Dina andetag är min musik - chapter 21

Jag sluter ögonen och lägger mina armar runt hans nacke , fan vad jag saknat honom . Plötsligt var jag inte vilse längre , han fångade mig och la mig på rätt spår igen ..



Justins perspektiv :

Hon höll om mig hårdare , varför var hon ledsen ? Hon borde väl inte ens vara hemma , hon skulle väl sjunga ? Jag hade sagt till Ryan att hon skulle sjunga , han skulle ju försöka få henne att göra det , han sa att han lyckades också . Hennes läppar mot mina , våra kroppar mot varandra , kunde det bli bättre ? Efter en stund så avslutade vi kyssen , men hon höll kvar sina armar runt mina nacke hon hon lutade huvudet mot min axel . Jag var nästan hundra procent säker på att jag sett en tår , men jag orkade inte ta upp det nu . Ingen sa någonting och hon släppte mig och tog min hand istället , sedan ledde hon mig till soffan . Hon drog ner mig på soffan och vi låg nu brevid varandra . Hon låg på min bröstkorg och jag la mitt ansikte i hennes hår , jag andades in hennes underbara doft .
" Hur mår du ? " Frågade jag tillslut .
" Bra . " Viskade hon .
" Någonting är fel . " Sa jag och tog min hand för att vrida upp hennes huvud .
Hon tittade in i mina ögon , hennes var alldeles glittriga för att dom var fuktiga (hur säger man ?) . En ensam tår letade sig fram och jag torkade den med mitt pekfinger . Jag kysste henne snabbt och forsatte sedan titta in i hennes ögon .
" Berätta. "
" Jag vet inte vem jag är längre , jag känner inte mig själv . Jag fick inte fram ett ord på scenen , jag blev alldeles stum . " Viskade hon och kollade bort .
Jag la armarna runt henne .
" Jag vet vem du är , du är någon som får mig att må bra . Jag vet att du kommer att klara dig , du kommer hitta dig själv . Du kan sjunga för alla en annan gång , det gör inget . " Tröstade jag henne .
Jag kände hur hon nickade och sedan slöt hon ögonen hårt , det var tyst och ingen sa någonting . Jag kände hur greppet om mig blev lösare , hon somnade . Jag tittade på henne en stund , sedan somnade jag också .

Någon ruskade om mig sakta , jag öppnade ögonen och såg hur Ryan flinade mot mig . Jag log snabbt och kollade mig runt , Nelly låg och sov på mig och vi låg i mitt vardagsrum , vi hade visst somnat . Sakta drog jag mig ur sängen så inte Nelly skulle vakna , hon reagerade inte utan forsatte sova . Jag reste mig och vände mig mot Ryan , jag kramade om honom lite , på ett killigt sätt . Sedan gick vi in till köket och satte oss mitt emot varandra på stolarna .
" Så hon kom hit . " Sa Ryan tyst .
" Mm , hon visste nog inte att jag skulle vara där . "
" Nej , kanske inte . Berättade hon ? "
Jag nickade .
" Och hur hamnade hon på ditt bröst ? " Frågade han och hånlog .
" Haha Ryan . " Sa jag sarkastiskt och flinade brett .
" Jag hörde även om eran lilla kyss . " Han log inte längre .
" Äntligen . " Sa jag och log .
" Justin ... " Tvekade han .
Jag kollade på honom .
" Jag gillar henne också . " Mitt leende försvann också ...



En kort är väl bättre än ingenting ? Kommentera :D


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jättebra :D

2011-01-24 @ 14:58:00
Postat av: Zandra

Mera!

Jättebra ! :D

2011-01-24 @ 16:26:36
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0