Dina andetag är min musik - chapter 41

Alla skrek och applåderade , jag var fortfarande inte ens framme . Han försvann bort från scenen , jag fick väl möta honom där bakom . Ingen  dök upp igen , jag var nu framme och sprang bakom den lilla scenen . Jag önskade att jag inte gjort det , jag stelnade till och ville bara skrika . Justin kysste Carrie ...



Eller kysste hon honom ? Men hur det än var så stod dom fortfarande där , och jag var fortfarande här och kollade på som en idiot . Men vad skulle jag säga , jag hade ingenting att säga . Carrie , hon var den mest lögnaktiga person jag kände . Justin , någon jag hatade att älska , men just nu var han bara en stor idiot . Han avslutade kyssen och blängde på henne . Då såg han mig och blev alldeles orolig . Jag bara skakade på huvudet och började rusa i motsatt riktning .
" NELLY , VÄNTA , JAG KAN FÖRKLARA ! " Skrek han efter mig .
Men jag ville inte höra , jag sprang tills jag hörde att han stannade . Han hade tydligen sprungit efter och sedan forsatte jag fyrahundrameter och satte mig på sanden . Jag satte mig på stranden och började gråta , det enda man hörde var mina snyftningar och vattnets vågor som strömmade in på land .

Justins perspektiv :
Helvete ! Carrie hade utan förvarning bett mig upp på scenen och sjunga , jag kunde inte ju inte bara svika alla mina fans sådär , men hur Nelly skulle reagera visste jag inte . Jag trodde hon skulle gilla att alla fick veta att jag var hennes pojkvän . Jag hade sjungit och sedan gått av scenen för att leta upp henne . Carrie dök sedan plötsligt upp och bara kysste mig . Jag hade avslutat kyssen på en gång men då ser jag Nelly , hon sprang iväg direkt och jag följde efter . Men hon forsatte bara springa och efter en stund stannade jag , bättre att komma då hon stannat . Carrie hade också följt efter , hon ställde sig brevid mig andfått .
" Shit vad hon överreagerar , hon borde ha vetat bättre . " Suckade hon .
" Vetat vad ? " Mumlade jag irriterat .
" Att du inte gillade henne , vem skulle gilla henne istället för mig ? "
" JAG GILLAR INTE DIG , JAG GILLAR HENNE , NEJ FÖRRESTEN JAG ÄLSKAR HENNE ! " Skrek jag åt henne , fan var sur jag var just nu .
" Det spelar ingen roll nu , hon kommer aldrig förlåta dig . "
" Jo , det kommer hon , borde inte du vara hennes vän ? "
" Du känner visst inte henne , hon förlåter inte människor så lätt . Du har sårat henne , jag var bara en liten bricka i spelet . "
" Vilket jävla spel ?
" Spelar ingen roll . "
Åhh , vem trodde hon att hon var egentligen ?
" Hon kommer aldrig förlåta dig heller . "
" Jag har ändå fått allt jag ville . "
" Vad ville du ? "
" Förstöra mellan er såklart , men jag ska gå nu , ring mig baby . " Hon gjorde en pussmun och gick iväg .
Ilskan övertog nästan sorgen , jag måste hitta henne nu .

Nellys perspektiv :
Allting jag gjort i livet kändes så hopplöst . Om jag aldrig blivit vän med Carrie så skulle jag aldrig köpt några biljetter och då skulle jag aldrig ha träffat Justin , varför kändes det så mycket bättre? Ingenting var värd denhär känslan , inte ens dom små ögonblicken med lycka . Mitt hjärta var som utslitet ur min kropp , hålet i bröstet verkade bara bli större varenda sekund , och det sved , det sved så in i helvete .

Jag hörde steg bakom mig , inte Justin , inte nu . Men det var inte Justin , det var någon annan kille . Han satte sig brevid mig och kollade oroligt på mig .
" Är allting bra ? " Frågade han försiktigt .
" Nej , men jag klarar mig . "
" Är du säker , borde du inte komma till festen ? " Jag hade sett hans ansikte tidigare under kvällen .
" Nej , jag sitter här en stund . "
" Okej , vad heter du ? "
" Nelly . "
" Låt mig gissa , Justins flickvän ? "
" Tyvärr ja . " Mumlade jag .
" Tyvärr , varje tjejs dröm ju ? "
" Jag skulle behöva en stund för mig själv , är det okej ? "
" Såklart , vi syns kanske senare . "
" Tack . "
" Inga problem . "
Han reste sig och gick iväg , jag kände mig verkligen otrevlig men när man kände som jag så var det faktist okej . Eller kanske inte men just nu brydde jag mig inte om någonting .

Tio minuter senare hörde jag yttligare någon som gick mot mig , jag kollade bak . Justin närmade sig försiktigt och satte sig ljudlöst brevid mig .
" Förlåt , men jag kan förklara . " Mumlade han .
" Tänk om jag inte vill höra din förklaring ? "
" Du måste , du är det absolut viktigaste i min värld . "
Jag svarade inte .
" Hon kysste mig , precis innan du kom och jag avslutade kyssen direkt jag lovar . "
" Justin ... " Sa jag och skakade på huvudet men han avbröt mig .
" Jag älskar dig, bara dig . Du måste säga att allting blir bra , du kan inte bara lämna mig nu . "
Det fanns så mycket jag ville säga , men var tyst . Istället lutade jag huvudet mot hans axel , mumlade tyst på någon låt .

Efter en stund så bestämde vi oss för åka hem , under hela bilresan sa ingen någonting . När vi kom hem till mig så la vi oss båda i sängen och låg på varsin sida utan att ens röra varandra . Direkt på morgonen när jag vaknade vände jag mig om , men det var tomt . Det låg ett litet brev på sängen vid hans plats , jag öppnade det .
* Godmorgon , jag ska spela in en låt idag . Jag ringer dig senare , förlåt igen och puss . *
Jag andades ut sakta och slängde brevet på sängen igen , jag klev upp och la mig framför teven .

Någon gång under dagen ringde Justin , jag svarade inte . Han skickade också sms som jag inte ens läste , han ringde kanske en gång till men jag svarade inte då heller . På kvällen när han ringde så svarade jag och sa att jag hade haft fullt upp  , sedan sa vi ingenting mer och la på nästan direkt .

Jag kom på att jag inte läst klart alla böckerna än , jag bestämde mig för tvåan . Jag började läsa och desto mer jag läste så insåg jag att han lämnade henne här . Hon gjorde vad som helst för att få honom tillbaka , kärlek är väl inte så lätt . Jag insåg att jag hade ett val att göra , bestämma mig för hur det ska bli ..



Hoppas den inte är för kort , slut verkligen på fantasi , tack för värmande kommentarer :)


Kommentarer
Postat av: Rebecka

så jäkla bra :DDD

2011-02-03 @ 17:00:18

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0