Dina andetag är min musik - chapter 40

Vi jagade runt varandra precis som alltid , larvade oss och skvätte vatten på varandra , tillslut så gick vi bara tysta längs stranden .
" Nelly , det finns en sak jag måste berätta för dig . " Sa Justin plötsligt och jag visste inte om jag skulle vara orolig eller glad ..


( Nej , Nelly är inte blond men bilderna får duga . Men annars hade hon sin frisyr typ sådär. )

Justins perspektiv :

Hon såg så rädd och orolig ut , jag skulle ju bara berätta om turnen .
" Justin säg det bara snabbt , jag klarar det . "
Jag började skratta .
" Vad skrattar du åt ? "
" Dig . "
" Va ? Varför ? "
" Du ser så rädd ut , som om jag ska berätta något sorligt . "
" Men det ska du ju ? "
" Jag ska berätta att du får följa med på turnen i några veckor inte hela men en stund . " log jag .
Först gapade hon , sedan rynkade hon pannan och tänkte efter sedan log hon med hela ansiktet och började skutta runt som ett litet barn .
" Snälla säg att du inte skämtar , då kommer vi inte behöva vara ifrån varandra så länge . " Skrek hon tyst .
Jag skrattade ännu mera och hon slängde sig runt min hals , och kramade mig hårt .

Efter en stund gick vi tillbaka till festen , vi såg Carrie och dom började snacka . Hon hade varit så ivrig när hon sett mig sist , nu gjorde hon ingenting . Dom snackade och ville bjuda oss på dricka men vi tackade nej , ingen av oss drack .

" Vill du gå hem ? " Frågade hon efter en stund .
" Det spelar ingen roll . "
" Jag trodde det skulle vara roligt här men det var det inte . " Skrattade hon .
" Jag ska göra det lite roligare . " Skrattade jag och tog tag i hennes midja och bärde upp henne . Hon började sprattla vilt och skrek . Jag sprang till vattnet och slängde in henne i vattnet , eller vi båda blev lika blöta med kläderna på .
" JUUUUUSTIN ! " Skrek hon surt men skrattade ändå .
Människorna runt oss kollade på oss som vi vore idioter men sedan skrek någon .
" VATTENKRIG !! "
Alla blev som hysteriska och sprang mot vattnet . Snart var vi inte ensamma utan stod och lekte i vattnet med femtio andra människor .

Det blev lite kallt och jag bestämde mig för att gå upp , men Nelly hade så roligt så jag gick bara utan att säga någonting . Min mobil låg i bilen så jag gick dit och hämtade den , jag tog även en torr tröja som låg där , jag bytte om och när jag tog av min tröja så dök Carrie upp från ingenstans .
" Hej . " Utbrast hon när hon såg mig .
Jag tog på mig min tröja snabbt för att hon kollade på min mage .
" Tja . "
" Vad gör du här ? "
Hennes ansikte var vackert , och hon var snygg men nu hade jag Nelly och så skulle det vara .
" Ingenting , jag orkade inte bada längre , du själv ? "
" Samma typ , jag gick och bytte kläder . "
Jag märkte först då att hon faktist bytt kläder .
" Så vill du ta någonting att äta ? " Frågade hon och jag stängde bildörren .
" Visst , finns det mat här ? "
" Självklart , kom . "
Vi började gå mot ett utav tälten .
" Förlåt för sist , jag kan bli lite galen vet du . " Skrattade hon .
" Jag är van . "
" Förstår det , borde inte du göra massa konserter nu ? "
" Jo , men jag har en paus kan man säga . "
" Okej , kan du inte sjunga nu då ? "
" Nej tack , jag är bara här för att ta det lungt . " Skrattade jag .
" Synd . "
Vi närmade oss ett utav tälten , där fanns det massa småmat . Jag tog en spett , eller vad det hette .

" Vart är Nelly ? " Frågade hon sedan och tog en tugga av hennes spett .
" Jag vet faktist inte . " Jag började kolla omkring , hon var inte i vattnet längre .
" Okej , men det gör inget , vi kan ha kul utan henne . " Log hon .
Då såg jag henne , gåendes med en kille längs stranden . Dom såg ut att ha riktigt kul , hon skrattade , avundsjukan tog över lite .
" Ja , det kan vi . "

