Sålänge vi båda andas - chapter 8

" Vad vackert Justin ! " Sa jag och kollade på alla vacka blommor på ängen .
Han hade inte fixat något speciellt men självaste stället var bara så underbart perfekt .
" Jag vet . " Sa han och la sig ner , han tog tag i min arm så att jag också kom med .
Vi låg där brevid varandra , mitt i en äng , bland massa röda blommor och kollade på varandra ...



" Berätta lite mer om dig själv . " Sa han efter flera minuters tystnad .
" Jag har väl egentligen så mycket att berätta , bor här i New York . På min fritid shoppar jag eller fördriver tiden på ett annat sätt . Jag går Junior Year på high school och är alltså 16 . Min favorit färg är nog ... lila och jag älskar Taylor Swift ! "
" Wow .. Min favorit färg är också lila och min bästavän heter Taylor . "
Jag gapade , visste inte hur jag skulle få fram ett ord eller stänga munnen överhuvudtaget .
" Som Taylor Swift , kända Taylor , Love story Taylor ? " Fick jag fram och stängde munnen .
" Japp ! "
" Wow wow wow wow . " Sa jag bara och kollade rakt upp i himlen .
" Inte så stort egentligen , du har ju träffat mig ? " Skrattade han .
" Men dig är jag inget stort fan av . " Log jag .
" Det var ju synd , men du kan få träffa henne någongång om du vill . "
" Va? Menar du verkligen det ? "
" Ja , vi är väl vänner ? "
Jag nickade ivrigt .
" Åh taaaaack ! "
" Det var så lite . "
" Berätta lite mer om dig . " Sa jag och kände hur mitt hjärta började slå i sin vanliga rytm .
" Jag heter Justin Bieber , sjunger och på min fritid har jag ganska fullt upp med min musikkarriär. Jag har två syskon , jag bor i Atlanta men bodde förut i Kanada . Jag blev känd genom youtube ... Ehm , vet inte vad mer jag ska säga . "
" Saknar du inte Kanada ? "
" Jo , men just nu lever jag min dröm och det är värt det . " Mumlade han .
" Vi flyttar också ganska ofta , jag har bara bott i New York i två år . "
" Bara ? "
" Ja .. Mina föräldrar har typ aldrig tid för mig så jag och Jenny umgås nästan varje dag . "
" Jag är ledsen . "
Han vred sitt huvud åt mitt håll , men vände snabbt tillbaka .
" Det är ju inte ditt fel precis . "
" Men ändå . "
" Stjärnfall ! " Utbrast jag plötsligt och pekade på himlen .
" Blunda och önska dig något . " Log han och jag blundade .
" Du med . "
Jag önskade mig någonting som aldrig skulle uppfyllas , men ändå så underbart . Jag öppnade ögonen och vände sedan mitt huvud mot honom , han gjorde detsamma .
" Vad önskade du dig? " Frågade han .
" Det kan jag ju inte berätta . " Skrattade jag och bet mig i läppen .
" Okej , då ska jag väl inte heller berätta . "
" Nepp . "
" Vi kanske ska gå tillbaka ? Det börjar bli lite kallt . "
" Aa , jag håller med ! "
Vi log och ställde oss sedan upp , jag borstade av allt gräs med handen och vi började gå mot gatorna .
" Så hur länge stannar du ? "
" Runt en vecka kanske .. "
" Okej . "
" Varför undrade du ? "
" Ingenting speciellt . "
" Okej , vi borde ses imorgon också . "
" Ja , det borde vi . "
Vi småpratade hela vägen hem till mig och precis som dagen innan så kramade han om mig vid dörren . Jag gick hem och det var tomt , undra hur länge vi hade varit borta egentligen .. Jag suckade och la mig i sängen , satte på teven och kollade på Simpsons .
NÄSTA MORGON :
Någon knackade lätt på dörren , ingen brukar någonsin knacka på min dörr ?
" Kom in . " Mumlade jag och försökte öppna ögonen .
" Förlåt om jag väckte dig . "
JUSTIN ?! Jag satte mig upp direkt och kollade på han . Han satte sig vid sängkanten och skrattade . Han hade på sig en röd hoodie och jeans , han såg riktigt snygg ut . Men jag fick inte gilla honom !
" Det är lungt , jag hade gått upp om jag hade vetat att du skulle komma nu . "
" Jag visste inte att du brukade sova till klockan .. " Han tittade på klockan . " Ett . "
" Ojdå ! "
Jag skakade på huvudet , tur iallafall att jag hade satt på mig en pyjamas innan jag la mig igår . Jag drog fram mobilen , tre missade samtal och fyra meddelanden från Jenny . Alla liknade det första :
* Vart är du ? Skolan anropar ? *
Helvete .. Jag hade glömt bort att jag gick i skolan också .
" Fan Justin , jag missade min skola idag . " Suckade jag .
" Oj , när slutar du ? "
" Tio minuter . "
" Jag tror inte att det är någon ide att gå dit nu . "
" Inte jag heller ! Tur att det är fredag iallafall . "
" Japp , så vad vill du hitta på ? "
" Vi går och fikar någonstans . Eller shoppar , kollar bio eller något . Men först måste jag bara äta frukost , jag är verkligen utsvulten ! " Sa jag och  drog fingrarna genom håret .
" Visst , kom vi går till köket . "
" Kan jag bara först , typ byta om ? " Log jag och skrattade .
" Självklart , jag går och fixar i köket om det är okej ? "
" Gör det , pappa är inte hemma så . "
" Jag märkte det , eftersom han åkte när jag kom . "
" Aha oj . "
" Haha , men sätt på dig nu så går jag . "
" Japp . "
Han ställde sig upp och gick mot köket , jag stannade i sängen tills han gick ut och då rusade jag till min garderob och valde ut någonting snabbt . Jag klädde på mig det och gick sedan ut i köket . Han hade dukat fram rostade mackor och nutella .
" Nam . " Sa jag när jag satte mig vid bordet och började bre en macka med choklad .
" Japp ! "
Jag stoppade första tuggan i munnen och log gillande . Han besvarade leendet direkt med världens underbaraste leende ..



Kommer mer sen ! och förlåt att vissa chapters är lite tråkiga , men drama kommer :) KOMMENTERA !



Kommentarer
Postat av: Alexander Nordström

Hejsaan , fin blogg och header du har ! :D

2011-02-17 @ 15:16:43
URL: http://allenordiz.blogg.se/
Postat av: Rebecka

skiitbra :DDDD ,, som vanligt xd :DDDDDD

2011-02-17 @ 16:55:08
Postat av: louice

hejjs gud så bra och fin blogg du har!! Men du kan ju kolla på min och kanske kommentera om vad du tycker om den;* puss;*



//louicecederstrand!

2011-02-17 @ 17:05:08
URL: http://louiceceder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0