Dina andetag är min musik - chapter 52

" Vad bra du är ! " Skrek jag glatt .
" Tack . "
Då kom en kvinna i trettioårs-åldern fram till oss .
" Är du Nelly ? " Frågade hon och log lite .
" Ja ? "
" Kom med mig . "
" Va ? Vart ska vi ? "
" Du ska vara Justins one less lonely girl . "



" Va?! Nejnejnej . " Sa jag och skakade på huvudet .
" Justins begäran . "
" Helvete ... Jag är inte klädd för scenen ! "
" Här . Han har förebrett ifall du skulle säga så . Han känner dig visst väl . "
Jag kollade på min svarta tajta klänning , lite glittrig kan man säga . Om jag fick vara ärlig hade jag nog klätt upp mig lite för mycket .
" När ? "
" Nu , om du inte ska byta om . "
Jag kollade mot tjejerna , dom flinade bara .
" Visste ni ? " Röt jag surt .
" Typ. " Erkände Jessica .
" Kom så går vi då . " Muttrade jag surt och kollade i en spegel , tänk att alla skulle se mig nu ..
Alla log förutom jag och vi gick mot scenen , melodin hade redan börjat och en stol stod i mitten . Jag svalde högt och sedan visade hon att jag skulle börja gå . Magen pirrade mer än någonsin , men jag tog osäkra steg mot stolen . Alla skrek högre , omg , det var typ 20.000 människor . Nejnejnej jag måste tillbaka , jag har scenskräck . Jag kollade på Justin , han syntes inte till men jag hörde hans röst . Han måste vara någon annanstans på en enorma scenen . Jag gick in och satte mig på stolen , livrädd . Jag försökte le men det måste sett rejält falskt ut . Jag kollade bak , där stod han och kollade på mig . Jag log lite , där satt jag precis som varje tjej innan . Skillnaden var nog bara att jag kände honom faktist , men det visste såklart inte dom därnere om . Eller kanske om dom kollat riktigt noga så kanske från alla tidningar , men jag tvivlade på att dom gjorde någonting annat än skrek . Ljudet var verkligen öronbedövande . Men ljudet av hans röst fick mig att tappa andan . Han närmade sig mig och typ flörtade med mig . Jag skrattade bara , han smekte min kind och jag ville bara krama om honom och säga hur mycket jag saknade honom .

När låten var slut fick jag massor av blommor i famnen , röda rosor . Jag gick tillbaka backstage med tårar i ögonen , Justin stannade på scenen någonstans . Där bakom möttes jag av tjejerna igen .
" Grattis . " Skrattade dom båda .
Jag log lite men kollade sedan bak , bakom dom stod Ryan med skyldig blick . Jag gick oroligt fram till honom .
" Vad gör du här ? " Frågade jag och ville krama honom men han backade undan .
" Du svek mig Nelly , det gjorde du verkligen . "



Kort jag vet , men skriver på mobilen , inte världens lättaste kan man säga . Skriver när jag är hemma , puss och kommentera .
Rebecka jag blev nästan lite rädd att du slutat läsa :)



Kommentarer
Postat av: Rebecka

aldrig i mitt liv att jag skulle sluta :DDDDD

2011-02-10 @ 17:13:28

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0