Unbroken - episode 29

"Hemma" sa Alison lättad efter ha fått sova över på sukhuset en natt, det närmade sig julafton allt mer.
Hon slog ner sina saker på golvet och la sig ner i sin säng "älskade säng, du har varit sjukt saknad" mumlade hon och jag skrattade åt henne.
"Jag måste åka iväg och köpa julklappar" sa jag och log "men du ska ligga här och vila, vi ses sen" sa jag och kysste henne.
Hon muttrade något besviket sen när jag lämnade henne i sängen och forsatte ut.
Jag hade med mig både Kenny och Alfredo, jag började med att köpa saker till Alison. Sedan till Jaxon köpte jag också lite, till mamma och Alison's föräldrar.
Jag skickade med alla paket till Kenny, som skulle gömma och slå in det hemma hos honom. Sedan åkte vi och köpte en julgran, jag visste inte ifall Alison hade något pynt, jag gissade på nej med tanke på att hon nyligen flyttat in själv.
Så jag gick in med Alfredo och köpte massa julpynt också. Bara svart och vitt, som hon gillade det.
-
Jag och Alfredo pratade om massor, sedan åt vi pizza. Jag köpte med mig till Alison dit jag sen åkte. Jag bar med mig granen in, tillsammans med allting annat så Alfredo fick hjälpa till.
"Stanna på en glass" sa jag och Alison kom gåendes in i köket nyvaken.
"Åh en julgran" log hon "sätt den där i hörnet" sa hon pekade.
"Justin har rätt, stanna på glass"
Alison åt pizza och också glass, hon såg överlycklig ut. Vilket hon troligtvis var, men hon var bra på att dölja saker. Exempel som hennes magont, det ledde till sjukhus.
Hon hade vart nära på att få missfall, så det ledde mest utav stress. Från och med nu skulle hon få ligga i sängen förutom på julafton.
Men ingen stress för hennes del.
Alison's perspektiv EN DAG INNAN JUL:
"Jake, kom och rädda mig innan jag ruttnar här i sängen"
Han skrattade.
Jag hörde hur Justin's dusch tystnade så nu skulle jag snart behöva lägga på. Inte för att jag inte fick prata med honom i telefon, det var mer att jag inte fick prata med någon innan jag blev helt frisk. Jag hade ett litet mobilförbud, men snabbt hade jag gått och snott telefonen från Justin's "gömställe". Han trodde att mobilen kunde leda till stress, det vill säga hotmejl och sådant.
"Måste gå, han kommer" sa jag och la snabbt på innan jag la mobilen under sängen.
"Hej sexy" log jag flirtigt när han steg ut ur duschen.
Han log, handuken satt tajt runt hans midja.
Justin passerade mig och jag tog tag i han och drog han över mig försiktigt. Han kysste mig försiktigt, medans jag ville ta det allt annat än försiktigt.
Jag försökte få loss hans handuk men så reste han sig "inte nu"
"Varför?"
"Inte nu sa jag" sa han hårt och gick ut ur rummet för att klä på sig kläder.
Jag satt kvar ledsen i sängen, känslan utav att han inte ville ha mig åt upp mig innefrån.
Tårarna rann nedför mina kinder, jag drog täcket över ansiktet och pressade det hårt mot mitt ansikte.
Jag hade bara väntat på den hära stunden.
"Älskling vill du kolla på film?" jag hörde hur han klev in i rummet "vad har hänt?" frågade han sedan när han hörde mitt snyftande och rusade fram till mig.
Han försökte förgäves ta bort täcket från mig, men jag höll kvar det med all kraft.
"Gråt inte, är det för det.. där?"
"Justin, jag förstår att du inte vill ha mig längre på det där sättet, men säg det rakt ut okej?"
Han suckade och försökte igen dra av mig täcket, vilket han denna gången lyckades med.
"Tro mig, jag vill verkligen ha dig, du är så vacker, och sexig. Men jag är rädd att du ska göra illa dig"
Mitt snyftande blev till ett fånigt skratt, men jag var fortfarande sårad.

"Hemma" sa Alison lättad efter ha fått sova över på sukhuset en natt, det närmade sig julafton allt mer.
Hon slog ner sina saker på golvet och la sig ner i sin säng "älskade säng, du har varit sjukt saknad" mumlade hon och jag skrattade åt henne.
"Jag måste åka iväg och köpa julklappar" sa jag och log "men du ska ligga här och vila, vi ses sen" sa jag och kysste henne.

