Dina andetag är min musik - chapter 44

" Jag måste gå innan jag ångar mig . "
Jag släppte honom och vi gick till hallen . Han tog på sig skorna och sedan kramade han mig igen och kysste mig för sista gången .
" Min fina ängel . " Han kysste mig en sista gång på pannan och gick sedan ut . Dörren stänges och jag föll ihop på marken dränkt i mina egna tårar , nu var han borta ...



Justins perspektiv två veckor senare :
Konserter , intervjuer , autografer , bilder , sjunga och resa var nog vad mitt liv gick ut på just nu . Det kändes inte som om man hade tid över till någonting annat . Jag hade inte tid att tänka på Nelly , vilket gjorde ett hål i mitt bröst mindre . Hennes leende skulle verkligen göra en guldstjärna i kanten på dagarna . Men jag var lycklig trots allt , jag var jag , jag levde min dröm . Jag älskade henne men jag kunde faktist inte ge upp allting . Man kan säga och försöka intala sig själv att man gör det , men i slutändan så är det inte så .

Jag gick över till mitt lilla hotellrum , egna också . Kändes som mamma hängde efter mig hela tiden , jag behövde lugn och ro . Jag drog ut öronplopparna och satte mig på sängen . Det var någon som bodde här , men vem ? Jag orkade inte tänka mer på det utan tog fram papper och penna och började skriva på en ny låt , det sägs att ens undermedvetna alltid kommer fram i låtarna . Isåfall borde denhär låten endast handla om henne , jag saknade henne .

Vi hade inte pratat , ringt eller något . Kanske bättre bara att låta det vara , så kanske det är lättare för henne också . Jag sköt ifrån tanken och skrev till det blev en bra vers att börja med . Jag tröttnade och ville ringa någon , länge sen jag snackade med Ryan , bäst att ringa han . Jag drog upp mobilen och letade upp hans nummer , sedan hördes signaler .
" Ryan . "
" Justin här , zup ? "
" Brabra , du ? "
" Okej . "
" Okej , hur kan det vara okej med Nelly på en turne ? "
" Vi har ... typ gjort slut . Så det är bara jag på en turne . " Fick jag fram och la mig ner i sängen .
" Åh , ledsen . "
" Lungt , vi slutade som vänner tror jag . "
" Ska jag ringa henne ? "
" Jag har inte pratat med henne , jag vet liksom inte hur hon mår så det vore snällt . Ett besök skulle vara ännu bättre för hon kan ljuga ganska bra . "
Hon hade försökt lura mig att hon hade varit upptagen för att svara på mina samtal förut , men jag visste mycket väl vad hon gjorde men valde att inte säga något .
" Okej , jag ska överraska henne . "
" Låter bra , sedan meddelar du alltid till mig ? "
" Japp . "
" När kan du åka ? " 
" Imorgon tror jag . "
" Bra . "
" Men jag måste gå nu , ringer imorgon . "
" Okej . "
Vi la på och jag blev lite gladare när jag visste att Ryan skulle ta hand om henne , men det betydde också att dom skulle vara ensamma igen . Jag brukade bli avundsjuk men nu får jag faktist ta och förstå att vi inte är tillsammans längre , hon får göra vad hon vill . Eller hoppas hon har en ny pojkvän som gör henne glad , jag hoppas , men ändå inte .

Jag bestämde mig för att gå ut , trots att klockan måste vara tolv på natten . Jag kanske också borde ta med mig Kenny , men vem skulle gå på domdär småvägarna här brevid hotellet , nu ? Jag struntade i att säga till honom och gick ut . Jag började gå sakta och luften rensade mina lungor .

