Unbroken - episode 23

När Jake hade gått hem, så fick jag vänta yttligare på Justin. Han hade inte skickat något på hela dagen, jag visste inte vad som han var sur på.
Jag hoppades att han någongång skulle acceptera Jake, precis som jag hoppades att Oliver skulle med Justin.
Hm, Justin är fortfarande här och spelar, han verkar inte vela komma hem. Vad har hänt?
skickade Carin, som var Scooter's flickvän.
Vi hade kommit ganska nära varandra under middagen, och vi skulle nog hålla en bra kontakt. Scooter var väldigt nära med Justin, och Carin med Scooter så då kunde hon uppdatera mig alltid.
Han är väl surig på mig antar jag.. fråga om han ska sova hos sig, utan att avslöja att du smsat mig. Så jag vet bara om jag kan gå och lägga mig eller inte.
Han ska hem.. men oroa dig inte, det är inte bra för barnet! Godnatt!
Tack Carin, God natt.
Jag låste dörren och släckte alla lampor innan jag kröp ner i sängen, det hade vart väldigt lång tid sedan jag hade sovit ensam. Förut hade jag verkligen inte varit van att sova brevid någon och nu kunde jag knappt sova utan någon.
Det tog långt tid innan jag somnade, jag hatade att inte ens ha pratat alls med Justin. När klockan var 12, så ringde jag upp honom.
Han svarade inte, jag ringde inte igen men jag smsade honom.
God natt! <3 jag kan egentligen inte somna utan din röst, men jag får väl försöka.
Ali, det var inte jag som inte ville hålla det seriöst. Om det ska vara såhär är det väl bäst att vi vänjer oss att vara utan varandra iallafall en natt. God natt
Jag suckade, ja det var väl mitt fel. Men var det så fel tanke?
Men jag menar ju inte så.. du vet hur svårt det här är för mig. Jag trodde du förstod. Det kommer bli vi, det vet jag.
Nej, jag förstår inte alls. Om du vet att det ändå kommer bli vi, varför vänta? Vad är meningen med allt väntade?
Jag vet inte själv Justin, det är just det. Jag är så osäker, hela jag är förvirrad. Jag behöver tänka ut allting, för när jag väl släpper in dig, planerar jag inte att släppa dig på ett tag.
Ta den tid du behöver Alison, jag finns alltid här och väntar på dig. Jag ska kämpa för dig, jag ska visa äkta kärlek för dig.
Men fram tills dess, så håller vi det på denhär nivån, så ingen behöver lida utav det.
-
På morgonen insåg jag att jag hade klarat mig ett helt dygn utan honom, men det var inte det värsta. Jag hade ju klarat mig utan honom när han var i Kanada, men det var hans sms som gjorde mig upprörd.
Jag kände för att åka till studion, men jag visste ju inte ens vart den låg. Då kom på Carin, så jag tog fram mobilen och smsade henne.
Hejsan, igen. Du, jag tänkte komma och hälsa på idag i studion. Har ju dock ingen aning vart det ligger, hehe. Berätta inget till Justin.
Hm, jag hämtar dig. Ska dit själv om en timma, okej?
Javisst!
-
När jag klev in i den lilla studion gick Carin direkt till Scooter, och jag följde efter. Där satt även Justin och dom försökte tillsammans med någon annan bestämma hur tonen skulle vara.
Dom alla kollade på oss när vi kom in,och när Justin såg mig suckade han och kollade bort.
Hur länge skulle han vara sur?
Ju längre han var sur desto mer insåg jag hur mycket jag behövde honom.
"Drick lite så forsätter vi sen" sa Scooter och han och Carin började direkt prata om något.
Jag gick efter Justin in i köket och han sa inte ett ord. Tystnaden kvävde mig. Han började fylla en flaska med vatten medans jag stod bakom honom.
"Ska du vara sur länge till?" frågade jag.
