Sålänge vi båda andas - chapter 4

Hon sökte hans namn på youtube och visade lite klipp , jag skämdes över att jag inte vetat vem han var , han verkade hur stor som helst .
" Så vad säger du ? " Skrattade hon .
" Musikvideo nästa ! "



(Selena , huvudpersonen får se ut som hon i mitten . )

Jag kollade lite omkring mig , dagen hade kommit snabbt . Det var en stor danshall vi hade blivit visade till och en stor spegel fyllde ena väggen . Det var runt tjugo andra tjejer där och sedan tjugo killar , Jenny stod alldeles hyper brevid mig . Jag trodde vi var dom enda , men det var tydligen massor av andra människor . Och med tanke att vi stod i en danshall så borde jag gå nu , min dans och balans-teknik var lika med noll .

Jag hade tagit på mig normala kläder , inte sådana där tråkiga klänningar som mina föräldrar tvingade på mig till varje välgörenhetsfest , som igår till exempel . Men jag såg inga kameror , eller dendär Justin .. Jag suckade och såg hur en tjej men en ledartröja kom in , hon klappade i händerna och kollade på oss . Vi alla ställde oss framför henne i en grupp .
" Hej allihopa , jag antar att ni är här för Justins video baby ? "
( asså förlåt , jag vet att baby är gammal men jag vet annars inte vilken annan video det ska vara när man ska dansa , aa ni fattar. )
" Ja . " Mumlade alla och log .
" Okej , idag ska vi öva danserna och så , sen imorgon ska vi filma . Blir det okej ? "
" Okej . "
" Så ni börjar att vända er mot spegeln , sen gör efter mig som lite uppvärmning . "
Alla gjorde som hon sa men sedan vände hon sig om och kollade på mig .
" Du skulle nog behöva andra kläder . " Sa hon och rynkade pannan .
Jag hade klätt mig i kläder för inspelningen .
" Ehm , förlåt , jag visste inte att vi skulle öva . "
" Nej , det gör inget , men du kan gå till receptionen och kanske låna kläder ? "
" Okej , visst . "
Jag gick ut ur salen och till en reception .
" Ursäkta ?"
En tjej med blont hår dök upp bakom disken .
" Vad kan jag hjälpa dig med ? "
" Jag ska låna kläder, min tränare sa det . "
" Okej , vilken storlek ? "
" S . Kan man köpa kläderna ? "
" Ja , det är det dom egentligen till för . " Skrattade hon .
" Jag köper dom då . "
" Vad vill du ha ? "
Jag kollade på disken bakom henne , mjukisbyxor och stora t-shirtar hängde på väggarna .
" Tröja och byxor . "
" Okej . " Hon gick dit och tog rätt storlek , sedan la hon dom på disken och jag tog dom .
" Det blir 50$ "
" Visst . "
Jag la pengarna och hon tog dom , sedan gick jag in till ett omklädningsrum och bytte om . När jag var klar gick jag tillbaka och dom var i full gång med uppvärmning , jag ställde mig i kanten och hakade på .

Rörelserna var svåra , men dom satt nu i huvudet inför morgondagen . Jenny åkte hem till sig och jag till mig , jag somnade snabbt i sängen .

På morgonen tog jag på mig nya kläder igen , kollade mig i spegeln och övade dom svåraste sakerna . Bra , det såg okej ut ! Jag tog min väska och sprang ut , jag gick mot studion och ringde Jenny , vi skulle mötas där . När jag kom fram till det nya stället så såg jag alla människorna och massor av kameror och människor . Det var verkligen mycket människor och jag kände mig alldeles vilsen . Jag hittade Jenny tillslut och vi anmälde oss till en person . Vi blev placerade på en rad och hon från igår stod där också .
" Nu ska vi bara bestämma vem som ska spela Justins tjej i denhär videon . " Log hon och rynkade pannan .
Jag skrattade och tittade mot bowlingsstället där hela videon skulle spelas .
" Du där ! " Sa hon och pekade på någon , det såg ut som Jenny .
Jag  tittade glatt mot henne .
" Grattis . " Sa jag och kramade om henne .
Hon kramade mig tillbaka och log större än någonsin .
" Inte hon , du . " Sa hon och pekade nu klart och tydligt på ... mig .


 Det blir mer ikväll om ni kommenterar ! :DD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer :D

2011-02-15 @ 11:55:38

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0