log jag .
" Jag vet . " Han blinkade med ena ögat .
" Vill du höra en skämt ? " Frågade han glatt .
" Jag äääälskar skämt ! " Sa jag och drog ut på älskar .
" Vet du hur man dränker en blondin ? "
" Säg . "
" Man sätter en spegel i botten av poolen . "
( Ta inte illa upp blondiner men det var det när enda skämtet jag hört Justin säga , eller som jag kommer ihåg! )
Jag började skratta , ganska länge också . När jag äntligen kunde prata igen så tittade jag på Justin .
" Den var bra . "
" Jag märkte det . " Flinade han .
" Förlåt , jag älskar att skratta . "
" Tur att jag gillar att då dig att skratta då . "
" Ja , det var ju bra . "
    Vi småpratade enda till vi kom till stället där vi skulle se filmen , det var tydligen ingen biosalong . Vi gick ut , då såg jag ganska många papparazzis komma emot oss , fan . Jag gick iväg snabbare och han kollade konstigt på mig , sedan såg han dom också . Han såg chockad ut , men han ville tydligen synas med mig . Han sprang ikapp mig , ställde sig tätt intill mig . 
" Du behöver inte gömma dig . " Log han .
Jag hade vart rädd att han skulle skämmas , jag var ju inte Selena Gomez direkt .
" Tack . " Sa jag och log lite .
Sedan forsatte vi in i den vita byggnaden . Kamerorna attackerade oss kändes det som , det måste ha vart femtio blixtrar . Massa ställde frågor men det fick bara Justin att gå snabbare , sedan kom vi in och Kenny som gick bakom oss , jag såg inte han men han låste dörren . Justin hälsade på massa människor och jag sa ett osäkert hej till alla . Han ledde mig in i ett litet mysigt rum med två soffor , en tv och ett bord med massor av chips och godis . Det var släckt och endast upplyst med ljus . Det var så .. romantiskt .
" Vad mysigt . " Sa jag chockat .
" Dethär är väl ändå inget . " Sa han och skrattade åt mig .
" Jo , ingen har någonsin gjort såhär till mig . " Sa jag och kände mig alldeles tårögd .
Han var så otroligt snäll , omtänksam och romantisk , hur skulle jag klara av att bara vara hans vän ?
" Någon måste vara den första . "
Vi gick in och jag slängde mig snabbt i den ena soffan , den som var störst .
" Ha , jag tog den största soffan ! " Skrattade jag .
Jag försökte göra hela saken lite mer oromantisk .
" Oj , vad sårad jag blir . " Skrattade han .
Han slängde sig i den andra soffan och vi kollade på varandra en stund innan filmen satts igång på den enorma teven . Jag tittade fanciserat på skärmen , jag kände att han log mot mig då och då . Ett tag grät jag tillochmed , om tårar räknades som att gråta . När den var slut så vände jag mig mot honom .
" Det var superbra Justin , jag fattar inte att du har en film . "
" Tack , men jag har inte direkt gjort den . "
" Det spelar ingen roll . När ska den ha premiär ? "
" Om två månader . "
" Wow , tror jag ska se den då också . " Sa jag och log .
Han log tillbaka .
" Jag kan ge dig en kopia om du vill . "
" Tack Justin , men det behövs inte . "
" Säker ? "
" Japp . "
" Okejdå , vad vill du göra nu ? "
" Jag vet inte , jag vill inte bli attackerad av papparazzis . " Sa jag och vred lite på munnen .
" Ja , jag vet , dom är jobbiga . " Suckade han .
" Mm . "
" Men vi stannar i denhär byggnaden . " Sa han och log igen .
" Okej , let's go , chapchap . " Sa jag och reste mig upp .
Han gjorde det också , jag tog den sista chipsbiten jag hade i handen och kastade den på honom , medans jag sträckte på mig .
" Nu ska du få hämnd . " Sa han och hånlog .
Jag började skratta och springa , ut ur rummet genom en korridor . Ut från ett rum kommer plötsligt någon som jag kände igen alltför väl . Jag stannade upp , tog andan och började få tårar . Justin stannade bakom mig .
" Varför stannar du ? " Ropade han men så såg han också .
Jag kände mig illamående igen , varför stannade jag inte bara i sängen ?



Tack för alla gulliga kommentarer , ni får mig att vela skriva mer och mer :) Kommentera nu ännu mer ! :D



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ååååååh vad jag älskar novellen!! Vill bara läsa meeeeeeeeer!!;). Kram<3

2011-01-19 @ 18:55:40
URL: http://www.childnrone.blogspot.com
Postat av: Rebecka

åhh älskqr den här med :D

2011-01-20 @ 07:10:40

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0