"Är inte sur" muttrade han, det lät så löjligt med tanke på att han inte sagt ett ord så jag hade lust att skratta.
"Ärligt Justin.."
Han kom fram till mig och gav mig en död kram och pussade mina läppar.
"Ser du? Allt är okej" sedan gick han ut med vattenflaskan och jag stod kvar i tystnad.
-
"Hej Jake" sa jag och suckade.
"Hej babe"
"Vad gör du?"
"Jag är med Oliver, vill du komma över?"
"Nej, det är bra" suckade jag och lät blicken glida över till Justin som nu kollade på mig.
"Vad gör du då? Är du med.. Justin?"
"Ja, men han är sur på mig så vi pratar knappt. Är i studion" sa jag så även han hörde det.
Jag hörde hur Oliver muttrade något och tog luren.
"Vad är det han har gjort? Ska jag komma?" sa han direkt.
Jag brast ut i skratt.
"Nej Oliver, men tack käraste kusin ändå"
"Allt för dig"
-
Ingenting hade nog känts så värdelöst som allting gjorde idag, jag visste inte vad jag hade gjort, dagen började nå sitt slut och snart skulle vi åka hem.
Hade det vart en annan kille, och om jag inte haft en gigantisk mage så hade jag nog klätt på mig lite sexiga underkläder och försökt få honom att förlåta mig.
Men det var inte så med Justin, vi var inte så. Hade han gjort såhär så jag skulle erkänna mina känslor för honom?
"Behöver du skjuts hem?"
Jag nickade och insåg att han inte skulle spendera natten med mig.
När vi satt i bilen var det tyst, bara radion stod på lite lågt. Det regnade och var väldigt deprimerade väder, snart skulle jag nog krypa in i en vinterjacka, trots att det var November bara. När vi kommit halvvägs fick jag helt enkelt nog.
"Vad har jag gjort? Säg mig, jag orkar inte mer Justin!"
Han svarade inte.
"Stanna bilen" sa jag. Han stannade inte, så jag lutade mig framåt.
"stanna bilen, nu!" begärde jag och han tittade ledset på mig och körde in på vägkanten.
Bilen stannade och jag tog handen på handtaget.
"Det här är precis en utav anledningarna till att jag inte kan släppa in dig, jag vet att jag kommer bli sårad. Men förstår du inte? Hur mycket jag gillar dig, hur lycklig jag var? Fattar du inte hur mycket du betyder för mig?"
Jag öppnade dörren och klev ut.
"Stanna" bad han och tog min hand.
"Nej, jag vill inte stanna här när jag vet att allt du vill är att bli av med mig"
Jag ryckte åt mig handen och slog igen dörren, sedan började jag gå i regnet, det ösregnade och det var mörkt. Jag var inte ens helt säker hur jag kom hem, med tanke på att vi var mitt på motorvägen nu. Det fanns inte en enda bil.
Han öppnade fönstret och körde sakta brevid mig.
"Hoppa in" forsatte han men jag lyssnade inte.
Han körde brevid mig hur länge som helst innan han stannade bilen helt och hoppade ut själv. Jag kände hur han kom och la armarna om mig och pressade sina läppar mot mina. Först reagerade jag inte ens, men sedan gav jag upp och kysste honom passionerat tillbaka.
Mitt i regnet, precis som i en film.
Hela stämmningen förstördes lite när jag sedan plötsligt började hacka tänder, vi båda två var alldeles genomvåta. Jag skulle nog vara sjuk imorgon.
Men han var så sjukt vacker, han tittade ledset på mig och om jag inte såg fel så fanns det nog en tår bland alla regndroppar.
"Förlåt mig" sa han och kysste mig igen.
Jag la armarna runt honom och höll hårt.
När Jake hade gått hem, så fick jag vänta yttligare på Justin. Han hade inte skickat något på hela dagen, jag visste inte vad som han var sur på.
Jag hoppades att han någongång skulle acceptera Jake, precis som jag hoppades att Oliver skulle med Justin.

