Sålänge vi båda andas - chapter 15

" Yes , men då måste du köra till någon sängaffär . "
" Okej , vi tar den brevid mataffären . "
" Bra , då kan vi handla lite också . "
Alla nickade och killarna började igen snacka om spelet medans vi tjejer disskuterade bra shoppingställen som vi skulle besöka nästa dag ...



Vi körde till någon sängaffär och alla hoppade ut ut bilen .
" Kolla , såhär har man kul i en sängaffär ! " Sa Christian och rusade in .
Vi sprang efter honom , och skrattade .
"  Wiiie sängar ! " Ropade han och tur att det var så stort att ingen personal var där .
Alla skrattade medans Christian och Chaz hoppade i sängarna .
" Vad pinsamt att handla med er . " Skrattade Caitlin och knuffade till sin bror lite i sidan .
" Kan inte ni köpa madrasserna , en till alla och sedan köper vi maten ? " Sa hon sedan .
" Jo , ska alla ha en ? "
" Njaa, jag har tre dubbelsängar och en soffa , men köp två madrasser . " Log jag .
" Okejdå ! Syns vid bilen sen . " Skrattade Justin .
Jag , Caitlin och Peyton gick till den stora mataffären brevid . Vi pratade hela tiden och skrattade , alla verkade riktigt roliga ! Vi handlade massor av mat , chips , godis och sånt som vi skulle behöva till kvällen . Sedan köpte vi även smink , pennor och lite annat som vi skulle behöva inatt . Vi såg även ett tält så vi bestämde oss för att tälta en natt , vi köpte det och alla fick bära en varsin kasse tillbaka till bilen . Killarna satt i bilen och hade på något sett lastat in madrasserna . Vi la in kassarna och satte oss som innan .
" Köpte ni hela affären eller ? " Skrattade Ryan brevid mig .
Jag flinade mot tjejerna . " Vi köpte ett tält . "
" Coolt , hur stort ? "
" Det får plats tolv personer , ganska stort . "
" Wow , vad mer ? "
" Godis typ . "
" Mer ? "
" Inget . " Ljög jag flinades .
" Okej , vi köpte madrasser . "
" Jag vet . " Flinade jag .
Justin parkerade utanför mig och hela gänget gick efter mig till hissen . Vi fick precis plats , och alla var imponerade att man åkte med hissen rakt in till mig . När hissen öppnades sprang alla in och var verkligen chockade .
" Vad fint du bor ! " Log Caitlin och kollade ut genom våran vägg med bara fönster .
" Tack . " Skrattade jag och ställde ner två utav kassarna bakom diskbänken som var mellan köket och vardagsrummet .
(Hon bor som Serena i Gossip Girl , jag visar bild till dom som inte vet , bara att den ena väggen är annorlunda. Den som är ut , den ska bara vara glas i vardagsrummet . )

