Sålänge vi båda andas - chapter 10

Vi småpratade hela vägen till skolan , när vi kom till skolan så hördes Beyonces Halo , och jag såg hur människor samlades därframme . Undra vart som pågick nu ? Jag gick in och då öppnade det sig en stig och jag såg honom . Jag sprang och hoppade upp i hans famn . Han snurrade runt mig  och jag trivdes där jag var i hans famn ...



När vi släppte varandra log han mot mig och kramade mig en gång till . Han hade också växt , såg mognare och mycket snyggare ut ! Han var kanske tio centimeter längre mig och hans hår var ruffsigare än förut .
" Det var liksom tre månader sen ! " Log han och skrattade lite .
" Jag vet ! " Klagade jag och kom sedan på att vi faktist stod i en skola .
" Kanske ska vi .. gå någon annanstans ? " Sa jag och bet mig i läppen .
" Men har inte du en skola att sköta ? "
" Jo men jag tänker ju inte slösa min tid med dig åt skolan . "
" Men jag kan följa med dig på lektionerna ? "
" På riktigt ? "
" Såklart . " Sa han och la sin arm runt min midja .  Alla tog kort men vissa lugnade ner sig och började ta sina böcker och gå upp på lektionen istället .
" Så nu har jag matte , är du bra i det ? "
" Jag är bäst . "
" Haha skryt mer ! " Sa jag och vi började gå , jag tog mina böcker snabbt och vi gick in på lektionen. Faktist så var det ingen som störde oss någon mer och läraren sa att det var okej . Vi satte oss längst bak i rummet och Jenny satte sig med några andra .
" Så vad har du haft för dig , du vet dom senaste månaderna ? " Frågade han och jag öppnade boken .
" Ja du vet , ingenting speciellt faktist .. Gjort lite Kung fu på fans och sånt . "
Han skrattade lite .
" Själv då ? "
" Jag har nog bara mest jobbat med musiken . Gjort ganska mycket låtar , blivit grammynominerad och sånt . "
" Jag hörde om det ! "
" Fast du vet .. jag vann inte . "
" Aha oj , men iallafall . "
" Japp , du kanske borde jobba lite nu ? "
" Är du bra på ... dethär ? "
" Väldigt . " Skrattade han och började visa mig i boken .
När han visade förstod jag precis allting , även fast han var lite osäker själv .
" Så vill du hitta på någonting senare ? "
Nu när han ändå var här så tänkte jag spendera all tid med honom .
" Jag tänker inte slösa våran tid , hur länge ska du stanna ? "
" Jag har liksom precis avslutat en turne så jag kan faktist stanna hur länge jag vill ."
" Va , är det sant ? "
" Japp , och min film kommer ut idag typ .. eftersom det är alla hjärtans dag . "'
" Är det ? Ojdå .. Men då kan vi se den ! "
" Ja , det kan vi . "
" Varför sa du inte att du skulle komma ? "
" Berättade inte Jenny ? "
Så hade dom två haft kontakt ? Hade dom två pratat om att han skulle komma men han hade inte meddelat mig ? Det sög ju ..
" Nej ? "
" Aha , men jag pratade med henne och så sa jag det . Jag trodde hon skulle berätta till dig och därför sa jag ingenting . "
" Med tanke på att jag inte sa någonting så borde du väl ha fattat och kunde inte säga någonting ? " Sa jag irriterat och kollade på honom .
" Men .. " Han kom inte på någonting att säga .
" Skit i det bara . " Sa jag och började jobba igen .
Jag hörde hur han suckade brevid mig och började pilla med sin telefon ..



Sorry för en tråkig och kort del , men skrev denna igår kväll . Glömde att publicera den sen bara . Juste ville bara säga att alla ni som kommenterar , jag läser era bloggar om ni länkar dom , ni behöver inte skriva läs gärna min blogg , för jag gör det ändå :D Kommentera !



Kommentarer
Postat av: Rebecka

asbra som valigt :DDDDDDDDDDDDDDDD

2011-02-18 @ 14:04:48
Postat av: Rebecka

Vanligt* xd

2011-02-18 @ 14:05:20

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0