Sålänge vi båda andas - chapter 25

" Oss . Du har börjat bete dig konstigt och du skyller på dig . Du var också den jag träffade den så jag vill bara veta vad som hände .. "
Han tänkte efter en stund men kollade sedan in i mina ögon .
" Ingenting hände , jag blev bara orolig . " Viskade han och jag log lite , sedan möttes våra läppar ...




Jag vaknade upp .. Jag tittade mig omkring och undrade hur mycket jag egentligen hade drömt .. Jag låg på soffan , alltså så var olyckan sann , men kyssen med Christian måste vart en dröm . Jag hörde hur dom andra sprang runt i stugan och packade sina kläder , jag försökte sitta mig upp med det ledde till att jag blev yr och föll tillbaka ner på bädden . Min hals sved mer än innan och jag fick inte fram något ljud , eller det lät inte som mig . Jag samlade alla mina krafter och tog andan .
" Caitlin . " Fick jag fram .
Det lät bara lite högre än som i ett vanligt samtal så jag hoppas verkligen att hon hörde mig . Istället för henne så ställde sig Chaz flinades bakom soffan .
" Ska jag hämta henne ? " Frågade han .
Jag nickade och han försvann . Hon kom bara efter några sekunder .
" Hej , är allting bra ? "
" Ja , men ska vi åka snart ? " Viskade jag hest och försökte hosta men det gjorde bara ännu ondare .
" Ja , vi har packat dina kläder , behöver du någonting `? "
" Nej  , säg till sen när vi åker . " Forsatte jag att viska och tog upp det gamla glaset med vatten och drack . Glaset bevisade också lite ungefär hur mycket jag hade drömt , det smakade unket men dög.

Caitlin log lite och försvann sedan hon också , jag blundade och lyssnade på allas röster innan jag somnade yttligare en gång .
" Serena ? "
Jag öppnade försiktigt ögonen och såg Justin stå där . Han var vackrare än i drömmen jag hade drömt precis , när någon dragit upp mig från botten av floden .
" Mm . "
" Vi ska åka nu . "
" Okej . "
Jag försökte sätta mig upp men precis som innan så blev jag bara yr och höll på att ramla tillbaka .
" Jag bär dig . "
" Jag mår bra . " Ljög jag .
" Nej , det är lungt . "
Jag orkade inte protestera och han la armarna under mina ben och armar , sedan lyfte han mig som jag vore en liten fjäder och bärde ut mig . Jag lutade huvudet mot hans bröstkorg och lyssnade på hans hjärtrytm . Han bar in mig i bilen och jag satte mig vid sidan och lutade hela kroppen mot dörren , jag mumlade ett tack och lyssnade återigen vad dom pratade om .
" Kanske vi ska ta in på hotell ? Iallafall några av oss så hon får lite lugn och ro . " Sa Ryan oroligt och slängde en blick till Caitlin .
" Nej ! " Protesterade jag och lät högre än när jag ropat på Caitlin .
" Annars kommer du aldrig bli frisk . "
" Det spelar ingen roll , ni ska inte vara här så länge och ni ska bo hos mig , annars kommer jag också till hotellet . "
" Okejdå . " Sa han bara men verkade fortfarande inte helt säker .
Jag sa ingenting utan lyssnade bara till musiken som spelade och somnade säkert igen , jag minns inte .

När vi kom fram efter flera timmar så slängde sig Justin på sängen eftersom han hade kört och vi resten åt lite . Sedan la jag mig brevid Christian i en utav sängarna och bestämde mig för att prata med honom lite .
" Du Christian .. "
" Mm "
" Jag minns ingenting som hände på stranden , men jag minns att jag skulle prata med dig om en sak .. "
" Du pratade med mig om en sak . " Bekräftade han och kollade in i mina ögon plågat .
Vi rörde inte varandra , kanske bara lite våra armar , huvudena var vridna åt varandra .
" Det var att vi bara skulle vara vänner , visst var det ? " Viskade jag .
" Mm .. Det är okej , jag tror inte jag vill ha något seriöst nu endå . "
" Är du helt säker på de ? "
Han nickade .
" Tack .. jag vet bara inte g´hur mitt liv är just nu och det finns saker jag behöver klara ut innan jag kan ha något seriöst . "
" Vi är bästa vänner helt enkelt . "
" Bra . "
Vi kramade om varandra snabbt och sedan gick vi ut till vardagsrummet , jag la mig på soffan brevid Justin istället även fast han verkade sova . Kanske inte helt eftersom han helt plötsligt la armen runt mig och jag mötte oroligt Christians blick , men han bara log och allting kändes helt okej ...

 



Lurade ? jag vet att ni blev ! Kommentera ! :)


Kommentarer
Postat av: Danielkl.com

Rolig bild! ^^

2011-02-27 @ 23:33:21
URL: http://danielkl.com

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0