Den tredje kassen kom Chaz med och jag stängde dom ordentligt så dom inte kunde se in , sedan gick alla och la sina väskor i gästrummet där Caitlin och Dylan skulle sova , jag och Peyton i mitt rum , Christian och Chaz i mina föräldras säng och sedan resten på madrasser . Eller så var det iallafall bestämt nu , vem vet vad som skulle hända sen under natten ? När dom packat upp sina saker lite och vi placerat madrasserna i mitt rum och bäddat dom så packade jag och Caitlin upp matvarorna , medans dom andra satte sig i vardagsrummet . När vi var klara kom vi skrattandes och Caitlin satte sig i Dylans knä medans jag satte mig på diskbänken .
" Så vad snackar ni om ? " Sa Caitlin och log lite .
" Vi ska kanske åka till en stuga på fredag , här kan ni ju inte ens tälta . " Log Christian mot mig .
" Vad roligt ! " Sa jag och Caitlin i mun på varandra och vi skrattade igen .
" Justin ska boka stugan imorgon , sedan nästa dag åker vi . "
" Okej . "
" Kom hit och sätt dig . " Sa Justin till mig och räckte ut sin hand.
Jag rodnade lite men gick dit och satte mig i hans knä , jag blev varm och alla flinade mot mig .
" Ooh Serena rodnar . " Sa Chaz retsamt och Christian blängde surt ner i golvet .
" Borde inte du ha skola ? " Sa Peyton fundersamt .
" Jag har lov nu tills ... ni åker faktist . " Log jag .
" Perfekt . "
" Så vad ska vi göra nu då ? " Frågade Justin .
" Vi går ut . "
" Men jag kan inte visa mig ute utan kaos . "
" Jag vet . " Flinade Peyton med hela ansiktet .
" Vad ? "
" TJEJERNA VS KILLARNA ! " Ropade hon och vi tjejer sprang skrattandes iväg mot mitt rum och tog alla en varsin kudde . Killarna sprang någon annanstans och hämtade något .
" Okej , är ni redo ? " Andades jag och tittade ut .
Båda nickade och vi sprang ut och den första vi såg var Ryan så jag hoppade upp på hans rygg och slog han med kudden medans tjejerna slog på honom . Vi skrattade , men vart var resten ?
Precis då kommer alla andra med en vattenpistol i handen , ohnej !
" Hjäääälp ! " Skrek Caitlin och började rusa mot mitt rum .
Jag skrattade och hoppade bakom soffan , som skydd . Jag tittade upp och såg Justins huvud , han flinade stort innan han sprutade på mig och jag blev alldeles blöt och det var iiiiskallt vatten så jag skrek till och började springa . Jag hade också bara på mig shorts och en magtröja så allt vatten kom på mig medans jag sprang mot Caitlin . Peyton kom också och vi låste dörren .
" Vad ska vi göra ? " Sa hon andfått och dom var också alldeles blöta .
" Jag vet . Men vi måste ta oss till köket först . "
" Har ni inte en bakväg eller något ? "
" Jodå ! " Skrattade jag och öppnade min garderobsdörr . Vi tog en 'hemlig' väg till köket och smög medans vi tog mjöl och vatten i en skål och knögglade ihop det till en deg . Vi skyndade oss för killarna fyllde på deras vattenpistoler i toaletten .
" Haha , vet ni vad som vore roligt ? " Skrattade jag lågt .
" Nej ? " Skrattade Peyton .
" Vi tar någon slags färg i vattenballonger och kastar . "
" Men skulle inte det bli färg på alla möbler ? "
" Vem bryr sig ? Dom skulle bara köpa nya ändå . "
" Ska vi `? " Sa Caitlin uppmuntrade .
" Jag har i min garderob . "
Dom började bli klara så vi sprang tillbaka och jag letade efter vattenballonger . När jag hittade dom så la vi någon färg , jag vet inte vad det var men det gick bort i tvätten iallafall . Vi tog massa olika färger , det var från när jag och Jenny hade haft något projekt i skolan .
" Okej ? Redo ? " Log jag .
" Japp . "
Vi sprang utför dörren skrikandes och skrattandes och kastade pricksäkert en ballong på varje kille . Deras miner , haha dom såg bara hur färgen utlöstes på deras kläder och deras ögon var som golfbollar . Vi dog nästan av skratt och kastade mer . Dom sprutade vatten , men vad var det gemfört med färg ? Degen kastade vi också och den kletade sig på deras kläder .
Efter en två timmar stod vi där alla med färg överallt , blöta och degen låg nog mer på golvet . Vi tjafsades om vem som vann , killarna tyckte dom för att dom snodde våran färg medans vi tyckte oss eftersom vi hade faktist kommit på iden . Det blev nog lika och alla tog en dusch och jag städade undan det mesta innan vi bestämde oss för att lägga oss ...



Kanske en till idag om ni kommenterar :) Men gillar ni annars ? kommentera ! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0