Jag och Carrie stod och pratade en lång stund , hon var riktigt trevlig . Jag hade fortfarande inte sett Nelly , eller efter jag sett henne med dendär killen . Jag bestämde mig för att smsa henne . Men när jag tog upp min mobil så hade jag redan tre sms , alla från henne .
* Vart är du ? Puss . *
* Hallå ? *
* Bieber , du är väl inte sur ? *
Jag svarade snabbt , bestämde mig för att glömma killen .
* Såklart inte , jag pratar med Carrie . *
Det var ganska länge sen hon hade skickat meddelandet . Hon svarade inte på fem minuter , jag bestämde mig för att leta efter henne .
" Jag ska leta efter Nelly , kan vi ses senare ? " Sa jag till Carrie .
Hon nickade . " Visst , kom hit sen . "
Jag nickade också och började leta runt i folkmassorna , hon fanns inte någonstans . Jag gick till stranden där vi pratat tidigare och såg då att hon satt på sanden . Jag sprang fram till henne och satte mig bakom henne .
" Varför sitter du här för ensam ? "
" Du verkar ha riktigt kul med Carrie så jag bestämde mig för att låta er vara . "
Hon verkade lite ledsen , jag höll om henne hårt men hon satt bara där och stirrade rakt fram .
" Vi pratade bara . "
" Jag såg hur hon tittade på dig och du sa ingenting när hon flirtade med dig . "
" Hon flirtade inte . "
" Ljug inte . "
" Du vet att jag bara älskar dig . "
Hon svarade inte .
" Nelly , kom så går vi tillbaka . "
" Bråttom till Carrie ? "
" Nej , förresten så pratade du med en kille också . "
Hon fnös . " Min gamla vän Dylan , ja det gjorde jag i typ två minuter . Han har en flickvän och dom har förlovat sig , tror du att jag skulle göra så mot dig ? "
Jag skämdes lite , vad hade jag gjort nu då .
" Förlåt , jag trodde .. "
" Du trodde vad ? Att jag skulle vara otrogen ? "
" Förlåt , men du verkar ju inte ha största förtroendet på mig heller . "
" Min bästa kompis flörtar med dig , du godkänner det och forsätter att vara med henne istället för mig . Vad ska jag tro ? "
" Vad skulle jag tro ? "
" Vet du , jag orkar inte ha denhär diskussionen med dig . " Hon reste sig upp och började gå , jag sprang efter .

" Nelly snälla . " Jag ställde mig framför henne och la mina händer på hennes axlar så att hon stannade .
" Lita på mig , jag älskar dig och ingen annan . "
" Lova ?  "
" Jag lovar . " Våra läppar möttes kort .
" Allting bra ? "
" Ja . "
Vi tog varandras händer och gick tillbaka mot scenen , vi ställde oss någonstans och då dök Carrie upp , perfekt . Nellys min blev ännu mer irriterad och hennes hand blev hårdare i min .
" Nelly , jag saknade dig nyss . "
" Ja , det gjorde du säkert . " Mumlade hon .
" Och Justin är ju bara för underbar . " Hon tittade på mig med ett leende .
Jag log bara .
" Jag måste säga en sak till Helene bara snabbt , vänta ni här . " Sa Nelly plötsligt och tittade på Helene som hon letat efter henne länge .
" Visst . "
" Jag litar på dig . " Viskade hon tyst så att bara jag skulle höra och jag nickade , vi kysstes kort och Carrie vände bort huvudet .
" Right back ! " Hon skuttade iväg och Carries leende blev bara ännu större .

Nellys perspektiv :
Jag sprang iväg till Helene , vart hade hon hållit hus ?! Det kändes inte så jätte roligt att lämna Justin och Carrie ensamma , igen men jag litade på honom och jag hoppas att han förstår det . Jag tog tag i hennes hand .
" Du , är Eric här ? " Frågade jag och log .
Hon nekade , han var min gamla bästa vän och jag hade verkligen hoppas att han skulle vara här.
" Okej , men måste gå nu . "
" Ses sen . "
Jag nickade och skulle börja springa tillbaka där vi stått , men det fanns ingen där längre av dom två . Vadfan ? Rätt som det var så hörde jag Carries röst i mikrofonen .
" Hej allihopa , tänkte bara säga att idag ska en vääldigt känd person uppträda , nämligen Justin Bieber ! "
Jag letade efter henne med blicken , jag såg henne stå på någon liten scen och Justin gick leendes upp på scenen , vad i helvete var dethär ? Hur kunde han gå med på det ? Hur kunde Carrie göra såhär mot mig när hon visste att jag var glad när ingen kände igen honom ? Människorna började skrika för fullt och ställde sig mot scenen . En melodi började spelas och Justin mörka stämma började sjunga . Jag ville inte ens höra vad han sjöng , jag började tränga fram mig till scenen . När låten var slut skrattade han .
" Tacktack , men nu ska jag gå . "
Alla skrek och applåderade , jag var fortfarande inte ens framme . Han försvann bort från scenen , jag fick väl möta honom där bakom . Ingen  dök upp igen , jag var nu framme och sprang bakom den lilla scenen . Jag önskade att jag inte gjort det , jag stelnade till och ville bara skrika . Justin kysste Carrie ...



Nu börjar det hända saker , förlåt för kass uppdatering men jag mår inte bra och orkar inte sitta vid datorn . Imorgon eller ikväll får ni forsättningen , eller när alla kommenterat? Vet inte , men desto mer ni kommenterar desto snabbare kommer det . Puss .

Kommentarer
Postat av: Rebecka

bra , men det kmr ju o bli sorligt ;/

2011-02-01 @ 21:24:39
Postat av: Rebecka

bra , men det kmr ju o bli sorligt ;/

2011-02-01 @ 21:25:52
Postat av: zandra

braa! snälla skriv en till ikväll! Du är ju jätte duktig! =)

2011-02-02 @ 17:04:30
URL: http://zaaandraaavictoriaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0