Sålänge vi båda andas - chapter 9

Han ställde sig upp och gick mot köket , jag stannade i sängen tills han gick ut och då rusade jag till min garderob och valde ut någonting snabbt . Jag klädde på mig det och gick sedan ut i köket . Han hade dukat fram rostade mackor och nutella .
" Nam . " Sa jag när jag satte mig vid bordet och började bre en macka med choklad .
" Japp ! "
Jag stoppade första tuggan i munnen och log gillande . Han besvarade leendet direkt med världens underbaraste leende ..



Efter vi ätit så gick vi till stan och hans fans verkligen attackerade honom . Han verkade gilla det och jag gick alltid före och försökte shoppa någonting . Kenny gjorde så att vi kom någonstans . Och kamerorna , hur orkade han egentligen ?
" Så .. gillade du klänningen du köpte ? " Frågade han när jag vi började gå hem till mig .
" Ganska . "
" Förlåt för alla fans och kameror och .. du vet . "
" Det är lungt . " Ljög jag och log lite .
" Bra . " Återigen dök en liten flicka upp .
Han skrev en autograf och jag log lite , dom tog en bild . Något som också störde mig lite var en kamera som filmade honom exakt hela tiden . Fast dom var inga papparazzis , utan dom var typ hans .. någonting .
" Justin , vilka är dom som filmar hela tiden ? " Frågade jag tillslut .
" Jag ska typ göra en film om mitt liv lite senare , och dom filmar det . Det ska vara en dokumentär kan man säga . "
" Va , ofta ? " Log jag , alldeles överraskad .
" Japp , coolt va ? "
" Jaa ! "
Vi kom fram till mitt hus , vi stannade utanför mitt hus .
" Jag hinner inte komma upp till dig , jag måste gå till en intervju . " Suckade han .
" Aha okej , det är lungt . "
" Jag vet inte om jag hinner ses någonting resten av tiden , men vi kanske ses någon dag ? "
" Ehm ja , bara hör av dig . "
" Okej , bra , hejdå . " Sa han och kramade om mig .
När han släppte mig började han gå mot ett annat håll och jag gick hem . Jag ringde Jenny , förklarade allting . Hob verkade iallafall inte sur . Jag somnade tidigt och gick på morgonen upp för skola . Jag fixade mig lite extra länge ihopp om att jag skulle se Justin sen senare . Iskolan var alla på mig angående videon men jag klarade allting fint . Men dag blev kväll och Justin hörde inte av sig ...
EN VECKA SENARE :
Äntligen lite helg , sommarlovet var precis förbi , så jag hade ärligt talat ingenting att längta till . Snart skulle hösten komma .. vintern , usch ! Jag gick hem och la mig framför teven . Men efter två timmar hör jag hur hissdörrarna glider upp , pappa var i Paris med mamma så vem var det nu då ? Jag reste mig upp och gick mot hissarna . Jag stannade upp såfort jag såg vem det var .. Justin .
" Justin ? " Sa jag frågandes .
Jag hade inte sett eller hört av honom sen han hade kramat mig hejdå utanför .
" Hej , är det okej om jag kommer nu ? "
" Javisst ! " Jag sprang fram till honom och kramade om honom .
" Jag ska åka om en timme till Atlanta och sen börjar min turne , därför vill jag säga ett riktigt hejdå . "
" Aha okej . Kan du stanna tills du åker ? "
" Ja , vi åker om en timme härifrån . "
" Jag har saknat dig , jag trodde vi skulle ses i veckan . " Klagade jag och drog med honom till soffan . Vi satte oss brevid varandra .
" Ja jag ville det , men jag hade fullt upp och jag  hade inte ens ditt nummer . "
" Oj , jag glömde visst att ge det . " Flinade jag och lutade huvudet mot hans axel .
" Om jag hade vetat att du saknade mig såhär mycket skulle jag absolut kommit tidigare . "
" Haha . " Sa jag sarkastiskt .
" Såå , videon kommer ut om två veckor . Tänkte att du ville veta det . "
" Okej , får väl börja förebreda mig för massor av fans som undrar hur du är och sånt . "
" Japp , men krigsvapen . "
" Nej , kung fu .. "
Vi kollade först allvarligt på varandra men brast sedan ut i skratt .
" Du skulle sett din min när du sa kung fu som om det inte fanns något alternativ ! " Skrattade han och jag fick verkligen ingen luft .
" Du .. du måste sluta..jag..jag får ingen luft ! " Fick jag fram.
" Haaaja ! " Sa han samtidigt som han viftade med armarna , precis som dom gjorde på kung fu . Det fick mig skratta ännu mer , även fast det inte var möjligt .
" Seriöst Justin . " Sa jag och slutade skratta .