Hm, Justin är fortfarande här och spelar, han verkar inte vela komma hem. Vad har hänt?

skickade Carin, som var Scooter's flickvän.
Vi hade kommit ganska nära varandra under middagen, och vi skulle nog hålla en bra kontakt. Scooter var väldigt nära med Justin, och Carin med Scooter så då kunde hon uppdatera mig alltid.


Han är väl surig på mig antar jag.. fråga om han ska sova hos sig, utan att avslöja att du smsat mig. Så jag vet bara om jag kan gå och lägga mig eller inte.

Han ska hem.. men oroa dig inte, det är inte bra för barnet! Godnatt!


Tack Carin, God natt.

Jag låste dörren och släckte alla lampor innan jag kröp ner i sängen, det hade vart väldigt lång tid sedan jag hade sovit ensam. Förut hade jag verkligen inte varit van att sova brevid någon och nu kunde jag knappt sova utan någon.
Det tog långt tid innan jag somnade, jag hatade att inte ens ha pratat alls med Justin. När klockan var 12, så ringde jag upp honom.
Han svarade inte, jag ringde inte igen men jag smsade honom.

God natt! <3 jag kan egentligen inte somna utan din röst, men jag får väl försöka.


Ali, det var inte jag som inte ville hålla det seriöst. Om det ska vara såhär är det väl bäst att vi vänjer oss att vara utan varandra iallafall en natt. God natt

Jag suckade, ja det var väl mitt fel. Men var det så fel tanke?

Men jag menar ju inte så.. du vet hur svårt det här är för mig. Jag trodde du förstod. Det kommer bli vi, det vet jag.


Nej, jag förstår inte alls. Om du vet att det ändå kommer bli vi, varför vänta? Vad är meningen med allt väntade?


Jag vet inte själv Justin, det är just det. Jag är så osäker, hela jag är förvirrad. Jag behöver tänka ut allting, för när jag väl släpper in dig, planerar jag inte att släppa dig på ett tag.


Ta den tid du behöver Alison, jag finns alltid här och väntar på dig. Jag ska kämpa för dig, jag ska visa äkta kärlek för dig.
Men fram tills dess, så håller vi det på denhär nivån, så ingen behöver lida utav det.

-

På morgonen insåg jag att jag hade klarat mig ett helt dygn utan honom, men det var inte det värsta. Jag hade ju klarat mig utan honom när han var i Kanada, men det var hans sms som gjorde mig upprörd.
Jag kände för att åka till studion, men jag visste ju inte ens vart den låg. Då kom på Carin, så jag tog fram mobilen och smsade henne.

Hejsan, igen. Du, jag tänkte komma och hälsa på idag i studion. Har ju dock ingen aning vart det ligger, hehe. Berätta inget till Justin.


Hm, jag hämtar dig. Ska dit själv om en timma, okej?


Javisst!

-

När jag klev in i den lilla studion gick Carin direkt till Scooter, och jag följde efter. Där satt även Justin och dom försökte tillsammans med någon annan bestämma hur tonen skulle vara.
Dom alla kollade på oss när vi kom in,och när Justin såg mig suckade han och kollade bort.
Hur länge skulle han vara sur?
Ju längre han var sur desto mer insåg jag hur mycket jag behövde honom.
"Drick lite så forsätter vi sen" sa Scooter och han och Carin började direkt prata om något.

Jag gick efter Justin in i köket och han sa inte ett ord. Tystnaden kvävde mig. Han började fylla en flaska med vatten medans jag stod bakom honom.
"Ska du vara sur länge till?" frågade jag.
"Är inte sur" muttrade han, det lät så löjligt med tanke på att han inte sagt ett ord så jag hade lust att skratta.
"Ärligt Justin.."
Han kom fram till mig och gav mig en död kram och pussade mina läppar.
"Ser du? Allt är okej" sedan gick han ut med vattenflaskan och jag stod kvar i tystnad.