Hon muttrade något besviket sen när jag lämnade henne i sängen och forsatte ut.
Jag hade med mig både Kenny och Alfredo, jag började med att köpa saker till Alison. Sedan till Jaxon köpte jag också lite, till mamma och Alison's föräldrar.
Jag skickade med alla paket till Kenny, som skulle gömma och slå in det hemma hos honom. Sedan åkte vi och köpte en julgran, jag visste inte ifall Alison hade något pynt, jag gissade på nej med tanke på att hon nyligen flyttat in själv.
Så jag gick in med Alfredo och köpte massa julpynt också. Bara svart och vitt, som hon gillade det.

-

Jag och Alfredo pratade om massor, sedan åt vi pizza. Jag köpte med mig till Alison dit jag sen åkte. Jag bar med mig granen in, tillsammans med allting annat så Alfredo fick hjälpa till.
"Stanna på en glass" sa jag och Alison kom gåendes in i köket nyvaken.
"Åh en julgran" log hon "sätt den där i hörnet" sa hon pekade.
"Justin har rätt, stanna på glass"
Alison åt pizza och också glass, hon såg överlycklig ut. Vilket hon troligtvis var, men hon var bra på att dölja saker. Exempel som hennes magont, det ledde till sjukhus.
Hon hade vart nära på att få missfall, så det ledde mest utav stress. Från och med nu skulle hon få ligga i sängen förutom på julafton.
Men ingen stress för hennes del.

Alison's perspektiv EN DAG INNAN JUL:
"Jake, kom och rädda mig innan jag ruttnar här i sängen"
Han skrattade.
Jag hörde hur Justin's dusch tystnade så nu skulle jag snart behöva lägga på. Inte för att jag inte fick prata med honom i telefon, det var mer att jag inte fick prata med någon innan jag blev helt frisk. Jag hade ett litet mobilförbud, men snabbt hade jag gått och snott telefonen från Justin's "gömställe". Han trodde att mobilen kunde leda till stress, det vill säga hotmejl och sådant.
"Måste gå, han kommer" sa jag och la snabbt på innan jag la mobilen under sängen.

"Hej sexy" log jag flirtigt när han steg ut ur duschen.
Han log, handuken satt tajt runt hans midja.
Justin passerade mig och jag tog tag i han och drog han över mig försiktigt. Han kysste mig försiktigt, medans jag ville ta det allt annat än försiktigt.
Jag försökte få loss hans handuk men så reste han sig "inte nu"
"Varför?"

"Inte nu sa jag" sa han hårt och gick ut ur rummet för att klä på sig kläder.
Jag satt kvar ledsen i sängen, känslan utav att han inte ville ha mig åt upp mig innefrån.
Tårarna rann nedför mina kinder, jag drog täcket över ansiktet och pressade det hårt mot mitt ansikte.
Jag hade bara väntat på den hära stunden.
"Älskling vill du kolla på film?" jag hörde hur han klev in i rummet "vad har hänt?" frågade han sedan när han hörde mitt snyftande och rusade fram till mig.
Han försökte förgäves ta bort täcket från mig, men jag höll kvar det med all kraft.
"Gråt inte, är det för det.. där?"
"Justin, jag förstår att du inte vill ha mig längre på det där sättet, men säg det rakt ut okej?"
Han suckade och försökte igen dra av mig täcket, vilket han denna gången lyckades med.
"Tro mig, jag vill verkligen ha dig, du är så vacker, och sexig. Men jag är rädd att du ska göra illa dig"
Mitt snyftande blev till ett fånigt skratt, men jag var fortfarande sårad.

ÄNTLIGEN VA? :D
Från och med nu kan ni läsa en episode varje morgon och kväll klockan sju, för jag tidsinställer. Men om det inte kommer så kommer det nog strax :d
KOMMENTERA & GOD JUL PÅ ER LÄSARE!



Kommentarer
Postat av: Anonym

mer ;)

2011-12-24 @ 07:56:09
Postat av: bella

Super!!! God Jul!!!

2011-12-24 @ 09:45:11
Postat av: emilia

jääääättebra ! God Juuuuul ! :)

2011-12-24 @ 10:08:01
Postat av: Felizia

SÅ himla bra!! :D

2011-12-24 @ 13:41:41
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0