Unbroken - episode 20

"Det var allt trevligt att träffa dig, samt att kunna shoppa lite. Jag kände att garderoben behövde förnyas" skrattade Pattie med ett varmt leende.
"Tack så mycket, det var riktigt roligt. Jag tror dessutom Justin gillar kepsen jag köpte till honom"
"Ja då gumman, ring mig när du har tid"
"Jadå, hejdå"
Jag hoppade ur bilen och gick in, ingen var hemma ännu. Så jag började med att plocka undan chipspåsar och sånt, inte för att jag var tvungen utan för att vara snäll mot Justin.
Jag satte mig sedan på sängen och kollade mot Justins lådor, jag ville aboslut kolla, men sedan tänkte jag på hur fel det var.
Han hade säkert hemligheter, så jag ville inte vara elak. Jag kollade mot hans garderob, okej dit kunde jag nog ändå kolla.
Jag öppnade dörren och möttes av enormt mycket kläder och skor, kepsar och skor. Skor skor skor. Shit, vad mycket skor!
Den här killen ägde mer skor än mig, jag kollade på alla och kollade sedan igenom hans kläder. Inte kunde jag klaga..
När jag sett det mesta, jag tog hans lilla dator och kollade igenom hans bilder för interneten inte funkade.
Det fanns flera mappar från hans Iphone, jag började med den första. Det var nog mest när han precis skaffat Iphone, han hade tom med kvar sitt gamla hår. Gud så söt han var!
Jag kunde inte sluta le, sedan gick jag vidare till nästa mapp.
Då var han lite äldre, och i nästa var nog inte mer än ett par månader sen. Kanske ett halvår, då när vi träffats för första gången kanske.
Jag tittade på alla hans bilder och stannade plötsligt till när det kom upp nästan en halvnaken bild på Selena..
Justins perspektiv:
"Vi går och hämtar mat till alla, Ryan bjuder" flinade Chaz och drog bort Ryan till McDonalds.
Vi andra gick därimot direkt hem till mig där jag visste att Alison redan väntade, så dom sista stegen kunde jag inte gå snabbare och drog upp dörren.
"Är någon här?" ropade jag.
Men det kom inget svar, hm, hur lång tid tod brunchen egentligen?
Jag drog av mig skorna och försäkrade mig om att det inte var någon där, jag suckade och skickade iväg ett sms:
Trodde du skulle vara hemma sweetie, när kommer du?
Resten drog också av sig skorna och försvann direkt till vardagsrummet och köket, jag därimot gick in i sovrummet och kollade. Där stod datorn på, jag rörde på muspekaren så dök en gammal bild på Selena upp. Jag svalde hårt och visste mycket väl att det inte var jag som lämnat bilderna öppna.
Jag forsatte bläddra, så kom det mer och mer bilder på Selena.. och mig.
Jag checkade mobilen, jag hade ett nytt sms.
Vet inte om jag orkar komma, var redan där en sväng. Har ont i magen :(
Jag fick panik, fingrarna började röra sig fort över tangentbordet.
Ja, märkte det. Är så ledsen över vad du hittade :/ Det var länge sen.. bli inte sur. Har du ont i magen? Behöver vi åka till sjukhuset?
Jag slog igen datan så hårt att den föll ner på golvet, sedan gick jag in på min egna toalett och slog sönder spegeln också. Min näve började blöda, typiskt.
Var inte ledsen Justin, gjort är gjort :) Sjukhuset? Jag klarar mig haha, sluta vara så orolig.
Det räckte inte för att stoppa min oro, jag gick ut från toaletten och ut från lägenheten. Dom andra hade fullt upp, så ingen märkte de ens. Jag sprang till bilen så jag kunde köra hem till henne.
Alisons perspektiv:
Jag la mig bekvämare i soffan och försökte vila bort allting. Men det gick inte över.
Hejsan kusin! Allting bra?
Oliver skulle nog inte sluta skicka sina oroliga sms på ett bra tag.. Så jag svarade direkt, så han skulle slippa vara orolig.
Allting är bra, hur är det själv då? :)
Det är inte lika bra som när du är här :) ska åka och jobba precis, shit vad tiden går snabbt. När tittar.. den ut? Bebisen alltså.
I mars, det är en tjej :)
Nästa gång det kom ett sms var jag nästan säker på att det var Oliver eller Justin, men det var ett okänt nummer. Med stora ögon läste jag smset.
Hej Ali :)
Saknar dig som bara den, men ska flytta till ett hus i LA nu.. Så vi kommer kunna ses som vi alltid gjorde förut, jag hoppas du har kvar detta nummer.
Gud, jag saknar dig så så mycket! Kommer nästa vecka, ring mig<3
//Jake
Jake, jag kände hur lycklig och glad jag blev på samma gång. Hur varm jag blev inombords, Jake skulle äntligen flytta hit! Min allra bästa vän, förut när han hade bott här hade det faktiskt inte funnits en dag när vi inte varit med varandra.
Han och oliver var också bra vänner, men han och jag var speciella.
Jag skrev direkt sms till Oliver, så lycklig som jag var:
OLIVER JAKE KOMMER TILL LA!! Jake, har saknat honom!!
Jag vet :) Vi ska träffas, du kan också komma hit då. Utan Justin.
Det var väl det, Oliver hade alltid velat att vi skulle vara ett par. Men jag och Jake hade aldrig vart ett par, bara bästa vänner, bästa bästa vänner.. Jag hade fortfarande inte slutat le när Justin panikslaget öppnar dörren.
"Förlåt mig" sa han direkt och jag kollade konstigt på honom.
"Det var allt trevligt att träffa dig, samt att kunna shoppa lite. Jag kände att garderoben behövde förnyas" skrattade Pattie med ett varmt leende.
"Tack så mycket, det var riktigt roligt. Jag tror dessutom Justin gillar kepsen jag köpte till honom"
"Ja då gumman, ring mig när du har tid"
"Jadå, hejdå"

