Sålänge vi båda andas - chapter 17

"Nu vet dom . " Sa han sedan i vanlig ljudnivå och jag skrattade lågt .
På kvällen packade vi ihop vad vi skulle ha med oss denna två-dagars resa och alla tältningssaker . Jag längtade verkligen . Och jag gillade alla som var här nu , dom gjorde mig verkligen glad! Sedan la vi oss precis som dagen före och våra bäddplatser hade visst bytts ut. Jag längtade verkligen efter att få tillbringa en resa med honom , och jag skulle se till att vi sov i samma rum ...



Nästa morgon vaknade vi tidigt och fixade oss smått , sedan packade vi in alla saker in i bilen.
" Vem ska köra? " Gäspade Ryan .
" Jag . " Gäspade Justin och satte sig i förarsätet .
Jag tog platsen längst bak och dom andra började sjunga för fullt . Själv somnade jag nog ..

Någon ruskade om mig .
" Serena ? " Mumlade Caitlin och gäspade .
" Mm . "
Jag öppnade försiktigt ögonen och insåg att vi hade stannat , redan framme ?
" Framme . "
" Okej . "
Jag klev ut ur bilen och kollade på det ENORMA huset som skulle bara föreställa en stuga , jo tjena ! Därute stod resten också. Dom tog sina väskor och jag tog min och hängde den över axeln , sedan gick vi över den enorma gården och gick in i stugan.
" Dags att välja sovrum . " Sa Chaz och slog ihop händerna .
" Man ska sova två och två . "
" Jag har en ide hur vi kan göra ! " Sa Christian och drog små papperslappar som var gula ur fickan . Han skrev allas namn på en lapp och vikte ihop dom . Sedan tog han sin keps och kastade in alla , skakade lite och la hatten framför Caitlin.
" Välj du först ! " Log han och alla stod samlade för att se vem hon fick .
Hon tog upp en lapp och läste den , sedan skrattade hon och alla väntade spänt på att kanske höra sitt namn.
" Ryan. " Flinade hon och kramade om honom . Han skrattade och tog sin väska från golvet och ställde sig brevid henne . Dylan såg aningen besviken ut.
" Paytons tur att välja. " Han la kepsen framför henne .
Hon gjorde samma sak och tog upp en lapp.
" Justin ! " Log hon , fan ! Jag hade velat ha Justin , han skrattade lite stelt , men stod kvar .
" Din tur . " Christian la kepsen framför mig , han skulle jag absolut vela ha som pojkvän men han var bara fjorton så det kändes lite ungt för mig.. Jag log och tog upp en lapp , jag läste namnet i huvudet .
" Chaaaz man ! " Skrattade jag och han kom fram till mig och kramade om mig , han tog sin väska och flinade stort .
" Så du och jag då Dylan . " Suckade Christian .
" Vi kommer ha det bäst . " Skrattade han besviket och dom slog emot knytnävarna mot varandra .
" Dags att välja rum . "
Alla rusade mot rummen och jag litade på att Chaz skulle ta det bästa och gick sakta istället. Det gjorde Justin också och vi hamnade brevid varandra.
" Gillade du din roomie ? " Skrattade han .
Han tittade in i mina ögon med sina underbara .
" Helt okej , det skulle såklart funnits en bättre menmen .. Durå ? "
" Ooh , Ryan eller ? Helt okej , jag och Payton är egentligen inte så nära. "
" Aa precis Ryan ! Dags att förändra det . " Sa jag som om jag ville att dom skulle bli ett par eller något.
" Du sårar mig . " Sa han låtsas ledset.
Jag hann inte säga mer innan jag såg Chaz skaka med armarna till vårat rum och jag log mot Justin innan jag sprang dit med väskan . Jag hade inte heller pratat med Chaz s¨å mycket och det var väl dags att förändra det..


 Sry för lite chapters men jag har ganska mycket i skolan just nu och det går såklart före novellen , tyvärr ! Aja , tappat skrivlusten lite idag så jag vill ha minst 2 kommentarer innan jag börjar på nästa :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra skriv mer älskar den här berättelsen :D skriv mer ! :D <3

2011-02-22 @ 20:34:00
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeeeer :D

2011-02-22 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0