Dina andetag är min musik - chapter 46

" Kan du lova mig en sak ? "
" Självklart älskling . "
" Lämna mig aldrig  . "
" Jag ska aldrig aldrig aldrig lämna dig . "
Jag log lite och kramade om honom, på något sett kändes det som om jag gillade Ryan lite mer än som en vän , han lovade ju trots allt att han skulle stanna ...



FRAMSPOLNING TILL NÄR HANS TURNE ÄR SLUT , JUSTINS PERSPEKTIV :
Jag slängde mig på min säng , det kändes som en annan livstid jag legat här sist . Jag skulle behöva sova nu , sedan skulle jag väl kanske få hälsa på någon . Någon kändes som henne , kanske dags nu efter flera månader . Ryan hade faktist inte meddelat mycket alls till mig , bara att hon mådde bra och sånt . Jag hann inte tänka mer , mina ögonlock blev allt tyngre och jag somnade .

När jag vaknade åt jag bara frukost , packade upp mina kläder . När jag var klar tog jag fram mobilen , letade efter rätt nummer . Det tog en stund innan jag kunde trycka på ring . Men snart hördes signalerna , hon svarade efter 3 signaler .
" Hallå ? "
" Hej , det är Justin . "
Hon tystnade .
" Hallå ? Är du kvar ? "
" Ehm ja , förlåt men det var länge sen . "
" Ja , jag vet . Men kan jag kanske komma över ? "  
Hon tänkte ganska länge , jag började undra om hon la på ?
" Visst . " Sa hon bara sedan .
" Nu ? "
" Gör det . "
" Är där snart . "
" Okej . "
" Hejdå . "
" Hejdå . "
Jag la på , äntligen , vad stelt samtal . Jag tog på mig skorna och gick ut till bilen . Jag orkade inte ta med Kenny även om jag visste att jag borde .

Jag parkerade bilen och sprang upp till henne , jag knackade på dörren . Hon kom och öppnade och jag stirrade på hela henne . Hon hade förändrats , blivit äldre , längre , snyggare . Mina ögon kude inte slita blicken från henne , hon var så mycket vackrare än jag mindes . Alla drömmar och önsketankar hade inte gjort hennes bild rättvis .
" Hej . " Mumlade hon .
" Hej . "
Jag undrade om jag borde krama henne , jag gjorde det . Hon besvarade kramen löst .
" Så , kom in . "
Jag nickade och gick in , jag tog av mig skorna och vi gick och satte oss i soffan .
" Jag har saknat dig . " Sa jag tillslut och försökte verkligen bryta denna jobbiga tystnad . Vi rörde inte ens varandra i den lilla soffan .
" Justin , snälla börja inte . " Bad hon och slöt ögonen .
" Jag tänker inte ljuga . "
" Jag har saknat dig också , men det går inte . "
" Vad går inte ? "
" Oss . "
Jag stelnade till .
" Varför ? "
" Bara därför . " Viskade hon och öppnade ögonen .
" Du har träffat någon annan . "
" Det spelar ingen roll . Du vet inte hur svårt det har varit för mig ! " Skrek hon plötsligt . Hon reste sig upp och slog ut med armarna samtidigt som hon pratade .
" Och för mig då ? Tror du att det har varit lätt ? "
" Ja , du har ju inte verkat speciellt sorgsen när du kysser varenda tjej du träffar ! "
" Nelly , du vet ingenting . " Väste jag .
" Nej , och jag vill inte ens veta . "
Tårar började rinna nedför hennes kind .
" Förlåt att jag kom och störde dig . "
Jag reste mig upp och tog på mig skorna , jag smällde igen dörren och sprang till bilen . Där slog jag mitt huvud i ratten och kunde känna hur en tår letade sig fram . Jag torkade den snabbt och startade bilen . Jag började köra hemåt , när jag kom hem la jag mig på sängen och tittade ljudlöst upp i taket .

Jag somnade någon gång men vaknade av att min mobil ringde . Jag svarade sömnigt .
" Aa ? " Gäspade jag .
" HUR MÅR HON ? " Skrek Ryan i luren .
" Va ? Vem ? "
" NELLY ? "
Han lät riktigt upprörd och verkade springa .
" Vad är det för fel med henne ? "
" Har du inte hört ? " Nu skrek han inte längre , men han lät fortfarande ledsen och orolig .
" Nej ? "
" Nelly har råkat ut för en olycka . "



Aha , jag fick inte fem kommentarer även om jag har så mycket fler läsare .. Men jag skrev iallafall en till , till dom som läser och hoppas ni forsätter göra det :)
Annars är min fantasi slut och jag funderar på att avsluta novellen också ..



Kommentarer
Postat av: Linnea

Neeeej, du får itne avsluta novellen!

Läste hela idag och FAN vad bra den är!

sluta alrdig skriva lova!

kommer gå in 24/7 lovar

2011-02-06 @ 17:34:40
URL: http://mybieberstory.blogg.se/
Postat av: Zandra

NEJ! sluta inte! snääälla sluta inte på den en (a)den är ju as bra!

2011-02-06 @ 18:33:41
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0