Jag hoppade ur bilen och gick in, ingen var hemma ännu. Så jag började med att plocka undan chipspåsar och sånt, inte för att jag var tvungen utan för att vara snäll mot Justin.
Jag satte mig sedan på sängen och kollade mot Justins lådor, jag ville aboslut kolla, men sedan tänkte jag på hur fel det var.
Han hade säkert hemligheter, så jag ville inte vara elak. Jag kollade mot hans garderob, okej dit kunde jag nog ändå kolla.
Jag öppnade dörren och möttes av enormt mycket kläder och skor, kepsar och skor. Skor skor skor. Shit, vad mycket skor!
Den här killen ägde mer skor än mig, jag kollade på alla och kollade sedan igenom hans kläder. Inte kunde jag klaga..

När jag sett det mesta, jag tog hans lilla dator och kollade igenom hans bilder för interneten inte funkade.
Det fanns flera mappar från hans Iphone, jag började med den första. Det var nog mest när han precis skaffat Iphone, han hade tom med kvar sitt gamla hår. Gud så söt han var!
Jag kunde inte sluta le, sedan gick jag vidare till nästa mapp.
Då var han lite äldre, och i nästa var nog inte mer än ett par månader sen. Kanske ett halvår, då när vi träffats för första gången kanske.
Jag tittade på alla hans bilder och stannade plötsligt till när det kom upp nästan en halvnaken bild på Selena..

Justins perspektiv:
"Vi går och hämtar mat till alla, Ryan bjuder" flinade Chaz och drog bort Ryan till McDonalds.
Vi andra gick därimot direkt hem till mig där jag visste att Alison redan väntade, så dom sista stegen kunde jag inte gå snabbare och drog upp dörren.
"Är någon här?" ropade jag.
Men det kom inget svar, hm, hur lång tid tod brunchen egentligen?
Jag drog av mig skorna och försäkrade mig om att det inte var någon där, jag suckade och skickade iväg ett sms:

Trodde du skulle vara hemma sweetie, när kommer du?