-

"Hej Jake" sa jag och suckade.
"Hej babe"
"Vad gör du?"
"Jag är med Oliver, vill du komma över?"
"Nej, det är bra" suckade jag och lät blicken glida över till Justin som nu kollade på mig.
"Vad gör du då? Är du med.. Justin?"
"Ja, men han är sur på mig så vi pratar knappt. Är i studion" sa jag så även han hörde det.
Jag hörde hur Oliver muttrade något och tog luren.
"Vad är det han har gjort? Ska jag komma?" sa han direkt.
Jag brast ut i skratt.
"Nej Oliver, men tack käraste kusin ändå"
"Allt för dig"

-

Ingenting hade nog känts så värdelöst som allting gjorde idag, jag visste inte vad jag hade gjort, dagen började nå sitt slut och snart skulle vi åka hem.
Hade det vart en annan kille, och om jag inte haft en gigantisk mage så hade jag nog klätt på mig lite sexiga underkläder och försökt få honom att förlåta mig.
Men det var inte så med Justin, vi var inte så. Hade han gjort såhär så jag skulle erkänna mina känslor för honom?
"Behöver du skjuts hem?"
Jag nickade och insåg att han inte skulle spendera natten med mig.

När vi satt i bilen var det tyst, bara radion stod på lite lågt. Det regnade och var väldigt deprimerade väder, snart skulle jag nog krypa in i en vinterjacka, trots att det var November bara. När vi kommit halvvägs fick jag helt enkelt nog.
"Vad har jag gjort? Säg mig, jag orkar inte mer Justin!"
Han svarade inte.
"Stanna bilen" sa jag. Han stannade inte, så jag lutade mig framåt.
"stanna bilen, nu!" begärde jag och han tittade ledset på mig och körde in på vägkanten.
Bilen stannade och jag tog handen på handtaget.
"Det här är precis en utav anledningarna till att jag inte kan släppa in dig, jag vet att jag kommer bli sårad. Men förstår du inte? Hur mycket jag gillar dig, hur lycklig jag var? Fattar du inte hur mycket du betyder för mig?"
Jag öppnade dörren och klev ut.
"Stanna" bad han och tog min hand.
"Nej, jag vill inte stanna här när jag vet att allt du vill är att bli av med mig"
Jag ryckte åt mig handen och slog igen dörren, sedan började jag gå i regnet, det ösregnade och det var mörkt. Jag var inte ens helt säker hur jag kom hem, med tanke på att vi var mitt på motorvägen nu. Det fanns inte en enda bil.

Han öppnade fönstret och körde sakta brevid mig.
"Hoppa in" forsatte han men jag lyssnade inte.
Han körde brevid mig hur länge som helst innan han stannade bilen helt och hoppade ut själv. Jag kände hur han kom och la armarna om mig och pressade sina läppar mot mina. Först reagerade jag inte ens, men sedan gav jag upp och kysste honom passionerat tillbaka.
Mitt i regnet, precis som i en film.
Hela stämmningen förstördes lite när jag sedan plötsligt började hacka tänder, vi båda två var alldeles genomvåta. Jag skulle nog vara sjuk imorgon.
Men han var så sjukt vacker, han tittade ledset på mig och om jag inte såg fel så fanns det nog en tår bland alla regndroppar.
"Förlåt mig" sa han och kysste mig igen.
Jag la armarna runt honom och höll hårt.


aha mitt twilight inlägg blev ju lagom failat, ska skriva om de :) KOMMENTERAAAAA

Kommentarer
Postat av: Johanna

MER _:D

2011-12-08 @ 21:52:12
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Marielle

Skit bra, vill ha mer! <3

2011-12-08 @ 21:52:16
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Emma

mer :D

2011-12-08 @ 22:06:56
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: emilia

skitbraaa ! meeeera ;d

2011-12-08 @ 22:32:41
Postat av: Cherry

Jättebra :D <33

2011-12-09 @ 10:59:53

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0