Sålänge vi båda andas - chapter 3

Vi gick dit och ställde oss framför killarna , dom kollade på oss och log . Alla klädda i lediga kläder .
" Hej , jag heter Nick , och jag jobbar med att hitta olika personer till olika videos och lite olika saker . "
" Eh okej ? " Sa jag och fattade ingenting .
" Så skulle ni vela vara med i en musikvideo ? "



" Är dethär ett skämt ? " Skrattade Jenny och jag höll med .
" Nejnejnej, vi letar efter människor till en musikvideo , ni passar till våran video . "
" Vems video ? "
Jag var ganska säker på att jag aldrig sett dessa människor inte sjöng ..
" Ehm ,det kan vi inte säga här tyvärr . "
" Så ni menar att vi ska följa med okända människor bara för att göra en musikvideo ? " Skrattade Jenny , jag började också skratta och började nästan gå .
" Här är mitt kort , och det är imorgon klockan fyra uttagningarna börjar. Läs gärna hemsidan , där kan ni läsa vem det är till . " Log han och gav ett litet kort . Jag tog emot det och log .
" Tack , vi har bråttom nu , hejdå ! "
Jag tog tag i Jennys arm och började styra bort henne , hon följde med .
" Ses imorgon . " Ropade han efter oss .
När vi var tillräckligt långt borta för att dom inte skulle höra oss så släppte jag hennes hand och började skratta .
" Det där var mysko ! " Sa jag och kollade bak på dom .
" Mhm , undra vad dom egentligen snackade om . "
" Tänk om det är på riktigt ? " Sa jag lite chockat .
" Vi kollar sidan när vi kommer hem . "
Hem var mitt hem , det var vårat hem .
" Vem tror du att det är ? " Skrattade hon .
" Lady Gaga . " Log jag till skämt .
" P-p-p-poker face p-p-p-poker face . " Började hon sjunga .
Jag skrattade och hon också , alla kollade på oss när vi gick där med krokade armar och skrattade hysteriskt med massor av klädespåsar också . e

Hissdörrarna gled upp och jag hörde hur pappa gick i köket .
" Pappa ? " Ropade jag och sprang dit , Jenny följde efter .
" Hej älskling . " Sa han och kramade om mig .
" Du har inte varit hemma på flera dagar . " Klagade jag men besvarade kramen , sedan ställde jag mig framför honom.
" Förlåt , men det har blivit för jobbigt att åka hem mellan möterna så jag sov på hotell . "
" Okej , det gör inget , Jenny höll mig sällskap . "
" Vad bra ! Vad har ni haft för er då ? "
" Ingenting speciellt , men har du någonsin hört talas om domhära pappa ? " Sa jag och räckte fram det lilla visitkortet i handen .
Han studerade kortet noga innan han log stort och förvånat .
" Jaa , det är en av världens största musikbolag eller vad det heter . Dom gör musikvideos och sånt , vem har gett er detdär kortet ? "
" Några på stan , dom ville ha oss i en musikvideo . "
" Ni måste gå dit , detdär är jätte stort . "
" Okej . " Sa jag bara och tittade vad han gjorde för mat .
Det var ingen mat där , vi skulle säkert beställa eller något .
" Vad vill ni ha för mat då ? "
" Grekiskt . "
Jag kollade på Jenny och hon nickade instämmande .
" Okej , jag beställer det , jag ropar sen när maten är här . "
" Gör det . "
Jag gick till mitt rum och Jenny hakade på , när vi kom in i mitt rum satt jag på datorn och väntade på att det skulle startas . Sedan knappade jag in adressen och snart kom en snygg hemsida upp . Jag kollade på vad det skulle vara imorgon och det var tydligen någon som hette Justin Bieber ..
" Ehm Jenny , det är någon som heter Justin Bieber . " Sa jag men forsatte kolla på skärmen , hon sorterade in sina kläder i min garderob så hon kunde använda dom när hon sov hos mig . Men när jag sa det så stannade hon upp och sprang fram till mig .
" Du måste skämta ?! " Skrek hon och satte sig i mitt knä .
" Ehm nej ? Vem är det ? "
" Världens kändaste tonåring , snälla säg inte att du inte vet vem det är . "
" Nej , det gör jag inte . "
Jag provade ordet i huvudet , nej det mindes jag inte .
" Åh herregud , vi måstemåste gå dit ! " Hon blev alldeles hyper och skakade nästan i min famn .
" Kan du snälla visa en bild eller något ? "
Hon öppnade en ny flik och sökte hans namn på google . En liten kille med brunt hår och chokladbruna ögon dök upp , han var ganska söt . Nu när jag såg hans ansikte så var han ganska bekant , men jag hade bara sett honom i en tidning eller något .
" Vilken sötnos . " Skrattade jag och kollade på skärmen .
" Jag vet ! Han har typ miljoner tjejer efter sig , och fatta dom väljer oss till hans video ?! "
" Wow . "
" Verkligen . "
Hon sökte hans namn på youtube och visade lite klipp , jag skämdes över att jag inte vetat vem han var , han verkade hur stor som helst .
" Så vad säger du ? " Skrattade hon .
" Musikvideo nästa ! "



Har skrivit alla chapters ganska snabbt , så alla har inte riktigt hunnit läsa . Men nu väntar jag tills någon tycker till om den nya novellen :) Om ni tycker den är superdålig så byter jag kanske till den andra , kommentera :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

den är verkligen jättebra!! fortsätt med den vill läsa vidare typ nuu xd

2011-02-14 @ 12:44:08

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0