Resten drog också av sig skorna och försvann direkt till vardagsrummet och köket, jag därimot gick in i sovrummet och kollade. Där stod datorn på, jag rörde på muspekaren så dök en gammal bild på Selena upp. Jag svalde hårt och visste mycket väl att det inte var jag som lämnat bilderna öppna.
Jag forsatte bläddra, så kom det mer och mer bilder på Selena.. och mig.
Jag checkade mobilen, jag hade ett nytt sms.

Vet inte om jag orkar komma, var redan där en sväng. Har ont i magen :(

Jag fick panik, fingrarna började röra sig fort över tangentbordet.
Ja, märkte det. Är så ledsen över vad du hittade :/ Det var länge sen.. bli inte sur. Har du ont i magen? Behöver vi åka till sjukhuset?

Jag slog igen datan så hårt att den föll ner på golvet, sedan gick jag in på min egna toalett och slog sönder spegeln också. Min näve började blöda, typiskt.

Var inte ledsen Justin, gjort är gjort :) Sjukhuset? Jag klarar mig haha, sluta vara så orolig.

Det räckte inte för att stoppa min oro, jag gick ut från toaletten och ut från lägenheten. Dom andra hade fullt upp, så ingen märkte de ens. Jag sprang till bilen så jag kunde köra hem till henne.




Alisons perspektiv:
Jag la mig bekvämare i soffan och försökte vila bort allting. Men det gick inte över.

Hejsan kusin! Allting bra?

Oliver skulle nog inte sluta skicka sina oroliga sms på ett bra tag.. Så jag svarade direkt, så han skulle slippa vara orolig.

Allting är bra, hur är det själv då? :)


Det är inte lika bra som när du är här :) ska åka och jobba precis, shit vad tiden går snabbt. När tittar.. den ut? Bebisen alltså.


I mars, det är en tjej :)

Nästa gång det kom ett sms var jag nästan säker på att det var Oliver eller Justin, men det var ett okänt nummer. Med stora ögon läste jag smset.

Hej Ali :)
Saknar dig som bara den, men ska flytta till ett hus i LA nu.. Så vi kommer kunna ses som vi alltid gjorde förut, jag hoppas du har kvar detta nummer.
Gud, jag saknar dig så så mycket! Kommer nästa vecka, ring mig<3
//Jake

Jake, jag kände hur lycklig och glad jag blev på samma gång. Hur varm jag blev inombords, Jake skulle äntligen flytta hit! Min allra bästa vän, förut när han hade bott här hade det faktiskt inte funnits en dag när vi inte varit med varandra.
Han och oliver var också bra vänner, men han och jag var speciella.
Jag skrev direkt sms till Oliver, så lycklig som jag var:

OLIVER JAKE KOMMER TILL LA!! Jake, har saknat honom!!


Jag vet :) Vi ska träffas, du kan också komma hit då. Utan Justin.

Det var väl det, Oliver hade alltid velat att vi skulle vara ett par. Men jag och Jake hade aldrig vart ett par, bara bästa vänner, bästa bästa vänner.. Jag hade fortfarande inte slutat le när Justin panikslaget öppnar dörren.
"Förlåt mig" sa han direkt och jag kollade konstigt på honom.


så.. hur många kommentarer för nästa? 



Kommentarer
Postat av: Marielle

Sjukt bra!! :) mer. <3

2011-12-06 @ 18:25:58
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättebra! Mer :)

2011-12-06 @ 18:49:29
URL: http://justindblovestories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt bra! <3



//Ebba :D

2011-12-06 @ 18:55:25
Postat av: emilia

jäääääättebra! :d

2011-12-06 @ 19:36:06
Postat av: Anonym

MER :D

2011-12-06 @ 21:18:23
Postat av: Anonym

jättebra :)

2011-12-06 @ 21:46:24
Postat av: Cherry

Jättebra :D <3

2011-12-09 @ 10:21:52

Kommentera inlägget här:


Lämna gärna en kommentar:)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0