" Okejokej , jag fick ont i magen . " Sa han och la sin hand på magen .
" Säg någonting jag inte vet . " Sa jag för att inte få  en pinsam tystnad .
" Jag vill inte åka tillbaka till Atlanta . " Sa han och tittade in i mina ögon .
" Jag kommer och hälsar på , och du kommer hit ibland , ellerhur ? "
" Jag skulle inte missa det . "
" Ganska sjukt hur snabbt vi blev vänner , tycker du inte ? "
" Man vet sina vänner så fort man träffar dom . "
" Japp , det kommer bli den vanliga tråkiga vardagen utan dig . " Klagade jag .
" Tro mig , efter baby lär du faktist aldrig ha en vanlig vardag längre . "
" Jag kanske skulle ha tackat nej , låtit dendär Abby ha den rollen istället . " Skrattade jag .
" Jasmine blev ganska sur . "
" Vem är det ? "
" En tjej bara . "
" Okej . "
Han mobil vibbrerade och han tog upp den , han läste smset och slutade le .
" Jag måste gå nu . "
" Aha okej , jag följer dig ner . "
" Det är nog bäst om vi tar farväl här uppe. "
" Ehm okej ? "
" Papparazzis , fans . " Förklarade han .
" Okejdå . "
Vi reste oss och gick mot hissen , han tryckte på knappen .
" Hejdå , vi syns någongång . "
" Ditt nummer . "
" Juste , räck hit din mobil . " Han gav mig en mobil och jag skrev snabbt in mitt nummer , sparade det som min bästa vän och sedan kramade jag om honom , länge .
" Vi får ses , lova mig . " Sa han och vi släppte varandra .
Hissens dörrar öppnades .
" I promise ! "
Han skrattade och försvann in i hissen , jag vinkade och sedan försvann han .
" Aha . " Muttrade jag för mig själv och gick och åt en bit av tårtan jag köpte igår ..
6 MÅNADER SENARE :
Jag kunde säga att mitt liv hade förändrats , men kanske lite att överdriva . Vissa fans ville ibland ta bilder med mig för att jag brukade umgås med Justin någon gång ibland . På dessa 6 månader hade vi kanske setts 7 gånger . Skolan gick väl bra .. Snart dags för ett nytt år , det längtade jag verkligen till . Eller en nytt år i skolan alltså . Jag var mer vän med Jenny än någonsin och det var roligt såklart . Vi bodde fortfarande i samma lägenhet , mina föräldrar bodde för tillfället i London , så jag bodde själv nu och hela sommaren . Dom ville först inte lämna mig , men jag övertalade dom . Ärligt talat så tror jag dom har det bättre utan mig .
Jag gick mot skolan , i öronen sjöng Justin , baby . Man kunde verkligen säga att jag gillade honom och hans musik nu när jag var hans vän . Men vi hade ändå inte så bra kontakt . Jenny dök upp från ingenstans , jag drog ut ena hörluren och skrattade . Båda vi hade blivit längre och mognare .
" Vad gör du här? "
" Jag är påväg till skolan precis som du . " Log hon.
" Fredag äntligen ! "
" Jaa ! Imorgon poolpartyt ! "
" Wiiee . "
Vi småpratade hela vägen till skolan , när vi kom till skolan så hördes Beyonces Halo , och jag såg hur människor samlades därframme . Undra vart som pågick nu ? Jag gick in och då öppnade det sig en stig och jag såg honom . Jag sprang och hoppade upp i hans famn . Han snurrade runt mig  och jag trivdes där jag var i hans famn ...




Förlåt för ganska mycket tidhoppningar , men så att ni vet så är det liksom nu 2011 , förut var det ju när han gjorde baby men nu är nu , hoppas ni fattar :) KOMMENTERA !


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jäklabra , du borde typ släppa böcker med dina noveller :DDDD

2011-02-17 @ 18:43:03
Postat av: Fatbardha

Hejhej:)

Kika gärna in på våran Justin Bieberblogg för då blir vi sjukt glada:)

Följ den också via bloglovin för dom blir vi ännu gladare:)

Gilla den också via Facebook:)

http://www.facebook.com/#!/pages/thefanofjustinbieberbloggse/127427377322712



Är ni intresserade av länbyten så är det bara att skicka svaret i en kommentar eller maila:)

//kram

2011-02-17 @ 20:50:59
URL: http://thefanofjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Alice ♥

Aww, justin! (L)

Fin blogg :)

2011-02-18 @ 10:00:01
URL: http://alliicebiieeber.blogg.se/
Postat av: josse

a bra ! men du jag undrar bara om du kunde läsa min och mina kompisars noveller. det är lite förvirrande eftersom vi skriver varsin men det finns tre noveller på våran blogg och ja tack om du läser ;)

2011-06-11 @ 21:52:07
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0