Det var en härlig tystnad , man hörde bara fotstegen . Tills jag hörde någon annan längre fram , jag kisar med ögonen för att se . Det var en tjej , aja en tjej kan väl inte skada . Jag gick och snart var hon framför mig . Hon stannade och då såg jag först vem det var .
" Justin ? " Sa hon frågandes och kollade leendes på mig .
" Anastasia ? "
" Aaah , vad länge sen . " Sa hon och hoppade runt min hals .
Jag kramade tillbaka henne , hon var alldeles varm .
" Vad gör du här ? " Frågade hon sedan .
" Konsert imorgon , du själv ? "
" Jag bor här Justin . "
" Juste , det var du ja . "
" Så gör du något speciellt ? "
" Inte direkt . "
" Kom . "
Hon tog tag i min hand och började gå med mig mot ett litet cafe i närheten .

Vi beställde båda en varsin varm choklad .
" Vad annars Justin ? "
" Jag lever bara på , du själv då ? "
" Bra , eller min pojkvän dumpade mig igår så kanske sådär . "
" Åhh , ledsen . " Jag gjorde en medlidande blick .
" Har du en flickvän då ? Jag har läst lite om ... ehm vad hette hon nu igen ... juste Nelly ? "
" Jo , hon var väl min flickvän tills jag var tvungen och åka på turne . Men så är livet . "
" Ledsen jag med , kanske det finns en mening till allt . "
" Kanske , svårt att tro . "
" Jag tror på det . " Sa hon plötsligt och verkade helt fast i de .
" Så , hur går det med allt efter våran U smile video tillsammans ? "
Det var hon som var min "tjej" i videon , det var så vi kände varandra .
" Bra , vissa tror tillochmed att vi är det på riktigt . " Skrattade hon . Jag log lite också .
" U Smile , I Smile . " Sjöng jag tyst och mindes alla kvällar med Nelly ..
" Du är så bra på att sjunga . "
" Eeh tack . " Log jag .
" Så jag kommer imorgon . "
" Vart ? " Hade jag missat något ?
" Konserten ? "
" Aha ja , ska du ? "
" Ja , mina vänner ville , och jag ville . "
" Coolt , vi  kanske kan ses sen efter ? " Det verkade som att det var något sådant hon strävade efter .
" Absolut , skulle vara awesome . "
" Hänga med Justin Bieber . " Skämtade jag och hon skrattade .
" Kanske jag blir nästa popstar "
" Varför skulle du bli känd ? "
" För att jag är så snygg . " Skämtade hon och vi båda skrattade mer än innan .
För en gång skull så kändes det riktigt bra , den där lilla guldstjärnan .

Vi fikade och jag åkte sedan tillbaka , ingen hade nog märkt att jag varit borta för ingen kom in . Jag somnade leendes och längtade riktigt tills imorgon .

Efter konserten :
Äntligen slut , min röst skulle försvinna när som helst . Jag sprang back-stage och bytte kläder sedan smsade jag Anastasia :
* Vart är du ? *
Efter en stund svarade hon .
* Vid toaletterna typ , kommer du ? *
* En minut . *
Jag började springa lite smått dit och när jag ser henne ger jag henne en bamsekram . Hon var verkligen snygg .
" Hej sötnos . "
" Hej , bra konsert . "
" Tack , men kom vi går hit in innan någon ser oss . "
Hon nickade och jag drog med mig henne till mitt lilla back-stage rum .

Vi kom dit och började prata , efter en stund så bestämde vi oss för att åka till hotellet . Vi gjorde det och satt i mitt rum och pratade verkligen om allt möjligt . Ibland tillochmed Nelly .
" Så , kanske borde jag gå nu , min mamma blir orolig . " Sa hon lite ledset och kollade på klockan .
" Okej . " Vi gick till min hotelldörr och vid dörren kramade hon mig .
" Tack för en underbar dag Justin . "
" Tack själv . "
Hon tittade in i mina ögon , jag slöt ögonen och kysste henne ...



Gillade ni chaptern ? :) Kommentera .
Kände för att göra en Justin , sedan nästa blir nog Nelly igen .



Kommentarer
Postat av: Rebecka

jättebra , men det känns lixom som att det ska vara nelly o justin :/

2011-02-04 @ 17:36:04

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0