Dina andetag är min musik - chapter 54

Jag öppnade ögonen och såg att vissa också gjort det , när en minut passerat så började det höras prat och vissa forsatte prata . Justin viskade tack och började sedan sjunga , ingen Jaden . Jag gick tillbaka och började springa dit Ryan sprungit , var jag påväg till min kärlek eller var han kvar på scenen ? Det var den stora frågan ...



Jag letade , jag hittade honom efter en stund sittandes i en tom korridor . Han satt där alldeles tyst , med huvudet mellan knäna .
" Ryan ? " Jag svalde gråten .
Han svarade inte .
" Jag vet att jag har gjort bort mig , att jag sa att jag inte gillade honom någon mer . " Innan jag forsatte satte jag ner brevid honom .
" Men varje gång jag ser honom så blir jag glad , jag kan bara tänka på honom hela tiden . Snälla Ryan , du måste förstå ."
" Jag trodde vi hade någonting . " Sa han plågat .
"  Ryan jag älskar dig men jag jag älskar honom mer . "
" Fortfarande efter allting han gjort ? "
" Snälla , förstå . Du vet att jag älskar dig också Ryan . "
" Men inte tillräckligt . "
Han reste sig upp och jag satt kvar och skulle precis resa mig när han hindrade mig .
" Stanna , jag ska gå . "
" Jag vill med . "
" Jag vill inte att du ska med . "
Han började gå .
" Lämna mig inte Ryan , jag behöver verkligen dig . "
" Till vad ? "
" Allt . "
Han svarade inte utan gick bara . Nej , jag kunde inte låta dethär hända . Det fanns bara en sak som skulle få honom att stanna just nu .
" Ryan . " Ropade jag och reste mig snabbt .
Jag sprang fram till honom och han vände sig om när jag var framme .  Jag slängde mig runt hans hals och våra läppar möttes i en kyss .

Jag visste att det var fel , men han var tvungen att stanna med mig . Och kyssen var så perfekt ... Han besvarade den och la sina händer i mitt hår , vi stod där och kysstes i en korridor på Justins konsert .
" Nelly . " Sa han sedan plågat och hans läppar lämnade mina .
" Ja ? "
" Jag kan inte göra såhär mot Justin . "
" Men du sa ju .. " Han avbröt mig .
" Ja jag vet , men han är fortfarande min bästa vän oavsett vad och jag kan inte göra såhär mot han när jag vet att han älskar dig . "
" Han älskar inte mig . "
" Jo det gör han , kan vi snälla glömma dethär och gå vidare ? "
" Som bästa vänner ? "
" Ja . "
Han vände sig om och började gå , vadfan ?!
" Ryan ? " Sa jag chockat .
" Ta det lungt , vi är vänner . "
Han kom fram till mig och kysste mig på pannan .
" Bästa . " Mumlade jag surt som ett litet barn .
" Nu måste jag gå och rensa tankarna , okej ? "
Jag nickade och han försvann yttligare ännu en gång , denna gång vände jag mig också om och gick lyckligt tillbaka .

När jag kom dit och ställde mig där mitt i allt så kollade Jessica och Jasmine konstigt på mig men jag brydde mig inte , jag letade bara efter Justin med blicken och hittade honom sedan bland alla människor . Det såg ut som om han precis skulle gå och byta om , jag följde efter honom tills folkmassorna minskade och det blev en tom korridor . Det vara bara han och Kenny .
" Justin ! " Ropade jag och såg hur han vände sig om .
" Nelly ? Vad gör du här ? " Frågade han och stannade . Han tittade oroligt omkring sig och när han såg att det var tomt såg han nästan lite besviken ut . Men han nickade iallafall till Kenny att han kunde gå och jag och han stod kvar ensamma .
" Du bjöd mig om du minns ? "
" Men jag trodde du gick med Ryan ? "
" Varför skulle jag göra det ? "
" Därför att han är din pojkvän . " Han tystnade på sista ordet och kollade ner i golvet .
" Han är inte det , han är min bästa vän och jag har löst ut saker med honom som var oklara . "
" Nelly , jag vet att det är mer mellan er och jag tänker inte såra honom bara för en tjej . Våran vänskap är viktigast och .. ja . "
" Han sa själv att vi bara var vänner och det menas att det var lungt . Men om jag bara är en tjej för dig så ska jag inte störa dig någon mer . " Sa jag sårat och gick därifrån .
Jag hörde hur han suckade men gick åt andra hållet ..

Jag hade ingen aning hur jag skulle ta mig hem , men bestämde mig för att beställa en taxi . Jag hade inte heller speciellt mycket pengar på mig så jag hoppades verkligen det skulle räcka . Jag vinkade in en taxi och när jag satte mig så mumlade jag adressen , sedan tog jag fram mobilen . Ett missat från Justin och tre olästa meddelanden . Jag raderade allt utan ens att kolla på det , bäst att bara glömma honom och alla andra .

Bilen stannade och jag hade råd att betala , jag fick några dollar över och la in dom i fickan . Sedan rusade jag in , slängde mig på sängen och grät . Jag grät ut allting som jag någonsin velat gråta över , jag var tvungen att tömma all besvikelse och sorg .

När jag någorlunda samlade mig så la jag mig framför teven , hur mycket var klockan ? Jag höll precis på att somna när min mobil började vibbrera , typiskt . Jag svarade sömnigt utan ens att kolla på skärmen .
" Nelly ? Förlåt mig , förlåt att jag är en idiot . " Sa Justin stressat och lättat .
" Va ? Det gör inget antar jag .. " Gäspade jag .
" Jag väckte dig väl inte ? "
" Nejdå . "
" Vi måste prata . "
" Ja , jag ringer dig imorgon , okej ? "
" Ehm okej . " Jag hörde hur en motor startades .
" Justin , är du ute och kör nu ? " Skrek jag oroligt .
" Ja , jag sitter utanför dig . Jag tänkte ifall du inte svarade så var jag tvungen att komma in och kolla så att du lever iallafall . "
" Herregud , kom upp då . Du kan sova här , vad är klockan egentligen ? "
" Fyra . "
" Ja , så kom upp nu direkt ! "
" Jaja jag kommer , ses snart . "
" Puss . "
" Puss "
Vi la på och efter bara ett par minuter hör jag hur det knackar på dörren . Jag öppnade och där står världens finaste kille , han log lite innan han kom in och stängde dörren . Sedan direkt när han tagit av sig skorna så gick han fram till mig . Han kupade försiktigt sina händer runt mitt ansikte och kysste mig . Jag tvekade inte utan besvaradde den direkt . Ryans kyss hade inte vart någonting jämfört med denna . Han perfekta läppar var som gjorda för mina och jag hade glömt hur underbart det kändes . Hans läppar lämnade bara mina för att säga .
" Jag älskar dig . "
" Jag älskar dig också . "



BEEEEEEHÖVER TIPS VAD SOM KAN HÄNDA , KOMMENTERA ! :DDDDD


Kommentarer
Postat av: Rebecka

så jäkla bra :D ,, har själv ingen bra fantasi , så jag har faktiskt ingen aning , återkommer med ideer :DDDDD

2011-02-13 @ 11:28:58

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0