Dina andetag är min musik - chapter 51

" Dethär känns som lite deja vu . " Skrattade jag .
" Av vad ? "
" Vet inte . " Klart jag visste , oss , våran förra dejt .
Han började köra i tystnad och sedan när vi kört en bit fattade jag .
" Åh Justin , du är bäst ! " Sa jag med tårar i ögonen ...



Jag vet inte om jag hade hört om det , men konsertarenan var lika stor som ... nej det gick inte att beskriva .
" Gillar du det ? "
" Men menar du att du ska ha en konsert ? " Fick jag fram .
Vi kom allt närmre , det var nästan som jag hörde skriken enda hit .
" Ja , ville överraska dig . "
" Aha , jag älskar det Justin , men jag har inga biljetter . "
" Jodå , du har VIP och backstage biljetter såklart . "
" Skämtar du ? " Jag gapade med öppen mun .
" Nepp , det börjar om en timme så jag måste byta kläder och sånt men Jasmine kommer vara där . "
" Och vem är det ? " Jag kunde inte minnas att vi hade snackat om henne , bara att jag sett henne .
" En vän bara , och Jessica också . "
" Jessica vem ? "
" Jarell . " Log han .
" Så du är omringad av tjejer hela tiden ? " Skrattade jag .
" Japp , men jag har min favorite girl också . "
" Vem är det då ? " Log jag och skrattade lågt .
" Gissa . "
Jag visste inte hur det var mellan mig och Justin just nu , jag ville att det skulle vara mer än det var men samtidigt inte . Jag visste att det skulle leda till att jag blev sårad i slutet , och Ryan som jag älskade . Ryan och jag var nog bästa vänner precis som innan . Men när Justin hade vart borta så hade det hänt andra saker också .
" Jasmine ? "
" Fel , men vi är framme nu , skynda på , chapchap . " Han parkerade bilen snabbt och vi hoppade ut och gick in genom en bakväg . Kenny var oss i krokarna och följde efter honom precis som jag . Vi gick tills vi hamnade i ett liknade bakrum som jag vart förut i .  Han satte sig i en av stolarna och drack vatten ur en flaska .
" Dom kommer snart . " Sa han och forsatte dricka.
Precis då kom två tjejer , båda med mörkt vackert hår . Båda två var lika snygga och jag undrade om kanske Jessica var hans favorite girl . Jag hade ingen aning vem hon var , varför hon var här på konserten med hon och Jasmine verkade som att dom kände varandra riktigt bra . När dom kom in skrattade dom och sprang fram till Justin . Dom kramade om honom , jag stod kvar och kände mig extremt töntig .
" Hej , jag är Jessica , vem är du ? " Frågade hon den lite längre tjejen med en perfekt hy !
" Jag är Nelly . "
" Jag är Jasmine . " Sa den andra med mer lockigt hår .
" Hur känner du Justin eller har du VIP biljetter ? "
" Han är min kompis och .. " Jag stannade i menigen och tänkte låta det vara . Dom behövde väl inte veta att jag och han varit tillsammans .
" ex ? " Frågade Jasmine nyfiket .
" Mm . " Sa jag bara .
" Tjejer , jag måste byta om och sånt nu , vi syns sen . " Sa han till oss alla och kramade om oss en gång till . Mig sist och lite längre , han viskade i mitt öra .
" Vi syns fortare än du anar . " Han kysste min kind och jag rodnade . Han försvann ut ur rummet och båda två tittade på mig .
" Fortfarande lite kärlek ? " Sa Jessica glatt och hånfullt .
" Jag vet inte , kanske . " Skrattade jag . " Men hur känner ni varandra ? " Frågade jag dom båda sedan .
" Vi båda sjunger med Justin , eller i samma låt men det varierar mellan oss två . Sen var hon med i hans musikvideo och sedan blev vi vänner bara , you know . " Förklarade Jessica .
" Aha okej . "
" Vill du hitta på någonting med oss innan konserten  ? "
" Gärna . "
" Roligt . "

Vi gick ut ur rummet och började springa runt i korridorerna , enda tills vi höll på att dö av skratt och jag råkade springa in i en kille .
" Förlåt . " Mumlade jag och tittade in i hans ögon . Alldeles kristallblåa .
" Gör inget . "
Jag kollade på resten av honom , WOW ! Jag kunde knappt andas .
" Måste gå . " Fick jag fram och började springa fram till dom andra som stod och skrattade .
" Detdär skulle inte Justin gillat . " Log Jasmine .
"Vi är inte ens tillsammans , men ändå . "
Jag fick en känsla av att Jasmine gillade honom , men ignorerade det .
" Ey , jag ska in snart . Vi måste gå tillbaka , han börjar nu . " Sa Jessica fort och vi rusade tillbaka . Vi stod bakom scenen och hörde hur musiken började spelas . Man kunde se ganska bra härifrån , han gjorde sin show och alla skrek som galningar . När han sjungit ett par låtar så var det dags för overboard där Jessica skulle sjunga , hon gick in och när jag hörde hennes röst i mikrofonen så rös jag bara ! Det var så sjukt fint , vackert och obeskrivligt . När den låten var slut så kom hon fram till oss och vi hoppade runt av glädje .
" Vad bra du är ! " Skrek jag glatt .
" Tack . "
Då kom en kvinna i trettioårs-åldern fram till oss .
" Är du Nelly ? " Frågade hon och log lite .
" Ja ? "
" Kom med mig . "
" Va ? Vart ska vi ? "
" Du ska vara Justins one less lonely girl . "



like it or not ? Behöver din åsikt , denhär novellen känns tråkig , dags att börja på en ny snart ? KOMMENTERA ! ;)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

så jäkla bra ,, har inte kunnat kommentera på ett tag , har inte haft något internet :( ,, men jag tycker att du ska fortsätta på denna , den e skitbra !!! :DDDD

2011-02-10 @ 15:23:19

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0